hansputters Geplaatst: 17 december 2012 Auteur Geplaatst: 17 december 2012 (aangepast) Bedankt Erwin! Het enige dat ik eigenlijk nog niet heb geprobeerd is NN2 en dan met name die versie van jou. Zou ik je om een gunst mogen vragen? Als ik jou nu een DVB-T stick zou opsturen, ben je dan eventueel bereid om die werkend te krijgen op jouw firmware 4.0 ? Ik heb er toch twee (dib0700-1.20) dus de Hauppauge Win Nova T kan ik best missen. Brutale vraag hè? n.b.: je mag de stick in dat geval natuurlijk behouden....... 17 december 2012 aangepast door hansputters
wortellica Geplaatst: 17 december 2012 Geplaatst: 17 december 2012 Ik wil dat gerust proberen , maar waarom maak je niet met dflash een backup van je openpli image kun je lekker experimenteren met een ander image, en als de prinsesjes willen tv kijken flash je binnen een minuut of 2 je goed werkende image weer terug
hansputters Geplaatst: 17 december 2012 Auteur Geplaatst: 17 december 2012 Om eerlijk te zijn: ik "lijd" aan flash-stress na al het gedoe van de afgelopen dagen. Aan de andere kant: ik zou graag eens het allernieuwste willen proberen. Voel je absoluut niet bezwaard om niet op mijn brutale vraag in te gaan. Mocht je echter toch bereid zijn dan hoef je tenminste niet opnieuw te flashen maar kun je iets uit de NN2-feed proberen? Ik zal je i.i.g. per pb. mijn adres toesturen. Nogmaals: even goede vrienden als je er, om wat voor reden, niets voor voelt!!!
mobieltje Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 (aangepast) Wat je wel kan doen is een monnikenwerk oftewel een klerewerk , maar misschien werkt het. Installeer OpenPLi 3.0 op je box. Voordat je de driver dvb-usb-dib0700 (1.0-r3) gaat downloaden pak je mobieltje of een filmapparaat. Film het beeldscherm van je TV als je de driver gaat downloaden. Als je dat hebt, download dan met die URL gegevens via je computer de ipk files van de OpenPLi site. Succes Grts. Daar is (zijn) ze dan, de PCTV_73e_SE usb_drivers voor de DM7020HD. (zie bijlage) Voor de originele image: DM7020HD Images (opendreambox-2.0.0) Flash de image in je box. Het zipbestand uitpakken en zet met DCC of een ander FTP programma de 27 IPK files in de root van je HDD, CF of USB-Stick. Ga via het menu -> insellingen -> softwarebeheer -> installeer lokale extensies, kies het medium waar de files staan, kies extensies installeren, markeer alle 27 files (alle IPK files in 1 x), druk op de groene toets om de files te installeren. Reboot je box. De DVB-T usb-stick zou nu moeten werken. PS ik heb geen DM7020HD, wel een DM8000 maar die heeft al een ingebouwde DVB-T tuner, dus ik kan het niet zelf testen. Succes. Grts. DM7020hd_drivers-dvb-usb-dib0700_1.0-r3.zip 21 december 2012 aangepast door mobieltje
hansputters Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 Hallo Mobieltje, Wat ontzettend leuk dat je de draad weer hebt opgepakt en hartelijk bedankt voor de bijgevoegde IPK! Laat ik nu gisteravond weer druk in de weer zijn geweest met Dream-Elie 4.0 (OE 2.0) ! Om een saai verhaal kort te houden: het werkte weer niet ondanks dat in een DVB-T panel de stick gezien- en geïnstalleerd werd. Heb een draadje op het Italiaanse forum geopend waarin door de admin erkend werd dat de ervaringen met DVB-T sticks slecht waren. Hij weet dit aan OE 2.0 die daarmee (nog) slecht mee om zou kunnen gaan. Of dat waar is, weet ik natuurlijk niet. Ontzettend jammer want het leek me gisteren dat de beeldkwaliteit (speciaal: HD) die van OpenPli 3.0 echt overtreft. Denk je dat jouw drivers wel werken i.c.m. de officiële DMM 2.0 of zit er soms in die firmware die e.e.a. belet? En....ik heb zeker de laatste tijd enorm veel andere images in de box geflashed. Heeft dat geen invloed op de levensduur? hoor nog graag even van je en hoe dan ook: nogmaals dank!
wortellica Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 in newnigma kan ik ze niet allemaal tegelijk installeren, wel per stuk en dat werkt dan niet met alle ipk,s. de meeste wel maar niet allemaal werkt dus niet in newnigma evengoed bedankt mobieltje.
hansputters Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 Hallo Mobieltje, In de (allerlaatste) release van de originele DMM 2.0 kon ik alle IPK's wel in een keer installeren en dat verliep trouwens zonder fouten. Maar helaas na een herstart was de stick nog steeds niet te zien in de tunerconfig. Ontzettend jammer maar nogmaals reuze bedankt!
mobieltje Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 Hallo Mobieltje, Denk je dat jouw drivers wel werken i.c.m. de officiële DMM 2.0 of zit er soms in die firmware die e.e.a. belet? En....ik heb zeker de laatste tijd enorm veel andere images in de box geflashed. Heeft dat geen invloed op de levensduur? hoor nog graag even van je en hoe dan ook: nogmaals dank! Zoals ik al schreef kan ik het niet testen, of ik zou de DVB-T tuner uit mijn DM8000 moeten halen en dat zoek ik niet. Het wat vaker flashen van je box heeft geen nadelige gevolgen voor de levensduur, het is tenslotte een hobbybox. Jammer dat het niet werkt met de originele Dream image 2.0, overigens de kernel-module files kan je gewoon downloaden via de Feed: http://dreamboxupdate.com/ De overige 7 Firmware files zijn altijd hetzelfde voor alle boxen, maar wel alleen voor die stick. Grts.
mobieltje Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 in newnigma kan ik ze niet allemaal tegelijk installeren, wel per stuk en dat werkt dan niet met alle ipk,s. de meeste wel maar niet allemaal werkt dus niet in newnigma evengoed bedankt mobieltje. Das niet erg verstandig he, ik heb er duidelijk bij gezet: Voor de originele image: DM7020HD Images (opendreambox-2.0.0) De kernel modules komen uit de Feeds Experimental (opendreambox-2.0.0): http://dreamboxupdate.com/ Grts
hansputters Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 (aangepast) Wat denk je mobieltje, zou het nut hebben "jouw" driverpakketten nog eens in Dream-Elte 4.0 (2.0) te proberen? Of bijten het (daar niet functionerende) aanwezige DVB-T panel en de packages elkaar? Ik blijf zeer geïnteresseerd nu ik de beeldkwaliteit van OE 2.0 heb leren kennen. 21 december 2012 aangepast door hansputters
hansputters Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 (aangepast) Sorry, je was me net voor: het antwoord aan wortellica geldt dus ook voor andere images zoals Dream-Elite n.b.: n.b.: ik realiseer me dat ik OE 2.0 geflashed heb met een ingestoken stick. Kan dat nadelig geweest zijn? 21 december 2012 aangepast door hansputters
mobieltje Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 (aangepast) Nee dat maak niets uit, die stick mag er gerust inzitten tijdens het flashen. Probeer het nog eens met de files in de bijlage, maar nu heb ik er een nummer 1 t/m 27 voorgezet, installeer de IPK files nu 1 voor 1 (op nummervolgorde) in je box, zoals in het in de OpenPLi image automatisch gaat als je de complete driver installeert uit de feed. (volgens mij kan, je tijdens het installeren, die nummers er gewoon voor laten staan) Eigenlijk snap ik niet dan het met de image van Dream-Elite 4.0 niet lukt, de drivers voor die stick zaten er altijd standaard in en je hoefde ze niet eens te installeren, alles ging voorheen automatisch, tenminste bij de oudere versies. Ik krijg de indruk dat het een DM7020 driver probleem is? Grts. DM7020hd_drivers-dvb-usb-dib0700_1.0-r3.zip 21 december 2012 aangepast door mobieltje
Jan1962 Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 In Dream Elite moet je de stick wel activeren alvorens je hem gebruiken kan. DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2
wortellica Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 Das niet erg verstandig he, ik heb er duidelijk bij gezet: Voor de originele image: DM7020HD Images (opendreambox-2.0.0) De kernel modules komen uit de Feeds Experimental (opendreambox-2.0.0): http://dreamboxupdate.com/ Grts Ik heb het ook wel goed gelezen hoor, maar gewoon geprobeerd
hansputters Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 Mobieltje: net terug van een uiterst armoedige kerstmarkt hier in Purmerend; uit angst voor nog meer heibel binnen de familie ga ik het morgen overdag nog eens proberen, Overigens las ik op een Engels forum dat de combinatie OE 2.0 en DVB-T niet erg zo matchen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen