hansputters Geplaatst: 11 december 2012 Geplaatst: 11 december 2012 Nu OpenPLi jammer genoeg de ondersteuning van Dream-boxen op termijn niet meer garandeert, speel ik met de gedachte de originele Dream firmware 3.2.4 (d.d. begin november '12) te gaan gebruiken. De howto om CCcam daarin werkend te krijgen is me, dankzij dit forum, al bekend. Een zenderlijst kan ik natuurlijk eerst samenstellen alvorens te flashen. Blijft over een voor mij belangrijk punt: ik neem aan dat er geen DVB-T driverpakketten (met name Dib0700) in de feed van Dream zitten?!? Hoe krijg ik zo'n stick dan toch werkend? Ik zou het overigens bijzonder jammer vinden op een gegeven moment afscheid van OpenPLi 3.0 te nemen. Fantastische software, bijna vrij van bugs; waar vind je dat?
Gast Jeroensky Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 (aangepast) Niet zo moeilijk. klik hier. Opendreambox is beta materiaal van Dream Multimedia (OE2.0.0). Regelmatig een update(zie link). Betreft de link, haal hier geminiwizard vandaag, want die uit de link is wat verouderd. En hier wat voorgekauwde OScam config files, voor als je een echte goede softcam wilt. jammer idd dat OpenPli geen Dreamboxen meer support. Op zich snap ik hun punt wel. maar van de andere kant denk ik dan van, andere merken bieden ook software die niet overal op mag(bv VU+ webbrowser en HBBTv en wat al niet meer (internet tv diensten)mogen niet op Dreambox). Ikzelf ben enige maanden geleden overgestapt, omdat ik weiger m'n Dm8000 de deur uit te doen voor een soldeerboutready VU+(condensator bevindingen) die dan wel volledige OpenPli support heeft. Enige verschil is, dat je bij gebruik van Opendreambox OE2.0.0 communiceert met andere gebruikers op het dreamboxforum (tip: post niks over softcams), en bugmeldingen doet via het ticketsysteem van dream multimedia. Ik had bij openPli al eens gevraagd of ze muschien iets wilden doen als Geminiplugin, maar dat willen ze niet (nogmaals, ik respecteer hun keuze). Enige minpunt van Opendreambox/Geminiplugin combinatie tov openpli is: OScam en Hans kanalensettings update je manueel als je meest recente versie wilt. maar daar wordt je handig in. En er is geen fastscan ivm propretary software oid. CrossEPG epg import vanaf internet werkt sinds 4 dagen ook op OE2.0.0 + Gp3.2 combinatie (opendreambox 2.0 en geminiplugin) Verder kan je dreambox dan wel de dingen die het niet kan in openPli, ivm closed source. Zoals webbrowser, HbbTV, blindscan en indien je bluray brander hebt: Bluray play(onbeveiligd) en dvdburn plugin die in bluray formaat branden kan(behoud HD (h264/ac3)kwaliteit wat direct afspeelt op een bluray player). Branden van bluray is achtergrondproces ivm tijdsduur, maar daardoor kan je gewoon je dm8000 blijven gebruiken. p.s. dvb-t driverpakketten zitten in de feed als je geminiplugin installeerd op oe2.0.0. 12 december 2012 aangepast door Jeroensky
hansputters Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Geplaatst: 12 december 2012 Hallo Jeroensky, Vriendelijk bedankt voor al je moeite! Het begint, dankzij de duidelijke uitleg, zelfs voor mij te dagen. (en dat wil heel wat zeggen!) Dus Opendreambox baseert op de officiële Dream relaese 3.24. of begrijp ik weer eens iets niet? Ik heb in de loop der tijd begrepen dat Oscam een softcam van eerste keus is maar eerlijk gezegd lijkt die voor echt een brug te ver. Zit er in die Gemini-plugin ook iets als CCcam 2.2.1 of 2.3.0? Ik vind het jammer geen gebruik meer te kunnen maken van features als b.v. de fastscan maar voordat ik de overstap maak zorg ik eerst een goede zenderlijst gemaakt te hebben m.b.v. Dreamboxedit.
Gast Jeroensky Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 (aangepast) Dream release 3.2.4 is een stable release gebaseerd op de oudere oe1.6. De doorontwikkeling daarvan is Opendreambox. Deze is er in OE1.6, maar ook in de nieuwste OE2.0 (waarvan deel closed source van Dream Multimedia is.) In m'n vorige link vind je oscam settings, deze vereenvoudigen de start van oscam. In m'n vorige posting staan linksdie je eerst opendreambox OE2.0 laat installeren, daarna installer je geminiplugin, en daarna de gemini feed addon voor softcams, waar oa ook cccam bij zit en vele anderen. Fastscan mis ik niet, het is immers alleen het binnenhalen van canaldigitaal zenderlijst, ik zelf download de hans settings/zenderlijst, deze zet ik dmv dreamboxedit op mijn dreambox. Dan heb je uptodate zendersettings, en is fastscan overbodig. 12 december 2012 aangepast door Jeroensky
hansputters Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Geplaatst: 12 december 2012 Nogmaals dank Jeroensky! Er staat me de komende kersttijd heel wat doen; jammer voor de familie, dan maar even geen kerstcircus. Ik begrijp dus dat OE 2.0 de voorkeur geniet dus daar ga ik mee aan de slag. Waarschijnlijk ga ik me t.z.t. bekwamen v.w.b. Oscam maar stap voor stap lijkt me voorlopig het beste. "soldeerboutready" : mooie vondst; zou een mooie exercitie zijn voor het Groot Dictee der Nederlandse Taal n.b.: als beginneling bekroop me sowieso meer en meer het gevoel dat het OpenPLI-forum niet erg Dream-minded is om het maar voorzichtig uit te drukken.
Gast Jeroensky Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 (aangepast) Dat soldeerboutready is meer een teaser. Omdat er vaak beweerd werdt dat Dreamboxen te duur zijn, en andere merken zelfde kwaliteit bieden. Terwijl de VU+ ontvangers vaak met defecte condensatoren zitten. Maar da's offtopic. Als je oe2.0.0 en geminiplugin op je dreambox hebt, dan worden beiden geupdate met hetzelfde updateproces. Alleen kanalenlijsten van nederlandse bouwers (als hans van de transponder) ga jedan manueel in je dreambox zetten dmv dreamboxedit of dreamset programma op computer. Vraag anders aan familie welk moment hun uit komt dat je een switch maakt, en dat het mogelijk even kan duren voor je alles op orde hebt(omdat je voor het eerst deze stap onderneemt). Ikzelf gebruik veel het IHAD forum, maar da's grotendeels Duits. OpenPli is erg dream minded geweest, tot andere merken de ontwikkeling van dream kosteloos overnamen(hardware ontwerp copieren met kleine afwijking ivm patenten), en daardoor dream met closed source begon. 12 december 2012 aangepast door Jeroensky
hansputters Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Geplaatst: 12 december 2012 Top! Ik ben blij dat ik mijn DVB-T stickie kan blijven gebruiken: al veel plezier van gehad bij uitval van CDS. (laatst nog een hele dag geen radio 1, 2 en drie. Ga eerst dezer dagen op m'n gemakkie een eigen zenderlijst maken m.b.v. Dreamboxedit
Gast Jeroensky Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 (aangepast) Top! Ik ben blij dat ik mijn DVB-T stickie kan blijven gebruiken: al veel plezier van gehad bij uitval van CDS. (laatst nog een hele dag geen radio 1, 2 en drie. Ga eerst dezer dagen op m'n gemakkie een eigen zenderlijst maken m.b.v. Dreamboxedit Google eens op: de transponder downloads zenderlijst dreambox (ik mag geen link van die website hier plaatsen.) Op die website bij downloads kanalenlijsten kijken. Oh ja kijk ook even welk pakket je ontvanger nu gebruikt om je dvb-t stick aan te sturen(driver). kan je oa zien bij pakket manager dan kijk je bij bv systeem welke pakketten er geinstalleerd zijn. dat vereenvoudigd het kiezen van juiste dvb-t driver indien nodig bij oe2.0.0 & gp3.2 combinatie. 12 december 2012 aangepast door Jeroensky
hansputters Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Geplaatst: 12 december 2012 Zojuist gekeken; fantastisch, wat een werk steken sommige hobbyisten er toch in. Je hebt me meer dan prima op weg geholpen Jeroensky en koudwatervrees had ik toch al niet. Nogmaals bedankt, waardeer ik echt! n.b.: moet nu aan mijn stutten trekken: het werk roept (lees: dreigt...) Graag tot ziens!
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 update: dankzij de voorbeeldige hulp van Jeroensky heb ik de stap gewaagd naar OE 2.0 i.c.m. de GP3 wizard Installatie gelukt: softcam geïnstalleerd vanuit het blue panel en middels Dreamboxedit een zelf gemaakte zenderlijst ingeladen. Absoluut toppie, nogmaals dank aan Jeroensky. Er schort helaas nog een ding aan mijn Dreambox-geluk: ondanks installatie van talloze driverpakketten vanuit de feed is het me niet gelukt een DVB-T stick o.b.v. Dib0700 herkend, laat staan werkend te krijgen. Kan iemand van jullie me hierbij misschien helpen? In een eerdere post werd aangeraden de bewuste driver via Telnet te installeren met volgend commando: cd /lib/firmware echo dvb_usb_dib0700 > /etc/modutils/z_v4l update-modules reboot Kan ik dit proberen of is dat vragen om ellende? (de Dib0700 driver zelf heb ik...) Dank voor evntuele suggesties!
EBOR Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 is de terrestial.xml wel goed? Die was een paar maanden geleden niet goed. En de vreemde afwijking van de sat. positie van 28.2 in 28.0 Gebruik nu de unstable van newnigma (super) groeten, DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Gast Jeroensky Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Proberen. je hebt immers ellende met dvb-t usb module, dus meer ellende kan dan niet, mogelijk lost het issue op. Ik heb gelezen dat terratec bij je type usb dvb-t tuner de chipset vernieuwd heeft maar niet de device id. Mogelijk dat dat issue is. Bij elk image en versie werkte de terratec wal goed? Mogelijk dat de terratec dus type met oudere chipset is, en mogelijk alleen met oudere kernel werkt (bv 2.6)
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 (aangepast) Probeer ik graag maar ik vind de map cd niet in de root Suggesties? herstel: ik bedoelde map lib is aanwezig maar daarin niet FIRMWARE 15 december 2012 aangepast door hansputters
mobieltje Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 (aangepast) Ik heb gelezen dat terratec bij je type usb dvb-t tuner de chipset vernieuwd heeft maar niet de device id. Mogelijk dat dat issue is. Bij elk image en versie werkte de terratec wal goed? Mogelijk dat de terratec dus type met oudere chipset is, en mogelijk alleen met oudere kernel werkt (bv 2.6) Wie heeft het hier over een terratec? Volgens mij is de driver af9015 voor terratec, of vergis ik mij? De driver Dib0700 is (o.a.) voor de PCTV_73e_SE usb-stick. PS als je kijkt hoeveel programma´s dat er geïnstalleerd worden met OpenPLi 3.0, moet het wel een heel DIKKE ipk file zijn die je wilt installeren. Grts. 15 december 2012 aangepast door mobieltje
hansputters Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 Bedankt mobieltje! Ik heb hier verschillende sticks: de TerratecT3 de Hauppauge NovaT, en de Nova TD alle o.b.v. dib 0700. Weet jij toevallig hoe ik de driver handmatig kan installeren? Zie mijn post hierboven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen