jakkoi Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 ik heb een dreambox800hd met een kpn experia box aansluiting. ik probeer al een tijdje een nieuwe zenderlijst in de db te zetten met dreamedit maar op 1 of andere manier kan ik niet connecten naar de db. als ik een netwerk test doe dan is alles groen en ok. ip is 192.168.2.2 en dns 192.168.2.1. op zich alles goed. als ik dhcp aanvink dan krijgt de db steeds weer dezelfde ip instellingen en werkt alles. alleen dreamedit en DCC willen niet mee werken. ook met DCC kan ik niet connecten en met zoeken ziet die ook geen dreambox. wat kan er verkeerd zijn want ik weet het echt niet meer.
Ronsworld Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 Schakel je anti virus/realtime protection eens uit en probeer het dan nog eens. Deze willen wel eens dwarsliggen. Ron. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Gast Jeroensky Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 (aangepast) Een echte router gebruiken, en niet zo'n ding van je isp. Effe zonder dollen, bij tele2 kan ik me herinneren dat er een optie is in het modem om de apparaten op het (w)lan elkaar niet te kunnen laten zien. Mogelijk dat dat bij KPN experia ook zo is. Volgens mij gaat configuratie ook via website van je isp, ipv direct op het apparaat. Want bij een reboot haalt het apparaat de settings van de kpn website kan ik me herinneren. Lijkt me zinvoller om ditte vragen op een kpn experia gereateerd forum, daar je een netwerkvraag hebt. 12 december 2012 aangepast door Jeroensky
Loui (K) Geplaatst: 12 december 2012 Geplaatst: 12 december 2012 (aangepast) Ik heb hier een goede router in dit geval een Frizbox en die heb ik achter de modem ziten van de provider en daar heb ik zoveel mogelijk dingen uitgezet wat in mijn ogen overbodig is o.a. wifi.en als ik een andere isp modem krijg gewoon even inpluggen klaar. Maar heb je DHCP in je Dreambox wel uitstaan? Dus een vast ipadres? 12 december 2012 aangepast door Loui (K)
caleno Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Weet niet of je het probleem al opgelost hebt? Ik gebruik ook experiabox en heb geen problemen met connecten naar dreambox 800. Maar bij wijkt ip adres router meer af 192.168.1.254. Is dns en getaway adres zelfde als adres router. En ip adres dreambox 192.168.1.xx met 2 cijfers op het einde. Dit alles met dhcp uitgeschakeld en dus met vast ip adres voor dreambox. Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2
paardengek Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 ik heb een dreambox800hd met een kpn experia box aansluiting. ik probeer al een tijdje een nieuwe zenderlijst in de db te zetten met dreamedit maar op 1 of andere manier kan ik niet connecten naar de db. als ik een netwerk test doe dan is alles groen en ok. ip is 192.168.2.2 en dns 192.168.2.1. op zich alles goed. als ik dhcp aanvink dan krijgt de db steeds weer dezelfde ip instellingen en werkt alles. alleen dreamedit en DCC willen niet mee werken. ook met DCC kan ik niet connecten en met zoeken ziet die ook geen dreambox. wat kan er verkeerd zijn want ik weet het echt niet meer. Welke instellingen gebruik je in dreamboxedit ? Welke versie dreamboxedit gebruik je ? Heb je toevallig geen dubbele IP nummers in je netwerk ? ( ergens een IP niet via dhcp aan laten wijzen door experiabox, maar handmatig ingesteld ? ) Ping eens naar je dreambox, gaat alle drie pogingen goed ? Vergeet DCC, gebruik gewoon putty / telnet. En gebruik eventueel een ftp programma. Zo maar even een paar vragen om je probleem te kunnen oplossen. Even een tip: Haal de experiabox even een minuut van de stroom af. Prik daarna de stroom er weer op. Na ca twee minuten is de experiabox weer paraat. Probeer dan nog eens dat je een zenderlijst kan plaatsen met dreamboxedit. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast Jeroensky Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 (aangepast) met paraat bedoel je, dat de experiabox de settings van de kpn site gedownload heeft.... Zoals ik al zei, gebruik mijn kpn website, tenzei de netwerkinstellingen daar echt niet staan.(zie hier uitleg). Beste optie: zet de experiabox in bridge mode en gebruik een echte router die je zelf koopt, en waar je totale controle over hebt ipv je isp.(alhoewel ik op forums lees dat experiabox geen bridgemode accepteerd.) Conclusie verkeerde isp keuze ivm lullige-te beperkte- modem die geleverd wordt. 15 december 2012 aangepast door Jeroensky
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen