Adriano Geplaatst: 13 december 2012 Geplaatst: 13 december 2012 DJmount krijg ik niet geïnstalleerd. Zijn er nog andere DLNA-clients voor Enigma2? Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Obi Wan Geplaatst: 13 december 2012 Geplaatst: 13 december 2012 zit er geen DLNA client in de gemini 3.2 plugin (al dan niet via een additionele installatie?) Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Adriano Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Geplaatst: 13 december 2012 Ik heb niets gevonden tussen de plugins van Gemini. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Gast Jeroensky Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 (aangepast) DLNA zit al in OE2.0.0. (niet bij gemini plugins, omdat het al default in OE2.0.0 zit) Menu > Setup > System > Mediaserver (DLNA). In system menu dus wel helemaal naar beneden scrollen. Deze server zit er default al in, alleen sharefolders instellen en eenmalig aanzetten in aangegeven config locatie. Indien je het per ongeluk verwijderd hebt: Bluepanel > Addons > Plugins(system) > enigma2-plugin-systemplugins-minidlnasetup Dream Multimedia is nu bezig met 2e dlnademo om bouquetten in dlna te bieden.(je kan dus twee dlna servers op DMM oe2.0.0 image draaien. de originele minidlna en de 2e demo die nu in ontwikkeling is voor de bouquetten) P.s. een client vind je op tv, of dvd/bluray/media player/smartphone/tabbloid/pc. Ik heb geen client gezien voor dreambox, omdat deze als server dient. Overigens ook niet raadzaam om enigma2 bak als client te gebruiken(hardwarematig vaak alleen mpeg2/h264/pcm/ac3), door beperkte aantal coderingssoorten die ondersteund worden t.o.v. mediaplayers in dvd/bluray/media player/smartphone/tabbloid/pc. 14 december 2012 aangepast door Jeroensky
Adriano Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 De server gebruik ik al, nu nog een client! Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Gast Jeroensky Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 (aangepast) Je bent op de hoogte van beperkte codering support van een settopbox? Dat houd in dat andere dlna servers echt transcoding actief moeten hebben om naar de formaten te encoderen die je settopbox ondersteund. En waarom een client als je hetzelfde apparaat als server gebruikt? Dan heb je toch al een dlna client ergens op ander apparaat? (net zoals ftp client op computer installeren om de ftp server van diezelfde computer te benaderen, da's eeh onlogisch.) Anyway, voor mij wel duidelijk waarom er geen client te vinden is voor dlna op enigma2. men vergeet vaak dat dlna client alleen maar die formaten af kan spelen, die gesupport zijn door hardware/software waar client op draait. Overigens heeft enigma2 dlna server geen transcoding(geen rekenkracht). 15 december 2012 aangepast door Jeroensky
Raphie Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Ik wil ook een client om de DM7020 HD te kunnen gebruiken als media renderer Dus MP3 of FLAC spelen vanaf een NAS met een ipad app zodat de TV niet aan hoeft, DNLA Server boeit totaal niet, daar heb je juist een NAS voor VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen