Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Daar,

Zojuist heb ik via 'mijn Canal Digitaal' mijn adres gewijzigd, omdat ik verhuisd ben.

Ik heb bij alle opties 'nee' ingevuld, dus niets wijzigen behalve adres, geen monteur, geen uitbreiding pakket, etc.

Nu krijg ik een bevestigingsbericht per e-mail van Canal Digitaal, en daar staat onder andere dit:

============================

Afspraak maken met monteur, voor de installatie van de schotelset op uw nieuwe adres:

Nee, u ontvangt een gratis HD ontvanger.

Uw pakketkeuze en eventuele contractverlenging:

Huidige pakket (niet wijzigen)

============================

Krijg ik nu een HD ontvanger, of is dit gewoon een standaard dingetje dat niet klopt?

Want ik wil geen HD ontvanger, ik wil alleen maar mijn adres wijzigen, verder niets...

Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik CD bellen om te zeggen dat ik geen HD ontvanger wil hebben?

Dank voor elke reactie

p.s.: titel is niet zo netjes, kan hem helaas niet meer wijzigen :-(

aangepast door Fritsjof

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben verhuisd dus wijzig bij alle instanties/bedrijven waar ik wat mee te maken heb, mijn adres.

Nu krijg ik bij CD zomaar een box toegestuurd waar ik niet om vraag, ik leg dit hier op het forum voor omdat ik vermoed dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, en jouw reactie is:"Tja waarom wijzig je je adres dan?"

Zal ik je dan maar antwoorden?

Omdat ik niet meer op het oude adres woon en als CD dan weer eens een brief gaat sturen dan komt deze niet aan.

Het is toch heel normaal dat je een verhuizing doorgeeft aan bedrijven waar je maandelijks geld aan overmaakt in ruil voor een dienst? Of is dit niet raadzaam als het om Calan Digitaal gaat?

aangepast door Fritsjof
Geplaatst:

CanalDigitaal is gewoon een organisatie van niks.

Ze weten zelf niet waar ze mee bezig zijn, de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet.

Beloven van alles en kunnen zonder problemen te creëren weinig simpel waar maken.

Maken van elke mug een olifant.

Proberen op allerlei manieren klanten aan zich te binden door allerlei beloften welke ze achter af dan herroepen of anders uit gaan leggen.

Is een organisatie die eigenlijk voornamelijk een administratieve functie heeft, abonnementen slijten en beheren.

Door al hun onoverzichtelijke manieren van klantenbinding ontstaan er allerlei abonnementsvormen die per klant verschillen.

Waar en de klant en CanalDigitaal en hun slecht functionerende en slecht bereikbare klanten service door de bomen het bos niet meer in zien.

Dat er klanten verhuizen, een andere bankrekening nemen, een ander abonnement wensen of noem maar op, het gaat bijna nooit van een leien dakje bij ze.

Terwijl dat wat ze behoren te doen vergelijkbaar is met een bakker die zijn brood aan de man brengt, duizenden malen het zelfde en toch gaat het vaak fout bij ze.

Als je ze er op wijst ben je meteen de gebeten hond terwijl de fout 99 van de 100 keer toch echt bij hun slechte organisatie zit.

Misschien dat ze er ooit achter komen dat hun manier van werken de klant verjaagd of dat ze er door ten onder gaan.

Het is tijd voor een provider die doet wat hij belooft, het vooral simpel houd en zijn administratie en klantenservice op orde heeft.

Geplaatst:

Beste Fritsjof

Als jij een gratis ontvanger accepteert, dan zit je weer vast aan een contract van twee jaar.

Het zijn een stelletje boeven want op deze manier weten ze je weer te strikken voor een lange periode.

Heb je de ontvanger al ontvangen, stuur hem dan retour en bewaar het verzendbewijs een aantal jaren.

Geplaatst:

Bedankt voor de inhoudelijke reacties.

Ik vreesde al zoiets: mij een 'gratis' box aansmeren en daar dan kleine lettertjes aan verbinden. Bah.

Ik heb op 15-12 direct een contactformulier ingevuld op de CD website waarin ik aangeef absoluut geen HD ontvanger te willen ontvangen, dat ik enkel mijn adres wilde wijzigen en verder niets.

CD stuurt mij in een reactie het volgende:

==================

Bedankt voor uw email.

U geeft aan geen HD-ontvanger te willen.

U hebt een HD-ontvanger nodig om ontvangst te behouden. Een HD-ontvanger betekend geen wijziging van het abonnement. U bent niet verplicht een HD-pakket af te nemen. Echter, door wijzigingen in de uitzendtechniek is het binnenkort alleen mogelijk ontvangst te hebben met ontvangers die ook HD geschikt zijn. Dit heeft te maken met een wijziging van de compressietechnologie naar mpeg4.

=================

Ze gaan er voor het gemak even vanuit dat ik iets tegen HD ontvangers zou hebben, wat een kolder. Ik heb uiteraard een HD ontvanger en wil gewoon geen box van CD in huis, met voorwaarden.

Ik zal de box proberen te weigeren als deze wordt aangeboden. Zal je net zien dat de postbode hem bij de buren deponeert.

Geplaatst:

Na nogmaals eens e-mail heb ik nu van CD de bevestiging dat ze mij (nog) geen HD ontvanger hebben toegestuurd en dat mocht hij toch door de postbode worden aangeboden ik hem kan weigeren.

Ik ga nooit meer verhuizen, zoveel is duidelijk... ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen