Ga naar inhoud


pakketje vanuit hong kong,moet ik me zorgen maken?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

op een belgische website,heb ik een pakketje gekocht.omdat ik bang was,dat het vanuit europa kwam,dacht ik bij mezelf,ik ga het in belgie bestellen.wat blijkt nu aan de hand van het trakking nummer te zijn,dat het pakketje verstuurd is van hong kong.wat kan mij te wachten staan?

betalen van invoerrechten/btw?

beslagname?

boete?

waarom denk ik dat,omdat het een stukje is,waarmee je gebackupte spellen kan spelen.erg handig als je iemand kent met (te) kleine kinderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk invoerrechten. Gaat op manier dat je postbode geld moet geven, anders krijg je niks.

 

Volgende keer vragen of verkoper pakket uit Azie niet via Hongkong/Taiwan/Japan/Zuid Korea wilt versturen, maar met een tussenstop in ander Aziatisch land, voor het naar Europa gaat(bv via Mumbai of Kuala Lumpur, Bangkok, Manila, Beijing oid) Scheelt geld. Hongkong en Taiwan heeft extra invoerrechten dacht ik.

 

P.s. hier officiele link met info voor particulieren.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoeft niet altijd (in nederland niet iig).

 

Ik bestel af en toe dingen die uit china komen en ik heb nog nooit invoerrechten hoeven te betalen. Het ligt aan de prijs en aan de manier van verzenden.

 

Mijn bestelling bestaat eigenlijk altijd uit electronica componenten en die worden als "gift" (hoe toepasselijk) verstuurd. Dan betaal je geen rechten als de prijs onder een bepaald bedrag blijft. Ik zit altijd onder de 125 euro.

Daarboven betaal je geloof ik wel invoer.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

op een belgische website,heb ik een pakketje gekocht.omdat ik bang was,dat het vanuit europa kwam,dacht ik bij mezelf,ik ga het in belgie bestellen.wat blijkt nu aan de hand van het trakking nummer te zijn,dat het pakketje verstuurd is van hong kong.wat kan mij te wachten staan?

betalen van invoerrechten/btw?

beslagname?

boete?

waarom denk ik dat,omdat het een stukje is,waarmee je gebackupte spellen kan spelen.erg handig als je iemand kent met (te) kleine kinderen.

 

Als het een ilegaal ding is heb je een behoorlijke kans dat het niet zal aankomen. Douane heeft tegenwoording een behoorlijk archief van verzenders waarvan ze de dingen beter checken. Daar volgt overigens geen vervolging op, slechts een aantekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

op een belgische website,heb ik een pakketje gekocht.omdat ik bang was,dat het vanuit europa kwam,dacht ik bij mezelf,ik ga het in belgie bestellen.

 

Huh ??...Omdat ik bang was dat het vanuit Europa kwam, dacht ik bij mezelf, ik ga het in Belgie bestellen.

Ja...dit is mij geheel duidelijk. Belgie hoort namelijk niet bij Europa. :confused:

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

waarom denk ik dat,omdat het een stukje is,waarmee je gebackupte spellen kan spelen.erg handig als je iemand kent met (te) kleine kinderen.

Volgens onze huisregels wordt er op SAT4ALL over dit soort zaken helemaal niet gesproken..wat kan mij te wachten staan?

betalen van invoerrechten/btw?

beslagname?

boete?

Ban?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

De kans dat je pakketje er uit gepikt wordt is super klein, tenzij het pakketje zelf supergroot is.

Ik bestel heel veel uit China en heb nog nooit gemerkt dat een pakketje geopend/geïnspecteerd is, maar ik bestel alleen maar dingen van lage waarde.

Vanaf € 20 moet je officieel BTW betalen en vanaf € 150 invoerrechten (afhankelijk van het soort goed)

Ik neem aan dat het b.v een R4 kaartje is o.i.d. dan komt dat gewoon aan, alleen de verzending kan variëren van 2 to 8 weken voor het aankomt.

Ik heb maar 1 keer gehad dat het pakket niet aan kwam.

 

De kans dat je iets moet betalen is groter als je pakketje uit de VS komt, daar heb ik 2 keer iets besteld en 2 x bingo BTW betalen plus € 12,50 aan de TNT voor handlingskosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net leuke case elders ter wereld gehad. Ik twee pakketen hulpgoederen van 10 kg gestuurd. Iedereen gevraagd . No problems.

Blijkt na aankomst dubbele gijzeling om 600 dollar invoerechten etc te vangen op 2e hands kleren.

 

Tip 1: Monster zonder waarde verzenden, grote kans geklaut. (doe het al 35 jaar)

Tip 2 verzekeren: Je krijgt het terug na onder druk zetten hoge regerigsambtenaren. Aan post NL en onze consulaten heb je niks.

Gewoon lokale machthebber in de juiste stemming brengen zodat ie zich macho voelt en onzeker. Binnen 3 dagen pakketekes retour. Sneller dan die amerikaanse postorder.

 

Had leuker gevonden als ie ze aan geadresseerde had laten uitreiken. Maar motto Ik betaal geen BTW over hulpgoederen.

 

Overigens deze internationale internethandel ondergraaft wel lokale economieen. Is feit.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestel wel eens electronica onderdelen in China en Thailand. Mijn tip, vraag gewoon of ze gift of sample op die verpakking zetten. En als het een groot kostbaar ding is gewoon in een aantal deelzendingen laten komen.

aangepast door vincent1971

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het slechtste geval ben je 20% invoerrechten kwijt met over het totaalbedrag (bestelde goederen + verzendkosten + invoerrechten) nog 21% BTW, te betalen aan de postbode.

Bij kleinere bedragen (koptelefoon, accu voor je telefoon, dat soort zaken) betaal je bijna nooit wat.

 

Ook ik bestel regelmatig dit soort prullaria via de diverse sites uit China. Soms moet je betalen maar in mijn geval in minder dan 20% van de gevallen.

 

Waar gaat het vaak mee mis (bij mij), specifieke radio onderdelen (radiolampen). Die zijn dusdanig verpakt dat het kennelijk de aandacht van douaniers trekt.

 

Levertijd, houd rekening met een paar maanden.

 

geluk ermee,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overal willen ze BTW tegenwoordig. Zelfs als je er gift op zet. Ben er jaren mee weggekomen. Nu komt de gehele wereld niet weg met een bepaalde latijns-amerikaanse bestemming.

Dikke wetboeken dat je betalen zal en de ontvanger ook en fumigatieverklaringen tot en met en allerlei morbide verklaringen. Geld via de telegraaf werkt ook niet niet meer. Word ook op geroofridderd, was al 10%.

Afgekeken van de europeanen. >> Protectionisme. Pakketekes terug, niet kwijt (verzeker toch maar anders geen stem, verschil 6 euro of zo). En je krijgt een leuke kerstkaart van de lokale president als je klaagt over dat gedoe.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Overal willen ze BTW tegenwoordig. Zelfs als je er gift op zet. Ben er jaren mee weggekomen. Nu komt de gehele wereld niet weg met een bepaalde latijns-amerikaanse bestemming.

Dikke wetboeken dat je betalen zal en de ontvanger ook en fumigatieverklaringen tot en met en allerlei morbide verklaringen. Geld via de telegraaf werkt ook niet niet meer. Word ook op geroofridderd, was al 10%.

Afgekeken van de europeanen. >> Protectionisme. Pakketekes terug, niet kwijt (verzeker toch maar anders geen stem, verschil 6 euro of zo). En je krijgt een leuke kerstkaart van de lokale president als je klaagt over dat gedoe.

 

Je kunt inderdaad beter net als in Griekenland de belastingen stelselmatig ontduiken. Ik denk dat wel allemaal wel weten hoe dat afgelopen is. :P

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...