psv Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Ik heb een tijd geleden mijn 2e computer een acer aspire 5315 uitgeleend, toen ik hem terug kreeg was hij vlg. mij toto los, wat er mee gebeurd is kom ik niet te weten, daar de persoon mij niet kon vertellen wat er mee gebeurd is. de situatie is zo, als ik de pc.opstart dan verschijnd er een venster met de mededeling: canot find file: C:\D2D\Image\*WSI when try to determine UI language. wanneer ik dit venster wegdruk verschijnd er een ander venster van Acer eRecovery Management ; How would you like to restore? en dan volgen er een paar optie`s. nu zijn de recovery schijven ook niet meer beschikbaar, deze zijn zoekgeraakt. ik heb al geprobeerd om het besturingssysteem van Windows XP of Windows 7 erop te installeren maar dat lukt niet, bij het opstarten krijg ik steeds dat scherm van recovery management, hoe kan ik dit oplossen ? G.Jansen.
Puch Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 In de bios van de pc de dvd drive als first boot zetten en daarna opstarten van op de windows installatie cd Bij de meeste pc's kom je in de bios door onmiddellijk nadat je hem opstart (dus nog voor je het eerste scherm te zien krijgt) herhaaldelijk op de F2 toets of de delete toets te drukken. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
psv Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 Dit heb ik ook al geprobeerd, maar helaas dat werkt ook niet.
FritsV Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 misschien helpt dit: http://forum.notebookreview.com/acer/284686-aspire-5315-bios-recovery-using-usb-thumbdrive.html Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3
Puch Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Kijk in de bios of de D2D (recovery) partitie actief staat, zo niet zet deze actief. Maar zonder de recovery schijven zal je toch weinig kunnen doen vrees ik. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
psv Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Geplaatst: 20 december 2012 Sorry maar met de tips van Frits V en van Puch lukt het niet , s.v.p. nog meer sugesties ? er moet toch een oplossing voor zijn !!. groetjes Jansen.
FritsV Geplaatst: 20 december 2012 Geplaatst: 20 december 2012 kom je wel in de BIOS ? Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3
wanderer Geplaatst: 20 december 2012 Geplaatst: 20 december 2012 (aangepast) ga HIER en HIER eens lezen (is wel engels), wellicht staat de oplossing erbij er wordt iig aangegeven dat de 5315 een 64bit is... 20 december 2012 aangepast door wanderer Samsung 40D6510WS
winwiz Geplaatst: 20 december 2012 Geplaatst: 20 december 2012 Zorg eens dat de D2D recovery UIT staat? Uit de gebruiksaanwijzing: (de optie moet dus op disabled gaan staan) BIOS utility Het BIOS utility is een configuratieprogramma voor de hardware dat in het Basic Input/Output System (BIOS) van uw computer is ingebouwd. Omdat uw computer al is geconfigureerd en geoptimaliseerd, is het niet nodig dit utility uit te voeren. Als u echter configuratieproblemen ondervindt, moet u het programma wel uitvoeren. Als u het BIOS utility wilt activeren, drukt u tijdens de zelftest op <F2> op het moment dat het notebook pc-logo wordt weergegeven. Opstartreeks Om de opstartreeks in te stellen in de BIOS utility, activeert u de BIOS utility en vervolgens kiest u Boot in de categorieën aan de bovenkant van het scherm. Disk naar disk herstel inschakelen uitschakelen Om disk naar disk herstel (herstellen van harde schijf) in te schakelen, activeert u de BIOS utility, en selecteer vervolgens Main in de categorieën aan de bovenkant van het scherm. Zoek D2D Recovery aan de onderkant van het scherm en gebruik de toetsen <F5> en <F6> om deze waarde op Enabled Disabled te schakelen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
psv Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Geplaatst: 20 december 2012 Wanderer, het is inderdaad allemaal engels, en daar ben ik niet zo goed in ,en zeker niet als het te technisch wordt. de oplossing van Winwiz heb ik uitgeprobeerd maar dat werkte ook niet.
Sjattuh Geplaatst: 20 december 2012 Geplaatst: 20 december 2012 Waren die XP en W7 cd's wel bootable? Als ik jouw verhaal zo lees dan is hij al bezig op de HDD te zoeken en dat is dus NA de keuze wat te gebruiken als opstart (dvd/hdd/usb etc) Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
psv Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Geplaatst: 20 december 2012 De optie`s in de bios die heb ik ook al allemaal uitgeprobeerd, maar het werkt gewoon niet
wanderer Geplaatst: 20 december 2012 Geplaatst: 20 december 2012 in 1 van de links die ik je gaf wordt beweerd dat je laptop een 64 bit is, heb je daar rekening mee gehouden bij het installeren? enne met google vertaal kun je een heel eind komen... Samsung 40D6510WS
Sjattuh Geplaatst: 20 december 2012 Geplaatst: 20 december 2012 De optie`s in de bios die heb ik ook al allemaal uitgeprobeerd, maar het werkt gewoon niet Ik bedoel of de CD's die je gebruikt om XP/W7 te installeren wel kunnen worden gebruikt gedurende de opstart periode. Er zijn namelijk windows cd's welke je alleen maar kunt gebruiken om windows te installeren als je al in Windows (of een andere OS) zit en dus niet gedurende het opstarten van de PC. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen