Ga naar inhoud


Voeding Philips TV ontbreekt, wat zouden jullie doen.?


Satbakker

Aanbevolen berichten

Wat zouden jullie doen?

 

Nou rij ik vanmiddag met me busje van me werk klus weg waar we een alarm geinstaleerd hebben, zie ik bij de schroot zo´n platte liggen.Tja... die kan daar niet blijven liggen dus hop achter in de bus en mee naar huis.

 

Blijkt een Philips 42PFL5603D/10 te zijn en ziet er redelijk tot goed uit enkel zijn aan de achterkant de kleine speakertjes eruit geschroefd. Geen power cord en geen afstands bediening uiteraard. Kabeltje thuis opgezocht en eerst maar eens kijken wat er gebeurt.... niks dus (uiteraard)

Plat ermee en open. Wat blijkt.... er zit helemaal geen voeding in, die hebben ze eruit gehaald maar wel netjes de schroefjes weer terug op de plekjes.

.

Eerst dus maar eens op zoektocht wat voor voeding er uberhaupt in hoort, nou ik kan hem voor dit model nergens vinden op all mighty google. Wel voor de modellen eindigend op /F7 en /27 maar niet specefiek voor deze eindigend op /10. Nou heb ik het donkerbruine vermoeden gezien de overal uitverkochte repair kits dat degene van de /F7 de goede is voor dit model die ik alleen maar buiten de europese grensen kan vinden. Het gaat om voeding Philips/Magnavox 272217100595 REV:03F

 

Maar nu de grote ham vraag, mocht ik die voeding nog ergens kunnen vinden zou ik dat dan moeten kopen en plaatsen. Ik weet immers niet waarom die voeding er compleet uitgehaald is. Mischien is er wel iets ernstigers mee aan de hand en dachten ze die voeding nemen we eruit want daar kunnen we wel wat mee.

 

Wat zouden jullie doen?

 

Het gaat om dit toestel met deze voeding links op de picture....

post-36053-0-44254600-1355596532_thumb.jpg

aangepast door Johan45

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou kunnen kijken bij diverse handelaren wat ze in het magazijn hebben staan aan ingeruild of defect materiaal, 9 van de 10 keer kan je daar “gratis” onderdelen uithalen.

Als je alles mee krijgt moet je de restanten ook zelf naar de afval- of vuilverwerking brengen, zo kom je leuke dingen tegen welke zeer goed te herstellen zijn als je er de tijd voor neemt.

Op die wijze meerdere keren iemand kunnen helpen iets te herstellen.

-------------------

Plaatje is natuurlijk een voorbeeld om te laten zien waar de vraag over gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Columbo ,Jaaa maar neee, die foto is niet van het toestel die ik hier heb, dat is een foto die ik op internet had gevonden van dit model in mijn zoektocht naar de juiste voeding.

 

 

Chasis Nº = q528_2E LA

 

Hier een fotootje van het exemplaar wat hier ligt:

post-36053-0-64094700-1355599359_thumb.jpg

aangepast door Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat niet, maar dan weet je wel zeker dat reparatie niet gaat lonen. :grin:

 

En eh, ook als die weer gaat werken met een nieuwe voeding, het blijft een Philips...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...