Ga naar inhoud

Twijfel windows xp 64 bit of W7/W8 installeren?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik lees nog steeds aandachtig, dank voor alle reacties tot nu toe.

Ik denk dat ik me ga vermannen en voor W7 ga . . . .

Het is slechts een kwestie van wennen. Na een maand kun je je XP niet meer herinneren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Gewoon rustig beginnen en niet als een gans zonder kop alle instellingen direct veranderen :D

ik zag je reactie later pas, een treffende reactie, leuk.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Ik heb hier W7 32 bit op SSD en met een koude start dus geen slaapstand binnen 15 tot 20 seconden opgestart

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Ik heb hier W7 32 bit op SSD en met een koude start dus geen slaapstand binnen 15 tot 20 seconden opgestart

Nice. Ik moet ook maar eens een SSD schijfje halen, maar ze zijn nog zo klein :(

Heb net een nieuwe laptop gekocht en deze zal worden geleverd met W8. Ben benieuwd naar de opstart tijd.

Mijn oude laptops hebben ook W7 en 15-20s red ik niet meer, maar opstarten gaat nog steeds acceptabel vlot.

Geplaatst: (aangepast)

. . . .maar ze zijn nog zo klein :( . . . .

Ze zijn niet meer klein, de grote zijn zo duur . . . . . :-)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Ze zijn niet meer klein, de grote zijn zo duur . . . . . :-)

Hey ja, ik zie schijven van 500GB! Mooi!

En je betaald ongeveer een euro per GB... minder mooi! :)

Geplaatst:

Maar een schrale troost, over 2 jaar kost het allemaal geen drol meer

maar hebben ze wel weer iets snellers gevonden alwaar we dan weer

reikhalzend naar uitkijken . . . .

Geplaatst:

Je hebt helemaal geen grote ssd nodig. Alleen het os hoeft op de ssd.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Bij het installeren van een ssd er wel goed om denken dat je de pagefile.sys, hiberfil.sys, Prefetch uitschakeld op de ssd en op een andere schijf zet, Prefetch gewoon uit laten.

Scheelt heel veel lees en schrijf acties zo ook bestanden van office naar andere schijf laten schrijven, ssd gaat nu langer mee.

Geplaatst:

In de praktijk van het wel mee. Als je Windows 7 nieuw op een SSD installeert zet hij automatisch al de nodige zaken uit. Ik weet dat bij Samsung een programma geleverd wordt die genoemde zaken voor je uitzet of in ieder geval zo optimaal mogelijk instelt.

In mijn laptop het ik de Blu-ray eruit gehaald en daar een harde schijf geplaatst. Het OS staat op SSD.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb er hier eentje van 120 GB in zitten en als je de map <USERS/GERUIKERS> op een andere schijf zet kan het heel lang aan.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Je hebt helemaal geen grote ssd nodig. Alleen het os hoeft op de ssd.

Ik zet Windows en alle programmas op de SSD, start alles lekker snel op.

Data, die je minder gebruikt, komt op de HD. Ook alle locaties van het

Office-pakket, email, browser en overige programma-data enz. ook op de HD.

Ik gebruik overigens wel steeds meer portable programma's, die vervuilen

je register niet wat ook de performance ten goede komt.

Geplaatst:

Als je er maar voor zorgt dat er voldoende ruimte overblijft voor updates van Windows.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Zet niet te veel op de HD want dat gaat het effect van je SSD geheel weg. Het gaat er ook om dat het dagelijks gebruik lekker soepel loopt. Ik heb ook een 120 GB en dan heb je voldoende om Windows, het gehele Office Pakket, het gehele Adobe pakket en nog de nodige andere reut te installeren. Zorg er wel altijd voor dat er minimaal 20 GB vrije ruimte overblijft dat is wel belangrijk om onder andere de snelheid op peil te houden. Data kun je natuurlijk prima op de HD zetten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Windows 7

Ik heb het 2 keer geprobeerd, de eerste keer als gebruiker met administrator eigenschappen en de

tweede keer (W7 opnieuw geïnstalleerd) als administrator met alle "beheerrechten", niet dus.

De file ini van Thunderbird, de eerste keer 2 uur mee bezig geweest om toegang te krijgen, de tweede

keer "maar" één uurtje. . . .

Zoals ik al verwachte een drama, maar ik heb iedereen die W7 heeft gepromote een kans gegeven

om vertrouwen terug te krijgen. Enfin 8 uur later.

En niemand, maar dan ook niemand, ook waanzinnig gesurfd, die kan zeggen (beter nog, die zegt)

hoe je dezelfde toegangsrechten heeft/krijgt als in XP.

W7 . . . waardeloos voor een stand-alone gebruiker die geen beveiliging opgedrongen wil krijgen

maar zelf wel kan uitmaken wat goed en slecht is.

Ik ga maar voor XP 64, eindelijk rust. Ben nu even uit de lucht ivm XP . . . . heerlijk . . .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen