rudolfdebeer Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Thomson TG787 overleden dus noodgedwongen al een week de Arcadyan ARV7519 in gebruik. Hij heeft moeite zijn instellingen te onthouden. Onthoud hij die wel dan doet hij gewoon niet waarop hij is ingesteld. B.v. Wifi totaal niet Kanaal van auto naar 6, nu naar 8 verzet. INSSIDER werkt op mijn PC niet zal wel persé op PC met USB wireless stick moeten Testen we morgen dan maar. X-boxjes jeugd maar aan homeplug gehangen........... Thomson WL780 nog effe geprobeerd. Zinloos om zoiets uit doos te halen. Pak dan 510 maar terug Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
TimmySat Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Hier ook op één locatie een Arcaydyan, start min. 1 x per dag opnieuw op. Daardoor laat de DLM de snelheid ook maar 'ns zakken naar 2 mb :@ Weet dat meerdere kennissen er last van hebben maar kunnen er niks aan doen want KPN geeft geen settings vrij. Is het nou echt niemand gelukt om die modems te hacken en er informatie over dslsysteem uit te halen (ook SIPgegevens zouden handig zijn...) Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000 Al ontvangen: Astra's, Hotbird. Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's-----------------------------Timmy®
rudolfdebeer Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 TimmySat, verklaar je nader, je krijgt bij deze Arcadyan naar KPN maatstaven al veel vrijheden. Dat opnieuw opstarten, resetten op afstand door vermoedelijk KPN zelf heeft mijn TG787 om zeep geholpen vermoed ik. Al paar maandjes last van. Heb bij de installatie van mijn TG787 op tip van derde een secret telefoonnr KPN nr gekregen waardoor je iemand kon bereiken die je snelheden resette en zo je modem fatsoenlijk kon intrainen. Nu gespert voor consumers. (dus voordoen als monteur word wat hachelijker) Echter bij deze Arcadyan is het weer ander verhaal. Heeft veel mogelijkheden om van alles in te zien en te wijzigen mist echter voorgeprogde game poortjes (heb je niet nodig) gewoon UPnP fatsoenlijk aanzetten. Die snelheid zegt mij niks. Dat is site afhankelijk. en bij youtube b.v. file afhankelijk. Hoeveel mensen willen tegelijk wat hebben........ Ik heb het trouwens wat anders gedaan. Laat je bijstaan door gratis monteur. Werkt bij KNP en Ziggo best wel goed. Soms ben je aan het hobbien met onbekende parameters omdat je het gevoel krijgt zelf te moeten doen door knullige helpdeskmedewerkers ( Maar ze hebben ook hele goeie). De Wifi trend komt op retour: Draadloos is gewoon niks, bekend euvel uit 27 Mc tijdperk. Teveel bakkies>> storing. Dus retour naar wired. Vervelende uitspraak van KPN: We geven zo'n ding maar we supporten het niet. In principe supporten ze geen wireless op geen de door hun geleverde modems. Op de markt weinig aanbod door gratis modems van de ISP's en heb een Lynksys gehad die ik gauw terug naar winkel heb gebracht. Was een Sweex nog beter. Veel mensen draaien ook op een kapotte splitter. Reden te meer om monteur de zaak maar eens door te laten meten. Een Wok met receiver is wat eenvoudiger dan andere zaken. Op 20 jaar wok alleen maar verweerde opengescheurde LNB's gehad, gecorrodeerde verbindingen of uit positie gewaaide wok Hier volstaat ook doormeten met ordinaire multimeter van 5 euro. .. Onderhoud minimaal tot nul. Deze ADSL modems is veel meer werk, soms dagelijks....... En de meetapparatuur schaf je privé niet aan. Maar geheel te onbetrouwbaar voor deze aantrekkelijk geprijsde all-in-one pakketen. Ik wil ook 7x24 kunnen bellen. Lukt me niet mobiel met 3 ISP's en alle masten binnen hand bereik. Alleen die ene UMTS 1e uur doet het altijd. GRPS vervloek ik. Krant met telefooncel was zo gek nog niet. Geen stress. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
rudolfdebeer Geplaatst: 16 december 2012 Auteur Geplaatst: 16 december 2012 Morgen maar monteur KPN gereserveerd. Met deze Arcadyan word het niks............. Verschrikkelijk. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
kweetnie Geplaatst: 17 december 2012 Geplaatst: 17 december 2012 Koop 'n Frizbox en je bent overal vanaf...! >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
rudolfdebeer Geplaatst: 17 december 2012 Auteur Geplaatst: 17 december 2012 Als ik nou niet wist dat een Fritzbox een hoop ellende was en verouderd en waanzinnig te duur gaf ik je gelijk. Er zijn andere wegen. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
pukje Geplaatst: 17 december 2012 Geplaatst: 17 december 2012 Als ik nou niet wist dat een Fritzbox een hoop ellende was en verouderd en waanzinnig te duur Hoe kom je aan die wijsheid ?
rudolfdebeer Geplaatst: 17 december 2012 Auteur Geplaatst: 17 december 2012 (aangepast) Mijn wijsheid. Heb jij een andere? alleen al prijstechnisch...... >>> Geen firmware updates via je eigen ISP is minder aantrekkelijk......................... Nu een Arcadyan ZTE H220 N geplaatst die goed draait. Alle moderne features aanwezig. Kosten 0 euro. Voor geval dat, backup TG-787 onderweg. Had wel wat moeite om hem aan de Humaz 5200 Wifi stick te krijgen. Deze staat bij setup n.l. niet in lower case groene knopje op die AB gebruiken!!!! En rescan doen voor juist beveilingsprotocol van hem uit. Doet mooie WPS met squeezebox en nintendo. De ZTE H220N heeft ook veel voorgeprogde port forwarding opties. En geen hinderlijke kerstboomverlichting. En geen heetlopertje. De Arcadyans starten veel trager op dan Alcatel/Thomsons......... 17 december 2012 aangepast door rudolfdebeer Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
pukje Geplaatst: 18 december 2012 Geplaatst: 18 december 2012 (aangepast) Natuurlijk ieder zijn eigen mening! "alleen al prijstechnisch......" natuurlijk kost het geld maar het is van JOU en je bent je eigen baas over het modem "Geen firmware updates via je eigen ISP is minder aantrekkelijk........................." Gelukkig niet afhangkelijk van provider met hun gelockte firmware waar hun de baas over zijn Ook bij de gsm's ik zet direct de originele fabrikant firmware erop en veel problemen zijn opgelost "Nu een Arcadyan ZTE H220 N geplaatst die goed draait." Natuurlijk als je tevreden bent is het prima "Alle moderne features aanwezig. Kosten 0 euro." Voor niets krijg je niets je betaald het toch ergens Kijk die BBoxen en Experia's kosten ook niets maar .................... 18 december 2012 aangepast door pukje 1
rudolfdebeer Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Geplaatst: 20 december 2012 Beste pukje, Eerst moest ik als abonnee 1e uur betalen (pi.net) voor vervangend modem terwijl nieuwe klant gratis kreeg. Enige jaren geleden heb ik dat regeltje doorbroken. Geen zin om telkens vervangend modem op marktplaats te moeten gaan zoeken. Scheepslading WL780 uitgetest allemaal niet goed. Aardige monteur gaf mij TG787 zeer goed tot begon te falen. Nu geeft aardige monteur mij ZTE H220N ook zeer goed. Via marktplaats wijfelachtige TG787 eveneens hier. Vermoed echter ook kapot. Maar goed die ZTE is fantastisch. Jij betaalt die Fritz of Lynksys dubbelduur. Fritz doet 150 euro basic en je betaald hetzetzelfde voor de rest als ik. Wat voor vrijheden krijg jij meer als ik? Ik heb een klein probleem restricted MW3 op PC niet op Xbox. Dat is alles. Ik ook baas op ZTE ook al dacht KPN monteur van niet. Net als die andere arcadian. De ZTE H220N zou geen WEP kunnen. Nonsense. Doet ie na die dubbele waarschuwing net zo goed en bijkomstigheid hij blijft in WEP schaduwen als je hem terug zet in WPA2. Moet je uitroeien. Kwam ik achter op mijn Sam mobieltje. Zag hem 2x maal in 2 draaibare configs. Ik heb zelf ook modems gekocht. en die Fritzen liggen bij stapels net over de grens maar slecht gesupport voor NL. Mijn gratis KPN modems doen het goed als je geen kapotte krijgt. Die moet je vervangen. Doe je bij uitstek via monteur die meerdere in bus heeft voor demo. Ben met je eens dat je meestal niets voor niets krijgt meestal maar deze week drie keer dat moeten terugnemen. Bij die palletsupers krijg je weinig tegenwoordig. En bovenal die WPS op deze ZTE werkt fantastisch. Te gek als je een Logitech squeezebox aan je WL netwerk wilt koppelen in WPA2. Noem mij nou een probleem dat je mist. Kijk KPN heeft een policy, staat je vrij naar ISP met andere policy over te stappen. Het heeft geen zin voor gemiddelde nederlander modems per post te versturen waarin moeilijke dingen gedaan moeten worden. Dat gaat fout. HP dichttimmeren dan loopt het redelijk. Mijn gezin moet zonder mij de dingen aan de praat kunnen krijgen. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
theparasol Geplaatst: 20 december 2012 Geplaatst: 20 december 2012 (aangepast) Koekkoek kletskoek. Fritzbox wordt in NL massaal gebruikt door oa XS4All voor zowel ADSL, VDSL als Fiber connecties. En je kunt ze zonodig ook benutten als kabel router! Die meuk van KPN met hun frequente firmware beheer op afstand heeft bij mijn ouders en meerdere kennissen en paar stupide zakelijke klanten al vaak de config om zeep geholpen. Kon ik er weer achteraan. Ga toch ff de feiten controleren, die gecastreerde KPN boxjes kunnen niks meer dan de Fritzen, ze zijn beperkt en WPS werkt ook op Fritz. Over 5 jaar draai ik zo weer een nieuwe up to date firmware in mijn Fritz maar dan heb jij vermoedelijk box nr 10 geritseld bij een of andere KPN monteur. Die fritzboxen koop je tegenwoordig al voor 25 tot 75 euro op de bekende veilingsites. 20 december 2012 aangepast door theparasol 1
rudolfdebeer Geplaatst: 7 januari 2013 Auteur Geplaatst: 7 januari 2013 Betaal ik nog niks Draait als zonnetje hiero nu Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
pukje Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 @Rudoldebeer je bent toch tegen controle van buiten (palen bij grens enz) dan moet je vooral modems van de providers gebruiken in het bijzonder die van kpn
rudolfdebeer Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Geplaatst: 12 januari 2013 ZTE aan de kant net als arcadium. Een niet via KPN geritselde backup 787 er weer aan. Reden.: Gebruikersvriendelijkheid en hogere downloadsnelheid!!! Jammer van die WPS dan..... Ik moet wat te vaak KPN bellen. Denken dat ik facultatieve modem/router tester ben. Niet dus. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
rudolfdebeer Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Geplaatst: 13 januari 2013 Oops 787 krijgt bekende warmte probleem weer (zoals alle Thomson/Alcatels). Vind teveel xboxjes eraan niet leuk. ZTE H220N terug eraan. Doet het weer nu ook met verhoogde DL snelheid KPN gisteravond kaart centrale laten resetten want daar lag het dus weer eens aan. En ouderwets intrainen weer. Dat gaat niet in minuten (dat is intrainen modem zelf), maar weken :-) voor de verbinding. Er is een shareware tool om de port forwadring van de ZTE te vergemakkelijken. PFC genaamd. Ik heb mijn kopie via Ch*p gedownload. Je ziet de ZTE H220-N na de online update van de database zo ook de laatse games. Je kan pas echt forwarden op die manier als je die shareware licentie koopt. Ik niet, blijft voorlopig toch op UDP 88 en TCP/UDP 3074 verhaal met uPnP enabled. Snel genoeg handmatig ingeklopt. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen