Ga naar inhoud


FTA Nederlandse kanalen


Alen

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Die is er niet.

Alleen de zender BVN op Astra 19 graden oost is FTA.

 

De publieke nederlandse zenders zijn FTV, dus met kaart zonder abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

FTV zijn de publieke omroepen, dus Nederland 1,2 en 3.

Je kan je schotel richten op Astra 19 graden oostvoor de SD versie of Astra 23 Graden oost voor de HD versie van deze zenders.

Een 60 tot 85 cm schotel zou voldoende moeten zijn volgens de footprint.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik nu een Canal Digital kaart koop, welke kanalen kan ik dan hebben (zonder abbonoment)

Als je een Canal Digitaal kaart koopt, dan heb je een abonnement. Welk abonnement hangt af van welk pakket je kiest.

Dit is alles te vinden op de website van die (zeer klantenonvriendelijke) club. http://www.canaldigitaal.nl

Je zult je schotel moeten richten op Astra 23,3° oost, met een schotel van 60 cm zit je wel goed...ik zou hem persoonlijk groter nemen, 88-100cm vanwege eventueel slecht weer reserve. Dit is echter niet echt noodzakelijk.

De Astra footprint is hier te vinden: http://www.ses.com/4628740/astra-3b

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een CanalDigitaal kaart koopt, dan kun je op de Astra 1 de zenders Ned.1, 2 en 3 SD ontvangen en op de Astra 3 de zenders Ned. 1, 2 en 3 HD.

Je moet wel rekening houden dat je ook nog registratiekosten van 29,95 euro moet betalen en activeringskosten. Het registreren moet op een Nederlands adres gebeuren.

Je kunt Bosnië en Herzegovina beide satellieten met een 64cm/schotel ontvangen maar ik adviseer je een 78cm/schotel te nemen.

Het makkelijkste is dus gewoon een schotel op de Astra 3 te richten. Dan heb je Ned. 1, 2 en 3HD plus de regionale zenders.

Wil je ook de zender BVN (Beste van Vlaanderen en Nederland) ontvangen, dan zul je een duo/lnb moeten nemen.

Voor een Triax 78 moet je daar een duo/lnb nemen voor een 80-85cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je de kaart koopt zou ik ook even nagaan of je HD ontvanger geschikt is voor de CanalDigitaal kaart,

of dat hij overweg kan met een CanalDigitaal cam module voor je kaart.

Wat voor HD ontvanger heb je momenteel?

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...