Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

  • Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik had die post van Andanal niet gelezen. Wanneer ik die had gelezen, had ik geen antwoord gegeven. Want daar kan ik helaas niets aan doen.

Wanneer hij de website van canal digitaal van te voren door had gelezen, kon hij dit lezen:

 

 

Telefonisch contact vanuit het buitenland

 

Vanuit het buitenland kun je via het volgende telefoonnummer contact opnemen met onze klantenservice: 00 31 35 - 64 66 88 4.

Je betaalt hiervoor het tarief voor bellen naar Nederland. Let op: zorg ervoor dat nummerherkenning aan staat.

Vanuit Nederland bel je met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 9323 (€ 0,15 ct. p/min.).

 

 

Maar Andanal had zelf wel kunnen bedenken, zonder te telefoneren, dat een "harde" reset meestal de oplossing zal geven, aangezien zijn opleiding MTS elektro is. ( Moest hij zonodig vermelden, met de rede dat hij serieus werd genomen................ )

 

Een topic starten met serieuze vragen, waarbij het probleem duidelijk wordt omschreven, wordt wel serieus genomen, i.p.v. een instantie ( in dit geval canal digitaal ) maar af te kafferen, terwijl hij zelf niet de moeite heeft genomen om de site van canal digitaal te raadplegen................

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb direct weer beeld na uitvallen beeld als ik de schotelkabel uit de decoder haal en 'm er direct weer in doe, heb dan direct weer beeld, zonder heractivatie oid. Vreemd genoeg had ik dat nog niet eerder geprobeerd, canal digitaal heeft me daar ook niet opgewezen als een optie. Wel stekker eruit, scarts controleren, controleren of schotelkabel wel goed er in zat ... maar niet de schotelkabel eruit en er weer in.

 

Afijn, het viel op dat er tijdens de kerst en oud en nieuw geen storingen waren ... helemaal niet zelfs ... (hoefde dus ook niet kabel los te halen). Het kan dus wel blijkbaar....

Geplaatst:

Maar die kabel moet je niet verwijderen of terug plaatsten met stroom erop.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Mbt reactie CobusRx:

Maar die kabel moet je niet verwijderen of terug plaatsten met stroom erop.

 

 

Nou, gaat prima hoor, en als het beeld dan direct terug is .... en je anders gewoon helemaal geen beeld meer gaat krijgen (kan oplopen tot een week geen beeld, heractiveren en alle andere advies stappen van canal digitaal werken niet). Er staat geen stroom op de schotelkabel immers? Je mag van tv, pc en weet ik veel alle netwerkkabels er zo uittrekken, met stroom nog op de pc, tv enz ... dus waarom bij decoder niet? Vooral als blijkt dat dat het enige is dat werkt, resultaat heeft, direct zelfs ...

Geplaatst:

er staat wel degelijk stroom op die kabel, voor de disecqs en LNB aan te sturen. Wel maar 12/18 V, maar toch, het zou de eerste ontvanger niet zijn die door kortsluiting zijn tuner opblaast.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Maakt ook niet uit hoor, gewoon doen zoals jij het wil,, alleen dan niet komen zeuren als je tuner niets meer doet..

 

Oh, en als je beeld weer terug komt na verwijderen en weer inpluggen van je lnb kabel dan heeft dat niets met een probleem van CanalDigitaal te maken..

Geplaatst:

Is van oorsprong wel een canal digitaal probleem, sinds ze overgegaan zijn in november 2010 of 2011 op een ander systeem. In die zin dat men abonnees met oudere decoders niet geinformeerd heeft (ik heb geen internet thuis dus waar ik de info dan op vreemde manieren weg moet halen .. lijkt me het minste wat ze zouden hebben moeten doen .. een schrijven naar abonnees sturen ..). Maar daarnaast, het blijft frappant dat tijdens kerst en oud en nieuw en op andere dagen gewoon helemaal geen storingen zijn geweest.

Het is niet alleen mijn decoder hoor .. ik ken mensen met de nieuwste en vrij dure decoders die ook problemen hebben, die canal digitaal vrij makkelijk wegwuift .. als het standaard stappenplan van canal digitaal niet werkt (die kent men uit het hoofd (telefoon en website), abonnees na 1e nieuwe begin ook). Men kijkt ook niet naar omgevingsfaktoren die mogelijk storend werken, sluit men bij canal digitaal daarvoor de ogen. Ook geen goede instelling.

 

En dat canal digital decoders uit eigen bedrijf verkoopt .. geeft ook te denken. helemaal triest als je dan hoort dat die ook grote problemen geven bij een fors aantal gebruikers (kan ook slordigheid in het bedrijf zijn waar ze gemaakt worden, of waar de onderdelen gemaakt worden, dat zeer zeker ook. En als auto's (apparatuur in auto) en web 'n walk sticks als storingen veroorzaken aan schotelontvangst ...

 

Afijn .. ik heb eens een schok gehad van 220V (wilde koelkast, ging via mijn oogkassen naar binnen .. leuke rode ringen om ogen ..wimpers en wenkbrauwen weg ..) dus 12/18 v .. draai mijn hand er niet voor om .. .. Mijn decoder blaast zichzelf niet op hoor, dat zijn die decoders met allerlei toeters en bellen denk ik .. hoe nieuwer hoe slechter soms in bepaalde opzichten ... elke vernieuwing is zeker geen vooruitgang.

 

Electriciteit blijft apart ... energie in 't algemeen .. en draadloos ... wild enthousiast kan ik er niet over zijn altijd ... hier worden magnetrons zelfs al aangewezen als reden dat het draadloze netwerk niet goed werkt ...(in een bedrijf)

 

Afijn ... ik heb beeld en mocht ik 'm opblazen dan ga ik gewoon omkijken naar een andere decoder (geen canal digitaal decoder heb ik al begrepen .. zeggen ze wel dat je een illegale decoder hebt .. (zeggen ze ook als je er canal digitaal op hebt staan .. het woord de luiers ontgroeid kennen ze niet (verouderde decoder in Canal Digitaal's woordenboek .. straks zijn ze na elke scheet van Canal digitaal verouderd ... wegwerpmaatschappij .. ben er geen voorstander van ..)

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Misschien moet je eens nieuwe F-connectors op je kabel plaatsen als het eruit en er weer in doen van de kabel de remedie is, er zal dan wel iets niet goed zijn in je verbinding kabel/connector

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...