Ga naar inhoud


Vu+ultimo hulp gevraagd bij tuner configuratie


harry8

Aanbevolen berichten

In het bezit van een vu+ultimo ben alleen de Antenne aansluitingen kwijt kan iemand mij vertellen hoe dat moet doen ik heb een schotel met 4 St. Dubbele lnb voor Astra 19 Astra 23 en Astra 28 en de hotbird op 13 hier komen twee draden van die naar ontvanger gaan ik heb er open pli opstaan maar ik downloaden een verkeerde skin zodat ik geen menu meer had. Is allemaal opgelost alleen ik heb nog geen beeld. Meer.

Kan iemand mij helpen.

aangepast door wiz
titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is allemaal een beetje vaag want ik kan uit jouw verhaal niet opmaken of je deze Ultimo nu net nieuw in jouw bezit en OpenPLi geïnstalleerd hebt of dat het apparaat al prima met OpenPLi en met de 4 satellieten gefunctioneerd heeft.

...en wat de foutief geïnstalleerde Skin hiermee te maken heeft is ook onduidelijk.

 

Als ik het mag gokken wil jij misschien weten hoe je de DiSEqC instellingen in het schotel Menu moet instellen.

Zo ja, dan moeten DiSEqC instellingen A - B - C - D in dezelfde volgorde staan zoals de LNB's op jouw switches zijn aangesloten.

 

Dus graag iets meer informatie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wat je zegt hij heeft gewerkt maar na het downloaden van skin en het installeren daarvan

Is het fout gegaan kreeg geen menu meer om het te verwijderen En een groen scherm waar ik niks mee kon .dus hierna open pli

Geïnstalleerd maar toen kreeg ik geen beeld meer Ik weet niet hoe ik de schotel instellingen moet doen .

 

Hopende dat je me kan helpen

Hartelijk dank in iedergeval voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

menu

instellingen

zenders zoeken

tuner configuratie

 

Tuner A:

 

diseqc A 19,2 astra

diseqc B 28,2 astra

diseqc C 23,5astra

diseqc D hotbird

 

Tuner B:

 

gelijkaan Tuner A

 

Bij tuner A instellen zoals ze zijn aangesloten middels je lnb bij de schotel

 

Het is maar de vraag dat de hier bovengenoemde diseqc instellingen werken. Het is maar net hoe het aangesloten is.

En hoe het aangesloten zit, kunnen we niet vanuit onze "luie" stoel zien.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij tuner A instellen zoals ze zijn aangesloten middels je lnb bij de schotel

@Paardengek, daar heb je wel gelijk in maar ik denk dat Gerrit1967 dit al heeft proberen op te vangen door toevoeging van zijn hierboven staande laatste regel.

 

In feite had ik dit ook al in mijn bovenstaande bericht #2 aangegeven.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...