Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn Dream 8000 een WD 1,5 tb eads disc zitten.

Nu had ik vanaf het begin la hepringen in high definition opnamen.

Maar laatste tijd ook in non hd opnamen. Vaak duurt het ook minuten voordat de opnamen lijst verschijnt hetgeen natuurlijk niet normaal is.

Zou het kunnen zijn dat deze WD schijf niet compatible is?

Geplaatst:

http://www.sat4all.c...-openpli-21-30/ Lees dit topic maar eens door, ik denk dat je er dan wel uit komt.

Ik vind het niet helemaal duidelijk, maar het schijnt dat een swapfile helpt. Alleen is mij niet duidelijk wat dat is.

Heb toevallig wel een 8 gb cf kaart.

Overigens moet ik zeggen dat de Dreambox 8000 toch een beetje tegenvalt. heb hem nu sinds een half jaar en echt zonder problemen heeft hij niet gewerkt.

Bij de eerste openpli versie 3.0 liep hij veel vast en werd gigantisch warm. Dat is nu voorbij maar wel dus eigenlijk een recording functie die niet in orde is.

Geplaatst: (aangepast)

Overigens moet ik zeggen dat de Dreambox 8000 toch een beetje tegenvalt. heb hem nu sinds een half jaar en echt zonder problemen heeft hij niet gewerkt.

Bij de eerste openpli versie 3.0 liep hij veel vast en werd gigantisch warm. Dat is nu voorbij maar wel dus eigenlijk een recording functie die niet in orde is.

Moet zijn:

Overigens moet ik zeggen dat mijn gekozen image toch een beetje tegenvalt.

Je probelem zijn software gerelateerd, en niet hardware. Anders zouden alle DM8000 gebruikers die klachten hebben, en ik heb je klachten helemaal niet. Ik ben ook geen openpli gebruiker meer.

Probeer eens nieuwere software, bv OE2.0 met Geminiplugin/bluepanel (zeker op je DM8000, dan heb je blindscan, bluray support(spelen van onbeveiligde disks, branden naar blu ray formaat van hd opnames), HbbTV, webbrowser.

Conclusie: als je niet tevreden bent over werking software, dan kies je een ander image voor je dreambox. OpenDreambox is van Dream Multimedia fabrikant.

Ikzelf geniet al maanden van OE2.0 + Geminiplugin + OScam.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Moet zijn:

Overigens moet ik zeggen dat mijn gekozen image toch een beetje tegenvalt.

Je probelem zijn software gerelateerd, en niet hardware. Anders zouden alle DM8000 gebruikers die klachten hebben, en ik heb je klachten helemaal niet. Ik ben ook geen openpli gebruiker meer.

Probeer eens nieuwere software, bv OE2.0 met Geminiplugin/bluepanel (zeker op je DM8000, dan heb je blindscan, bluray support(spelen van onbeveiligde disks, branden naar blu ray formaat van hd opnames), HbbTV, webbrowser.

Conclusie: als je niet tevreden bent over werking software, dan kies je een ander image voor je dreambox. OpenDreambox is van Dream Multimedia fabrikant.

Ikzelf geniet al maanden van OE2.0 + Geminiplugin + OScam.

Ja misschien heb je gelijk. Ik bedoel misschien meer dat er jaren aan Pli is ontwikkeld en dat het dan zo fout gaat.

Ik heb die box al meer dan ene half jaar en echt probleemloosgebruik is er nog niet bij geweest, en dat valt dan erg tegen.

Kan je met die OE2.0 ook oscam draaien? Want ik werk nu met een externe kaartlezer en TNT sat kaart en dat moet wel blijven werken.

He

Geplaatst:

Als je erg graag Pli wilt blijven gebruiken kun je eerst ook nog 2.1 proberen..die schijnt wat stabieler te zijn (al moet ik zeggen dat ik zelf weinig problemen heb met 3.0 op DM8000, maar merk ook verder weinig verschil cq. verbeteringen ten op zichte van 2.1).

Ik heb een 1TB schijf erin, opnamelijst openen duurt enkele (denk max 5) seconden incl. het opspinnen van de harde schijf. Als de schijf al actief is opent de lijst direct. Schijf is voor ruim de helft vol, dus staan aardig wat opnames in de lijst.

Weet je wel zeker dat jouw schijf 100% is? Probeer anders eens een andere schijf en kijk of de problemen blijven.

Mijn 8000HD wordt niet merkbaar warmer met 3.0 dan bij 2.1 trouwens. Heb wel wat voorzorgsmaatregelen genomen met betrekking tot de warmte: 2,5" schijf i.p.v. 3.5" en een (geruisloze) ventilator geïnstalleerd. Verder geen problemen met het opnemen van (meerdere) HD uitzendingen.

Ja misschien heb je gelijk. Ik bedoel misschien meer dat er jaren aan Pli is ontwikkeld en dat het dan zo fout gaat.

Ik heb die box al meer dan ene half jaar en echt probleemloosgebruik is er nog niet bij geweest, en dat valt dan erg tegen.

Kan je met die OE2.0 ook oscam draaien? Want ik werk nu met een externe kaartlezer en TNT sat kaart en dat moet wel blijven werken.

He

Ik vermoed dat je harddisk niet correct werkt.

Ik draai al maanden OE2.0.0 + GP3.2(geminiplugin) + OScam1.20. Allemaal uptodate.

Zie deze posting over uitleg/hulp.

-Wat je niet hebt met OE2.0.0+GP3.2 en openpli wel: fastscan & hanssettings & oscam update via boxupdate proces. (bij os2.0.0 & gp3.2 update ik hans settings & oscam naueel, duur niet lang dmv manueel)

-Wat je niet hebt met openpli en oe2.0.0/gp3.2 wel: Blindscan(bcm4501 ondersteund dit niet), HbbTV, webbrowser, BluRay(onbeveiligd play, en DVDburn met BluRay formaat support voor behoud HD kwaliteit wat op elke blu ray speler afspeelt(branden gaat als achtergrondproces omdat het een tijd duurt, maar je kan gewoon dreambox gebruiken), en alle andere closed source toevoegingen van Dream Multimedia en Gemini plugin feed toevoegingen.

correct me if i'm wrong.

Rede van mijn switch is, ik vind openpli helemaal top, maar vond het goed ruk dat er allemaal toevoegingen kwamen in pli voor alles behalve de dreambox.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Je kunt ook newnigma proberen.

Werkt ook prima.

OpenPLi is wel iets gebruiksvriendelijker,maar als je een dreambox hebt gekocht,

of welke andere linuxdecoder dan ook,verwacht dan geen plug&play box,

maar een box waar je zelf naar hartelust aan kunt sleutelen.

In OpenPLi zijn veel zaken al vooraf in te stellen ( evt via de downloads)

en heb je je box snel draaiend.

De 8000 is een ongelofelijk fijne decoder en de problemen die hierboven beschreven worden,

(ik gebruik ook 3.0) herken ik dan ook totaal niet.

Geplaatst:

De 8000 is een ongelofelijk fijne decoder en de problemen die hierboven beschreven worden,

(ik gebruik ook 3.0) herken ik dan ook totaal niet.

Je bedoelt boven mijn posting, want ik ondervind ook geen problemen.

... En ben een erg tevreden DM8000 user.

Geplaatst:

BluRay(onbeveiligd play...

Offtopic, maar betekent dat dat hij geen originele Blu-Rays (neem aan dat die beveiligd zijn) af kan spelen wanneer ik een Bluray drive inbouw?

Geplaatst:

Hoi JePe. Ik draai hier ook openpli 3.0 en nooit problemen met opnemen, ook niet bij meerdere gelijktijdige opnames. Heb je al een andere harddisk geprobeerd?

hobby4all

Offtopic, maar betekent dat dat hij geen originele Blu-Rays (neem aan dat die beveiligd zijn) af kan spelen wanneer ik een Bluray drive inbouw?

Offtopic antwoord: Omdat het meer bedoeld is om de HD zender opnames af te kunnen spelen die door een dreambox met BD-brander gebrand is dmv DVDburn plugin die brand in BDMV formaat. En dus je HD opnames in HD kwaliteit op elke huis tuin en keuken Bluray speler afspeelt en OE2.0.0 Dreambox :grin:

aangepast door Jeroensky
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...