ottifant Geplaatst: 27 december 2012 Auteur Geplaatst: 27 december 2012 Ik schreef zelf "Dat betekent (weet ik inmiddels van de vele draadjes hier) dat ik tot een maximum van 2 satellieten ben veroordeeld, maar dat is ook weer niet zo erg dat ik er heel erg verdrietig van word" Ik ga nu gewoon voor de Astra 1 en 3, met als belangrijkste argument dat ik dan meer dan 8 aansluitingen kan gebruiken. In de nabije toekomst verwacht ik zeker een uitbreiding van het aantal aansluitingen. Dat weegt voor mij zwaarder dan wat engelse zenders. Ik houd er terdege rekening mee dat mijn schotel een slagje groter moet omdat het signaal niet optimaal zou kunnen zijn. ik heb nu 78cm, en 88 cm maakt dan niet zo gek veel meer uit, helemaal niet als de ontvangst dan wel goed is. 2 meter of zo zou ik weer veel te gek vinden. Die installateur heeft die schotels op voorraad, dus mocht op de dag van installatie of in een later stadium blijken dat de ontvangst niet goed is, kan hij meteen een grotere neerzetten. Dat heb ik met hem afgesproken en dat is een fluitje van een cent volgens hem. Ik lees hier en daar doorbuigend armen, dat had ik nog niet eerder bedacht. Ik was toen ik aan de schotel ging wel bang dat de schotel wind zou kunnen vangen en daardoor zou kunnen bewegen, en daarom heb ik destijds een zeer korte, zeer stevige gegalvaniseerde paal in iets minder dan een kuub beton gestort. Zeer overdreven weet ik achteraf, maar er zit nu werkelijk geen beweging in. Ik zal me bij de installatie concetreren op die armen. Overigens heb ik 2 TV's die met een beweegbare arm aan de muur zitten, en juist bij die 2 TV's wil het beeld wel eens wat slechter zijn. Ik denk dat dat dan door dat bewegen komt, waarbij er wellicht wat stress op het stekkertje van de coaxkabel komt. Die kan ik zelf zo even vervangen mocht dat nodig zijn. Al met al heb ik dus de Fraccarro met 9 ingangen en 12 uitgangen besteld in combinatie met 2 Alps quattro, de noodzakelijke smalle lnb's. Het leuke is dat ik nu weet wat ik heb besteld en waarom. En ook wat me eventueel nog te wachten staat.
ottifant Geplaatst: 7 januari 2013 Auteur Geplaatst: 7 januari 2013 Afgelopen vrijdag is het zaakje geinstalleerd, en gister heb me er maar eens toe gezet om alle zenders te rangschikken. Helaas krijg ik het bij de Modus modellen niet goed voor elkaar om de zenders gezocht te krijgen. De gewone nederlandse zenders die via de Astra 1 worden doorgegeven worden gevonden, maar via Astra 3 worden alle nederlandse HD zenders niet gevonden (en misschien nog wel meer niet), maar de lokale omroepen wel. Er wordt een enkele radiozender gevonden, maar geen één nederlandse. Dat laatste vind ik teleurstellend omdat ik graag Sky Radio luister. Overigens is het beeld van de zenders die ik wel heb van betere kwaliteit dan ik had, en de andere TV's ontvangen wel gewoon alle zenders. Mocht iemand een suggestie hebben hoe ik het zoekprobleem met de Modus kan verhelpen dan hoor ik dat uiteraard graag.
Sprietje Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 Ik ga er van uit dat de Loewe Modus geen fastscan functie heeft van CanalDigitaal. Die wordt ingeladen via de transponder van de Astra 1 waar ook de zender BVN op zit. Je zult dan de zenders van de Astra 3 via de normale scanfunctie in moeten laden. Mogelijk staan niet alle actuele transponders in het geheugen van je Loewe. Dan kun je ze er handmatig bijzetten. De zenderlijst vind je hier: http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E-fta.php of http://www.lyngsat.com/Astra-3B.html Overigens moet je wel een HD-ontvanger hebben om alle zenders te kunnen ontvangen. Bij een SD-ontvanger geeft deze bij sommige zenders op de Astra 3 wel het geluid weer maar niet het beeld omdat het een SD-zender is met MPEG4 compressie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen