Ga naar inhoud


How To - Enigma II op een TF77X0PVR


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Yep, sinds kort, zonder vooraankondiging. Ben ook bang dat t niet meer ter beschikking komt. Ondersteuning voor Topfield is zo goed als dood. Men verwijst naar andere images (HDMU), met alle kinderziektes erop en er aan. Heb zelf HDMU getest , maar voorlopig ben ik terug naar HS V2, m.i.het stabielste image.

 

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben wat aan het proberen geweest met Enigma,

 

de summer ed. krijg ik niet geinstalleerd (melding USB failed), maar wel de spring ed.

(deze ziet er beter uit dan de don't cry, omdat de spring ook de diverse talen te selecteren zijn dus ook nederlandstalig)

 

kan iemand mij uitleggen hoe ik de smargo usb aan de praat krijg met oscam, hoe krijg ik dit geinstalleerd?

(of zijn er bv. files die ik 1 op 1 kan kopieren naar de directory's d.m.v. ftp/DDC_E2)

TF7710HDPVR + Enigma2

 Visiosat G4Quadro/Alps LNB's/Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1(2x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze settings in oscam config doet mijn smargo het:

 

 

[reader]
label                         = kaartlezer
protocol                      = smargo
device                        = /dev/ttyUSB0
smargopatch                   = 1
detect                        = cd
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,1
lb_weight                     = 500

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij deze wil ik laten weten dat ik Enigma2 (de server update versie) nu stabiel heb draaien naar alle tevredenheid.

Eigenlijk is alles een verbetering t.o.v. de originele Topfield firmware.

 

Waar ik grote problemen mee had met installeren is dat de decodering er steeds mee ophield (na een dag), uiteindelijk bleek dit te liggen aan

de instellingen van de smargo cardreader, deze uiteindelijk ingesteld op 'fixed mode'.

 

Verder wat Oscam files aangepast, om e.e.a. zonder al te veel foutmeldingen in de logfile van Oscam te laten draaien.

 

Verder wat instellingen geoptimaliseerd voor een scherper beeld en stabielere werking.

 

Teletekst kreeg ik in eerste instantie niet werkend, maar dat kwam omdat ik beide tuners apart had ingesteld, nu tuner

B als kopie van tuner A ingesteld.

 

Moet nog wel ff een USB kabel verbouwen, omdat de cardreader nog uitsteekt aan de voorkant van de ontvanger.

 

Jammer dat de online updates/downloads van AAF niet meer werken, maar met een beetje geluk komt er straks een goed werkende HDMU versie.

Die heb ik al wel geprobeerd, maar kreeg ik niet werkend, maar waarschijnlijk zou me dat nu wel lukken met de opgedane ervaringen.

Heeft iemand hier dit al stabiel draaiend?

 

Moet nog wel wennen aan de andere functies van de afstandsbediening, is daar misschien omschrijving van?

 

Allemaal nogmaals bedankt voor de tips!

TF7710HDPVR + Enigma2

 Visiosat G4Quadro/Alps LNB's/Maximum Digiality DiSEqC switch 4/1(2x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Beobuddy bedankt voor de prima HOWTO!!
Had E2 er een tijd geleden al eens opgezet, toen uren en uren aan het lezen en zoeken geweest. Nu met een uurtje klaar :-)
 
Omdat de feeds niet meer werken klopt het stukje over het installeren van oscam niet meer. Daarom heb ik dat stukje van je HOWTO maar even herschreven. Verder een aantal kleine aanpassingen over de instellingen van Oscam.
 
Zie bijlage. 

 

grtz

Q

Enigma II op een TF77x0HDPVR.doc

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...