Ga naar inhoud


Win 7 zet standaard veelal geen meerder processors aan


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

Tip gehad, klopte.

Win 7 zet standaard veelal geen meerder processors aan Dus Quadcore blijft singlecore

Dualcore ditto.

Kun je regelen met Msconfig. verbluffende resultaten. Deze en gene game draait dan super.

Kids stuk blijer. Gaat niet voor alle machines op maar bij mij wel. Moeite waard om dit onder msconfig gevanceerd te controleren.

Dit is dus geeneens overclocken!!!!!

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kan bijna alleen als je het zelf anders ingesteld hebt... Hij bedoelt de instelling zoals in de bijlage. Als je een vinkje zet kun je het aantal processoren instellen (aantal kernen) die gebruikt mogen worden.

msconfig.JPG

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze reactie is puur uit nieuwsgierigheid.

Begrijp ik uit bovenstaande afbeelding dat de standaard instelling op 1 staat en zo ja, betekent dit dan dat WIN7 dan alleen maar één processor gebruikt ondanks het feit dat mijn laptop over 4 processoren beschikt?

Ook bij mij staat die instelling standaard op 1.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, standaard staan ze allemaal aan (geen vinkje). Maar als je het vinkje zet, bij number of processors, wordt de waarde daaronder actief.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wel een kleine discussie waard. Jouw laptop heeft niet 4 processors. Hij heeft 1 processor met 4 kernen.

 

Moet ik eens even op googelen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wel een kleine discussie waard. Jouw laptop heeft niet 4 processors. Hij heeft 1 processor met 4 kernen.

 

Moet ik eens even op googelen.

 

Voor een OS zijn het processoren

appbeh.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap. Maar deze optie zou ook betrekking kunnen hebben op echt meer processoren in je systeem.

 

Heb even op het net rondgekeken en deze optie heeft alleen betrekking op het boot proces. Het kan dus nooit dat je spelletjes sneller draaien. Met mogelijk 1 uitzondering en dat is als je een processor upgrade hebt gedaan naar meer kernen. Die worden vaak niet zomaar door Windows gezien. En dat kan je weer in taakbeheer terug zien.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten is weten. Ik heb via de msconfig optie het vinkje gezet en 1 core/processor ingeschakeld... Nou dat is gigantisch merkbaar. Booten duurt al 5x zo lang en in het OS werkt het ook niet echt soepel meer. In apparaat beheer waren nog steeds alle 8 cores te zien maar als je naar taakbeheer gaat zie je dat er maar 1 gebruikt wordt.

 

Even de verschillen in screenshots.

 

Kortom niet alleen met opstarten.

appbeh2.jpg

appbeh3.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je nu ook gekeken als er niets was aangevinkt?

Volgens anderen worden dan standaard alle cores aangesproken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je nu ook gekeken als er niets was aangevinkt?

Volgens anderen worden dan standaard alle cores aangesproken.

 

Standaard staan ze allemaal aan zoals winwiz in zijn eerste post aangaf.

 

Deze optie is er slechts voor om met minder kernels te werken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus niet, bij mij werkt het andersom 1 cpu standaard.

Een quadcore op 4 gezet waarna alle games vloeiend i.p.v. schokkerig. En dat geld zelfs voor laatste deel Vice City.

Ultieme test is natuurlijk the game minecraft. E.e.a. is wel afhankelijk van moederboard en bios als gezegd.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik er twee op deze MP systems i3-2120, maar pas na ingrijpen middels tip.

Zelfde gedaan op Quadcore AMD FX 4100 QUAD CORE X4 4x3.6Ghz. Beide machines beter in prestaties maar wat trager in opstart. Moet erbijzeggen er staat wel ander modem en homepluggen voor.

Benchmarks op non-multiplayer gamemodes. Dus geen internet connectie in spel.

 

Moet nog GPU wisselen op Quadcore. groen eruit, rood erin was desastreus. Misschien nu beter.....................

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik upgrade/bouw/installeer heel veel pc's en in alle gevallen werden standaard alle cores gebruikt. Ik gebruik zowel Intel als AMD afhankelijk van wensen/budget. Ik heb 1 keer gezien dat na een tijdje e.e.a automagisch aangepast was en er maar 1 core en 1GB geheugen toegewezen was (maximaal te gebruiken geheugen kun je ook instellen) Dit kwam door een stukje mallware (weet niet meer wat). In sommige gevallen kun je wel in de BIOS instellen hoeveel cores er gebruikt mogen worden. Misschien, ik heb dit niet getest, kun je de instelling in de BIOS overrulen door de instelling in msconfig en is dat aan de hand bij rudolfdebeer maar nogmaals: misschien.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...