Ga naar inhoud


VU+DUO Reparatie in Arnhem


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedemorgen vrienden.

 

Na jaren van trouwe dienst heeft mijn VU+DUO het opeens begeven dat wil zeggen de bekende problemen die op dit mooie forum ook al eerder besproken zijn.

Dit ging om het volgende artikel

 

Als het niet aan de bootloader ligt, is het inderdaad de elco C807.

Verschijnselen: De box freest met steeds kortere tussenpauze's, eerst met display "starting" en rode led, soms met reboot weer werkend. Later alleen na een flash weer enige tijd werkend tot het moment dat alles inclusief display dood is.

De 220UF 16V.elco heb ik vervangen door een iets zwaardere nl 330 uF 25 V. deze is iets duurder Ik betaalde wel Euro 0,75!

 

De elco is te vinden links vooraan op het moederboard, gebruik een vergrootglas, de benaming C807 staat er heel klein bij vermeld. op de foto zwart omcirkeld.

Verwijder eerst de printplaat waar de kaartlezer op zit, 4 schroefjes, daarna de plug met de 20 draden tussen moederboard en voeding losmaken. Schroefjes van het moederboard los. Alle schroefjes aan achterkant van de box losmaken inclusief de moeren om de F connector female. Dan kan de achterzijde weggenomen worden en is er genoeg ruimte om de basis printplaat zodanig te kantelen zodat je de nieuwe elco kan monteren. Let op de min (witte streep) moet naar de voorkant gemonteerd worden.

 

IK ervaar dezelfde problemen als hierboven beschreven worden na uitschakelen achterop de box en weer inschakelen gaat het weer een tijdje goed en kun je weer een tijdje kijken.

 

Wie in arnhem zou in staat zijn om deze box voor mij na te kijken uiteraard tegen betaling natuurlijk.

Zelf begin ik daar namelijk niet aan (twee linkerhanden)

Als het idd een elco probleem hoef ik ook geen dure uitgave te doen voor een nieuwe box.

 

Vriendelijke groet

 

Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al wel eens een Topfield 7710HDPVR gesoldeerd (20 elco's), én ik woon in Arnhem.

Dus als je het aandurft om je Duo langs te brengen, wil ik er wel naar kijken. Heb je al een nieuwe elco?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad ook de elko met een kniptang doormidden knippen en dan de rest ontmantelen zodat uiteindelijk 2 draden boven de print uit blijven steken. dan hoef je de print en al dat sms gedoe niet te beschadigen. een hogere capaciteit is niet zo erg als het om afvlakken gaat.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet veel van verwachtte...

 

Net een elco kunnen scoren van 220 µF - 35V

Elco van het moederbord afgeknipt en grotere broer op de overgebleven pootjes gezet en...

 

HIJ DOET HET WEER!

 

Laat die kerstfilms nu maar komen!

 

A happy family

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...