Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Check: lijkt me ok die site.

En letop: alleen als oscam crashed met segfault start die met -r2 opnieuw, stel dat hij om wat voor reden een normale shutdown krijgt dan start die nooit weer. Volgensmij kon dat voorheen omdat kill_thread zichzelf netjes kon afschieten (alsof je op knopje shutdown drukte!)

nu niet meer als het goed is.

-r <level> : Set restart level:

0 = Restart disabled (request sets exit status 99).

1 = Restart activated (webif can restart oscam (default)).

2 = Like 1, but also restart on segmentation faults.

Geplaatst:

Segfault crashes heb ik vanaf februari niet meer gehad of zo, als oscam crashed dan was het met "WARNING: invalid client". Voor de rest draait het superrr.

Ik zal morgen eens testen of ik hem kan laten crashen en het checkscript even uit shakelen en kijken wat oscam doet.

Alvast weer heel erg bedankt meneer theparasol :grin:

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Heb 7972 en 7974 geprobeerd, werken helaas niet, krijg ze ook handmatig niet gestart, even wachten op wat latere versies, en hopen dat jou aanpassing er ook in zit gecompileerd.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

zou der nog eens een versie komen die probleemloos loopt?

:whistle::grin:

je kunt die versies gewoon niet meer bijbenen. dat lijkt eerder op knutselen

toch is het wel een mooi softcammetje, de memoryleaks op diverse machines is met een andere kernel dus beter opgelost

de basis is toch de machine waar het op draait ? maar dan is je stelling @theparasol niet zo evident dat je met de dm stabile resultaten hebt met die oude kernel.

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Heb nu versie 7944 draaien, die draait hier verder perfect, alleen dat oscam soms nog crashed met bovenstaand aangegeven probleempje, heb er niet zo veel last van, maar als het dan toch aangepast kan worden zou het mooi meegenomen zijn. Maar dan praat ik wel over de PC versie, op de ontvangers is het weer een ander verhaal omdat ze niet zo krachtig zijn als een pc natuurlijk.

Heb het ook op de vuduo gehad met een checkscript met daarnaast CCcam of MGcamd, maar dan word ie toch wel wat trager.

Dus vandaar ik het maar op een PC laat draaien.

Geplaatst:

merk dat nu ook met twee kassies thuis

de client kan ook supersimpel ingericht zijn met oscam puur als camd35 naar de server

configuratie

derde optie

soms is ie met de camd35 tcp beter bedient (ligt aan intern netwerk)

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

zou der nog eens een versie komen die probleemloos loopt?

:whistle::grin:

Nee, nooit! Smartcards, readers, boxen / images en gebruikers wensen veranderen dus het is of innoveren of er werkt steeds minder!

je kunt die versies gewoon niet meer bijbenen. dat lijkt eerder op knutselen

Dat is het ook, iedereen doet wat hij / zij kan maar er zijn zoveel readers, kaarten en boxen dat er altijd wel wat te verwensen overblijft.

En dan heb ik het nog niet eens over alle feature requests van gebruikers..

de memoryleaks op diverse machines is met een andere kernel dus beter opgelost

de basis is toch de machine waar het op draait ? maar dan is je stelling @theparasol niet zo evident dat je met de dm stabile resultaten hebt met die oude kernel.

Die memoryleaks hebben niets te maken met oscam, het is gewoon zoveelste faal van de dreamboxdrivers die blijkbaar niet opgelost kunnen wordend door dream programmeurs. Als ik het goed heb begrepen is daar iemand opgestapt en sindsdien lukt het onderdeel drivers niet meer zo goed en de gebruikers zitten met de gebakken peren.

Geplaatst:

@muppet:

Hele curieuze config, beslist niet ok.

Er staat hier op het forum in oscam gedeelte een oscam faq. Ik kan je aanraden die config files te gebruiken.

Bedankt ga eens zien

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Blijkbaar loop ik filnk achter met mijn 1.20 7365 maar ook geen probleem gehad tot nu toe.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Blijkbaar loop ik filnk achter met mijn 1.20 7365 maar ook geen probleem gehad tot nu toe.

Voor alleen tv kijken met een kaartje in de interne reader zal oscam prima werken. Er is dus ook geen reden om dan maar "even" de laatste versie erop te zetten.

Er is dan wel flink wat veranderd maar voor jou geen edele delen dus de noodzaak om te upgraden is er ook niet.

Geplaatst:

Voor alleen tv kijken met een kaartje in de interne reader zal oscam prima werken. Er is dus ook geen reden om dan maar "even" de laatste versie erop te zetten.

Er is dan wel flink wat veranderd maar voor jou geen edele delen dus de noodzaak om te upgraden is er ook niet.

ik heb ook 7365 zitten en ik share met mijn slaapkamerontvanger en momenteel heb ik geen enkel probleem gehad

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Ik had deze avond toch even een ander versie erin gezet 7977.

En idd loopt compleet vast etc,

Ben weer snel terug gegaan naar 1.20 7365 deze is teminste stabiel.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...