Ga naar inhoud

Beeld staat stil na opstarten van XTrend ET6500 met OpenPLI

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik de ET6500 opstart, geeft hij als hij net opgestart is een stilstaand beeld van de eerste zender (het geluid loopt wel verder). Ik moet dan gewoon even naar een andere zender zappen en alles is OK.

Toch een beetje vervelend. Heeft iemand dit nog en hoe zou dit verholpen kunnen worden?

P.S.: ik zet eerst de TV op, op kanaal 0, en start dan de satellietontvanger. Deze is via HDMI aangesloten op de TV.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

• 4 weken later...

Geplaatst: (aangepast)

Als ik de ET6500 opstart, geeft hij als hij net opgestart is een stilstaand beeld van de eerste zender (het geluid loopt wel verder). Ik moet dan gewoon even naar een andere zender zappen en alles is OK.

Toch een beetje vervelend. Heeft iemand dit nog en hoe zou dit verholpen kunnen worden?

P.S.: ik zet eerst de TV op, op kanaal 0, en start dan de satellietontvanger. Deze is via HDMI aangesloten op de TV.

Kijk eerst in de settings of het signaal van de xtrend op hdmi staat (instellingen AV). Zet daarnaast de TV ook standaard op hdmi 1 of 2 (instellingen). Voor sommige tv's moet je daarvoor naar het hotel menu. Mogelijk dat dan het probleem is opgelost.

aangepast door BeoMaster

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:

Ik had de ontvanger zo ingesteld dat zender 100 (één SD) van de TV Vlaanderen lijst de zender was die hij als eerste moest laten zien bij het opstarten (omdat ik zender 1, één HD, nog niet kon ontvangen wegens alleen Astra 1 ontvangst). Dit deed hij ook, maar dan bleef het beeld dus stil staan.

Nu heb ik ondertussen een nieuwe schotel met duo lnb en heb ik de ontvanger terug ingesteld om zender 1 (één HD) te laten zien bij het opstarten, en nu doet het probleem zich niet meer voor?!

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...