Ga naar inhoud

Nieuw schotelsysteem gekocht maar welke diseqc switch gebruiken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forum vrienden

Een aantal maanden geleden heb ik een schotelsysteem gekocht. Xtrend et9200 twin tuner, 4x Venton rocked feed twin Lnb, triax 80 cm, 2x HQ switch 4-1. nu was ik aan het denken om een 4/2 Switch te installeren.(voorkeur gaat uit naar SPAUN.

De gedachte was om met 1 switch de 4 lnb's te kunnen schakelen dus met 2 coax vanaf de 4-2 switch naar de Xtrend et9200. (i.v.m. opnemen en kijken andere sat. tegelijk) en met 1. 4-1switch met 1x coax naar de ontvanger slaapkamer.(hiervoor wilde ik de HQ gebruiken, die heb ik immers al).

Wat is jullie advies

Groet,

Baxter

Geplaatst:

Je hebt een twin ontvanger en een singel ontvanger ,daar heb je wel lnb's voor

nodig die meer dan 2 aan sluitingen heeft, je hebt nu twin lnb's dat gaat niet lukken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Zal mss toch duo lnb bedoelen,voor 2 satelieten en voor 2 of 4 recievers.Maar 2 X diseq gaat niet.

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Geplaatst:

Beste Baxter

Jij wilt 3 tuners aansluiten op lnb’s met twee aansluitingen. Dat gaat niet.

Jij hebt het over een 4/2 switch, het liefst een Spaun. Dan kom je uit op een Spaun SAR 422 F of een SAR 422 WSG. Maar dat is geen echte 4/2 switch. Het zijn twee 2/1 diseqc-switches in één behuizing en daar heb jij niets aan.

Het enigste wat je kunt doen is doorlussen maar dat heeft flinke beperkingen. Je kunt tuner 2 doorlussen vanaf tuner 1 op de dual ontvanger maar dan heb je de beperkingen van de zenders bij het opnemen of je lust de ontvanger op de slaapkamer vanaf de woonkamer door, maar dan heb je op de slaapkamer de beperkingen van het doorlussen.

De enige goede oplossing is vier nieuwe lnb’s te kopen met 4 aansluitingen en drie 4/1 diseqc-switches te nemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen