Ga naar inhoud


Serious Request 2012 : Let's hear it for the babies.


Gast Jeroensky

Aanbevolen berichten

Hey beste mensen.

Voor wie het nog niet weet, Serious Request is weer gaande (9e editie), dus allemaal ons best doen om geld in te zamelen :D

 

Voor degene met niet uptodate kanalenlijsten: 101 TV die Serious request 24/7 uit zend, wordt tijdelijk door CanalDigitaal doorgegeven op

Journaal24/Best24.

Bedankt CanalDigitaal(hebben jullie al gedoneerd?)

 

Serious request wordt gehouden in: Nederland, Belgie, Zweden, Zwitserland, Kenia en ...nu ook in Zuid-Korea ! (3FM zoekt vertalers voor Koreaans -> Nederlands(of Engels).

 

Vet gaaf dat er elk jaar weer nieuwe landen mee doen voor een goed doel. (en overal 3 DJ's in een glazen huis opgesloten). :)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou hier wil ik eens ff een reactie op doen is zeker een goeie actie maar waarom denken ze niet eens aan de mensen in eigen land mensen zonder inkomen ouderen die op straat wonen enz .

Maar tja is nederland he klauwen vol geld uitgeven aan anderen en het eigen volk mag stikken .

zo kort maar krachtig dan !!!!

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed dat je daar ook aan denkt.

Maar ben je wel eens buiten europa op bv vakantie geweest. Laat staan in een ontwikkelingsland? Nederland heeft regelgeving die je noodzakelijke(!) support bieden, ontwikkelingslanden niet.

Want dan besef je dat dit soort opmerkingen over eigen volk eerst behoorlijk beschamend zijn.

Men creeert hier vaak luxe problemen. Men koopt grote tv's, sluit allerlei abonnementen en leningen af, zonder zich af te vragen of inkomsten uitgaven in balans zijn.

Dat men geen baan heeft, kan ik me ook voorstellen gezien de economische situatie (vind je het gek met die belachelijk hoge uurlonen hier, we prijzen ons uit de internationale markt), maar veel werk wilt men niet doen. Kijk om maar wat te noemen naar al die banen die door andere niet Nederlanders gedaan worden hier. Men is hier te beroerd om -indien er geen baan is wat aansluit bij gevolgde opleiding- een baan te kiezen waarbij men bv vuile handen krijgt, of buiten moet werken.

Wat dat betreft mag de politiek flink wat feller worden tegen de zgn luie werklozen (no offence naar werklozen die bepaalde open vacatures/tijdelijke werkzaamheden door serieuze rede niet kunnen uitvoeren).

 

Ikzelf investeer mijn verdiende geld door werk (tip: school je en kies een beroep die minder gevoelig is voor economische situatie) liever in minder welvarende landen, dan aan die luie werklozen hier in Holland (en weer, no offence naar werklozen die bepaalde open vacatures/tijdelijke werkzaamheden door serieuze rede niet kunnen uitvoeren).

 

Dus schaam je met je kortzichtige nationale denkwijze (cda/vvd/pvv/cu/sgp stemmer zeker?). Ga eens indien je toch werkloos bent, als vrijwilliger werker voor een internationale hulporganisatie op locatie en open je ogen, en ontwikkel je !

 

.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Och is maar hoe je het bekjikt ga je op vakantie in een ontwikkelings land ben je helemaal goed bezig vind ik , kjik ik vind die actie helemaal niet slecht .

En ja ik heb de hele wereld over gereist ben echt op veel plaatsen geweest , en wat zie je dan die mensen blijven voor 60 % verstoken door hulp omdat die vetkoppen zich alles in de zak stoppen en dat is niet oke .

Ik vind jouw argumente t.o.v van werkeloze mensen nogal een opmerking hoor en nee stemmen doe ik al jaren niet meer .

Maar tja laat ze maar alles naar die arme landen sturen en zoals ik al zei de eigen mensen laten verrekken .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed dat je daar ook aan denkt.

Maar ben je wel eens buiten europa op bv vakantie geweest. Laat staan in een ontwikkelingsland? Nederland heeft regelgeving die je noodzakelijke(!) support bieden, ontwikkelingslanden niet.

Want dan besef je dat dit soort opmerkingen over eigen volk eerst behoorlijk beschamend zijn.

Men creeert hier vaak luxe problemen. Men koopt grote tv's, sluit allerlei abonnementen en leningen af, zonder zich af te vragen of inkomsten uitgaven in balans zijn.

Dat men geen baan heeft, kan ik me ook voorstellen gezien de economische situatie (vind je het gek met die belachelijk hoge uurlonen hier, we prijzen ons uit de internationale markt), maar veel werk wilt men niet doen. Kijk om maar wat te noemen naar al die banen die door andere niet Nederlanders gedaan worden hier. Men is hier te beroerd om -indien er geen baan is wat aansluit bij gevolgde opleiding- een baan te kiezen waarbij men bv vuile handen krijgt, of buiten moet werken.

Wat dat betreft mag de politiek flink wat feller worden tegen de zgn luie werklozen (no offence naar werklozen die bepaalde open vacatures/tijdelijke werkzaamheden door serieuze rede niet kunnen uitvoeren).

 

Ikzelf investeer mijn verdiende geld door werk (tip: school je en kies een beroep die minder gevoelig is voor economische situatie) liever in minder welvarende landen, dan aan die luie werklozen hier in Holland (en weer, no offence naar werklozen die bepaalde open vacatures/tijdelijke werkzaamheden door serieuze rede niet kunnen uitvoeren).

 

Dus schaam je met je kortzichtige nationale denkwijze (cda/vvd/pvv/cu/sgp stemmer zeker?). Ga eens indien je toch werkloos bent, als vrijwilliger werker voor een internationale hulporganisatie op locatie en open je ogen, en ontwikkel je !

 

.

 

Tjezus wat een linkse onzin man. Allereerst het is niet zo erg als men het doet voorkomen, als je werkelijk in een ontwikkelingsland bent geweest weet jij dat ook. Het is een zielig beeld wat men hier graag creert om centen los te krijgen. Net alsof ze daar helemaal niks hebben. 1PM geeft het al goed weer. Het geld verdwijnt in de zakken van de verkeerde, eigenlijk iets wat in eigen land ook steeds meer gebeurt maarja dat is schijnbaar niet erg dan.

 

Mijn motto is heel simpel, onze verantwoording houd op bij de landsgrenzen. Waarom moet Nederland bakken met geld in een beerput gooien waar je eigenlijk van te voren al van weet dat het toch niet op de juiste plaats terecht komt. De verantwoording ligt bij de regering van zo'n land en als die te beroerd is om voor hun mensen te zorgen of daar wapens van kopen vind ik niet dat wij water naar de zee moeten gaan dragen. Bovendien wel is over nagedacht wat er zou gebeuren als het bij ons in de toekomst heel slecht gaat en wij hulp nodig hebben, denk je dat we die gaan krijgen van Afrika? Die laten ons gewoon verrekken.

 

Ik vind Serious Request prima, gezellig maar kies volgend jaar een doel in eigen land. Dan heel misschien ga ik er is over nadenken of ik wat wil schenken dwz als de directie van zo'n "goed doel" niet 95% in eigen zak steekt want de corruptie is hier inmiddels groter dan in zo'n willekeurige bananenrepubliek.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doel in eigen land is er al: Sollicitatie cursussen en omscholings adviezen. (vaak vet gesubsidieerd ook) :D

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeur... als je mensen in je eigen land wilt helpen doe het dan en loop niet andermans acties te bekritiseren.

 

Wees blij, doe mee of bemoei je er gewoon niet mee.

 

Er zijn overal ter wereld problemen te vinden en in sommige regios meer dan in andere. Als mensen zich geroepen voelen hulp acties op touw te zetten is het toch te zot voor woorden dat ze kritiek gaan krijgen.... dat is nu eens echt Nederlands.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond de voetbalwedstrijd gezien tussen 3FM en het RTL sterrenteam (0-1).

Wat heeft die Youri Mulder een zeer zwakke conditie.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf vrijwilligers werk gedaan bij de voedselbank en diverse andere instellingen je moet eens weten wat er in ned een armoede heerst onder de bevolking als je bekjikt hoe de ouderen worden behandeld rond uit schandalig !!

En nogmaals ik keur niks af voor goede doelen , eens kjiken of we ernog iets van horen wat er met geld gebeurt is daar hoor je niks meer van .....

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dan wat zinnigs. ga niet hier een topic vergallen. Klaag bv bij de pensioenfondsen!

Die hadden in 1946 al kunnen weten dat al die baby's eens 65 jaar worden en pensioen willen.

 

Als je jezelf niet informeerd, kom je niks te weten. Kijk hier bijvoorbeeld eens.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dan wat zinnigs. ga niet hier een topic vergallen. Klaag bv bij de pensioenfondsen!

Die hadden in 1946 al kunnen weten dat al die baby's eens 65 jaar worden en pensioen willen.

 

Als je jezelf niet informeerd, kom je niks te weten. Kijk hier bijvoorbeeld eens.

 

Je weet ook hoeveel de directeur verdient van het Rode Kruis?

Ben wel benieuwd wat de vorige acties concreet hebben verbeterd. Kom eens met concrete feiten.

Je weet ook hoeveel de DJ's verdienen per jaar neem ik aan. Daarnaast neem ik aan dat je ook wel eens een kijkje hebt genomen bij de voedselbanken.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal gelijk Vincent.Zal mij benieuwen hoeveel er werkelijk bij die kinderen terecht komt.Maar zeker is wel dat er velen een goede boterham aan overhouden.

Het is een heel goed initiatief voor de mede mens.Treurig is het wel dat de direkteuren van de goede doelen zulke riante salarissen krijgen uitgekeerd.Vind dit een minachting naar de mensen die belangeloos langs de deuren gaan om een eurootje bij je op te halen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...