Ga naar inhoud


superjack 1224 ic.m. gbox v3000


usefullaliman

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik heb een Gbox v3000DiSEqC 1.2 Positioner gekocht om mijn superjack 1224 icm gregorian deltastar 120 te bedienen.

 

In het begin ging het goed,heb in het menu van de dreambox 7020hd op diseqec gezet de motor draaide via de dreambox naar oost/west,maar sind gisteren geefd de Gbox v3000 steeds e2(E2 error) aan heb de kabels gewisseld,maar nog steeds het zelfde probleem.

 

Na een halve dag van de stroom gehad te hebben gaat het weer ok,de position draait naar oost/west via de afstandsbediening van de Gbox,als ik het via de afsdandsbediening van de dreambox laat draaien na een kleine 30 sec krijg ik weer ''E2 error'' op display te zien

 

software is newnigma2-unstable-dm7020hd-.

 

wie heeft er een oplossing?

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Sjaak(k)

Ik heb voor het gemak de screenshot gemaakt en zo heb ik het ook ingesteld,moet er wel er bij zeggen dat ik kabel voor de motor gebruik dus met meerdere kabels er in, de aansluiting heb ik zo gedaan ik heb de hele dikke kabels voor de motor(m1)en motor(m2) gebruikt voor de pulse heb ik de hele dunne kabeltjes gebruikt.

 

usals hoef ik niet echt te gebruiken,als ik eenmaal de posties handmatig heb vast gelegd vindt ik het ook prima(daarna draait de motor toch naar de gekozen satelliet)

post-31693-0-00377200-1356023282_thumb.png

post-31693-0-50602200-1356023319_thumb.png

aangepast door usefullaliman

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in het begin ook een kastje met een Jaeger motor, maar toen de Stab diseqc motor kwam, ben ik meteen overgestapt.

Bij lange draaiafstanden moest ik bij de Jaeger altijd handmatig finetunen.Altijd pulsjes te veel of te weinig. Vanaf de eerste diseqc dag heb ik dat probleem nooit meer gehad.

 

(De leverancier vond dat niet leuk om te horen, weet ik nog. Hij zag de bui hangen dat de diseqc zo'n succes zou worden dat hij met een hele voorraad actuators en motoren zou blljven zitten. Hetgeen volgens mij ook inderdaad is gebeurd.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb om mijn superjack 1224 el ook de 5 volt aansluiting zitten,en op de Gbox v3000 alleen maar 4 aansluitingen motor+, motor-/sensor+,sensor- de 5volt aansluiting op de 1224 el is wel inren aangesloten,moet ik die ook op de Gbox aansluiten? zo ja kan ik het dan op de sensor + aansluiten? of ergens anders aansluiten.

 

Ik krijg steeds nog steeds ''error 2'' melding

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb om mijn superjack 1224 el ook de 5 volt aansluiting zitten,en op de Gbox v3000 alleen maar 4 aansluitingen motor+, motor-/sensor+,sensor- de 5volt aansluiting op de 1224 el is wel inren aangesloten,moet ik die ook op de Gbox aansluiten? zo ja kan ik het dan op de sensor + aansluiten? of ergens anders aansluiten.

 

Ik krijg steeds nog steeds ''error 2'' melding

 

Bij een Error 2 krijgt de positioner geen feedback/pulsen van de motor en geeft dan geen stroom meer. Is ook logisch als de motor een Hall-sensor heeft en de +5 V niet is aangesloten. Maar heeft de 1224 geen Reed ipv Hall-sensor? Want dan heb je geen +5 V nodig. Hoe heeft het eerst wel gewerkt? Erg onduidelijk.

 

Ik zou vragen om dit naar "schotelpark" te verplaatsen, daar lezen de experts.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het opgelost.

 

Heb de kabels opnieuw gestript,de schotel op de nul positie(5 graden oost)gezet,de Gbox v3000 gereset(de pulse staat op (''0000'') van uit de nul positie de posities(satellieten) op gezocht op sterkste signaal vast gezet en draait tot nu toe naar de gewenste satelliet(tot nu toe doet de gbox het prima).

 

@allen bedankt voor het mee denken.

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik krijg weer ''error 2''  waardoor de superjack 1224 niet wil draaien,heb fotos van de aansluiting van de 1224 gemaakt,ik heb maar 4 kabels aangesloten,en ik zie dat er in de motor meerdere aanluiting zitten.

 

De G-BOX V3000 heb ik op de normale manier aangesloten.

 

Ik zie op de motor''read optical'' staan heb ik mischien de verkeerde positioner gekocht?

 

Graag reactie van de experts hoe goed aan te sluiten, of een andre alternatief betrekking tot de positioner

post-31693-0-13386300-1360684062_thumb.jpg

post-31693-0-14316700-1360684113_thumb.jpg

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2 aansluit opties;

1 is met "reed" (reed relais) deze heeft 2 draadjes nodig.

2 is de optische opnemer, deze heeft 3 draadjes nodig om te functioneren.

 

Misschien maakt dit het iets duidelijker?

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k) bedankt voor de info,moet ik de  groene draad die van de Gbox komt met de gele verbinden of moet ik er een extra kabeltje er bij doen(zo ja waar kan ik die extra kabel dan het beste op aan sluiten). om de 5 volt te laten werken

aangepast door usefullaliman

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit de eindschakelaar is.

Als je goed kijkt zie je dat deze in de stroomleiding naar de motor is opgenomen.

De diode die hierover zit zorgt ervoor dat je wel de andere kant op kunt draaien.

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef niet perse de 5 volt aansluiting te gebruiken,ik dacht omdat het een ''optical''? sensor is(heeft) dat ik speciaal een positioner met 5volt aansluiting moest hebben,dacht dat die daarom ''e2'' gaf,maar als ik het met mijn huidige positioner ook kan laten draaien(de disqeu funtie) vindt ik het ook best.

 

Wat ik ook wel eens op de display zie is,als de motor uitgedraait is dan zie ik op de display van de Gbox-v3000 de cijfers nog doortellen terwijl de motor allang gestopt is met draaien.

 

Ik wil alleen maar dat ik geen ''e2'' meer krijg,kan ik de groen kabel met de gele kabel verbinden om het op te lossen?

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...