Ga naar inhoud


alternatief voor afstandbediening vuplus ultimo


swa

Aanbevolen berichten


Ja, dat vroeg ik me ook al af want ik gebruikte tot vandaag de AB van mijn UNO voor de Ultimo maar heb de UNO nu verkocht.

Een universele AB zoals de Logitech Harmony One heb ik al maar die is voor de bediening van een aantal apparaten die bij elkaar staan dus geen goede optie.

Ben benieuwd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goedkope flipse leerbare bediening

Heb alle koppen van de VU erin gezet plus een paar knoppen van de tv/audio installatie

dus kan zo alles bedienen zonder te moeten overschakelen van sat naar tv of audio.

Dat kreeg ik mijn vriendin niet aangeleerd om eerst TV te drukken als de tv zachter moet

nu kan zij er zelfs mee overweg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb er 1 van de duo maar die werkt niet op een ultimo.

dus die voor een uno zou dan werken voor de ultimo en is die het zelfde van model.

dan zal ik eens zoeken of die te pakken valt is maar die gewoontes die een rol spelen nu gaat dat blindelings en nu maar zoeken achter die knopjes.

vindt ze toch ook wel klein met die dikke vingers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vroeg ik me ook al af want ik gebruikte tot vandaag de AB van mijn UNO voor de Ultimo maar heb de UNO nu verkocht.

Een universele AB zoals de Logitech Harmony One heb ik al maar die is voor de bediening van een aantal apparaten die bij elkaar staan dus geen goede optie.

Ben benieuwd.

De meeste mensen hebben hun apparatuur bij elkaar staan. Je kunt hiermee overigens ook losse apparaten bedienen maar het mooiste is toch het werken met activiteiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb er 1 van de duo maar die werkt niet op een ultimo.

dus die voor een uno zou dan werken voor de ultimo en is die het zelfde van model.

Dat klopt, de AB van de DUO functioneert niet zonder meer op de UNO / ULTIMO maar die van de UNO wel op de Ultimo en andersom.

Je kunt overigens de AB van de DUO d.m.v. een kleine wijziging vrij eenvoudig geschikt maken voor de Ultimo, zoek maar in dit forum, al aan de orde geweest.

 

De meeste mensen hebben hun apparatuur bij elkaar staan. Je kunt hiermee overigens ook losse apparaten bedienen maar het mooiste is toch het werken met activiteiten.

Dat klopt als je het over de huiskamer hebt maat velen gebruiken een ontvanger ook op de slaapkamer en dan is een universele AB niet aan de orde,

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit de procedure om de AB aan te passen, afkomstig uit de User Guide VU UNO

 

 

6. System Code Change.

You can change the system code of your Vu+ universal RCU according to the Vu+ model that you want to

control. The default system code is Mode 2.

Mode 1 : SOLO / DUO

Mode 2 : UNO

Mode 3 & 4 : reserved for future models.

Press <<2 + 7>>, <HELP>, <0001 or 0002 or 0003 or 0004>

1. Press 2 and 7 for three seconds until LED is on.

2. Press HELP

3. Press <0001 or 0002 or 0003 or 0004>

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt als je het over de huiskamer hebt maat velen gebruiken een ontvanger ook op de slaapkamer en dan is een universele AB niet aan de orde,

Er kunnen 15 apparaten worden aanbemaakt op de One en ook meerdere activiteiten. Je kunt voor boven dan ook een aparte activiteit aanmaken en dan neem je de AB mee naar boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiz zou zeggen, blijf ontopic anders dwalen wij weer te veel af.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is de beste alternatief voor afstandbediening vuplus ultimo ?

mvg swa

om nog even on topic terug te geraken na die sneer van Klavervier :whistle: )

 

met de solo2 afstandbediening kan ik ook prima de Ultimo bedienen (en makkelijk als vanouds)

dat is een goedkoop alternatief als je die keyboard van de Ultimo nooit gebruikt

 

ciao :P

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste piwi, jij snapt er geen barst van.

Natuurlijk weet ik wat een One is want ik gebruik deze zelf ook al jaren.

 

Stel je hebt zoals velen meerder ontvangers in huis waarvan een ontvanger in de huiskamer en 2 ergens op een slaapkamer van de kids.

Zie jij je al lopen met de One van de ene slaapkamer naar de andere en hoe bedien je dan dan op hetzelfde moment de apparatuur in de huiskamer?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen heer Tonskidutch, niet jij. ;) Maar deze sneren worden maar al te graag gegeven door de heren beheerders. Nu als dat zo correct komt, ja dan moet je het correct houden. Ik zelf ben er een van tralala , met een vleugje humor......maar dat mag hier niet.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...