Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Grundig dtr2500s heeft de geest gegeven.

Het ding komt uit Noorwegen en we hebben er een Noorse Canal Digital kaart bij.

Mijn vraag: kan ik hier een nieuwe ontvanger kopen voor de Noorse kaart?

Ik wil er Noorse TV mee kijken natuurlijk.

• Moderator
Geplaatst:

Dat kan, zolang de ontvanger maar om kan gaan met de Conax codering.

Er moet dus een kaartlezer inzitten, die jouw Noorse kaart kan lezen en decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb een Zweedse Canal Digital-kaart werkt perfect in meerdere ontvangers, o.a. VU+ Uno.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Even een aanvulling op het verhaal ik raad je een vu+ aan doe je dit niet dan draait alles waar een pasje in past als de ontvanger maar geen CD gecertificeerd is.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

zo hoop reacties al zeg.

Aangezien ik een complete leek ben ga ik eerst al die termen eens googelen.

Wat me wel al duidelijk is is dat ik niet naar Noorwegen hoef voor een nieuwe decoder/ontvanger. :)

Geplaatst: (aangepast)

Canal digital nordic heeft de kaarten toch getrouwd met de ontvanger dus of dat zo gaat werken,heb ik namelijk ooit iets over gelezen SD zou wel werken en HD niet welke satelliet ontvang je de 4.8 oost of 0.8 west ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

stevie-v,

dat is niet helemaal waar, maar kan afhankelijk van de kaart firmware wel een juiste constatering zijn

maar wel heel goed dat je eraan refereerd

heb je een oudere kaart of oudere "second-smartcard" voor dat abonnement kan het zijn dat je een niet "gepaired" kaartje hebt

het huwelijk van de kaart en receiver is een apart thema dat men zoals je schrijft vooraf moet weten.

ciao

True North

Rebekka Bakken

De ontvanger is een canal digital nordic ontvanger dus je moet eerst weten of je kaartje gekoppeld is aan de ontvanger voor je een nieuwe ontvanger koopt,jou ontvanger leest alleen conax codering

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Ik heb géén idee welke sateliet ik ontving. De schotel staat gericht op het zuiden..........

Het ding heeft het jaren goed gedaan dus hoe ik destijds alles heb ingesteld weet ik niet meer. ;)

Op de kaart staat alleen maar een nummer , hij is ongeveer een jaar oud , we krijgen regelmatig (jaarlijks ?) een nieuwe met de post.

Zou de oude grundig te repareren zijn?

Ik heb alleen maar gekeken of de zekering nog goed was.

aangepast door holie22

Over de toestand van je ontvanger durf ik niets te zeggen, maar zoals ik al eerder geschreven heb een Zweedse Conax werkt in mijn situatie in veel ontvangers, zowel SD als HD. Het enige wat ik kan zeggen over het zogenaamde "huwelijk" tussen kaart en ontvanger, is het volgende; in Zweden heb ik een Sagem ontvanger die enkel werkt als er een Conax kaart in zit, zelfs de FTA zenders vertikken het zonder kaart. Hier wordt Zweden bekeken door een DB 8000, VU+ Uno, Alien 8900 en als het moet nog een paar andere, dus keuze te over zo lijkt mij. Met dezelfde ontvangers kan ik ook o.a. TV Finland bekijken ook Conax, dus Noorse TV lijkt mij waarschijnlijk. Ik wil je wel helpen om een ontvanger bij je kaart te vinden als de Grundig echt ter ziele is. De satelliet is de Thor of de Sirius, maar de laatste betwijfel ik.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Volgens dit http://www.sat4all.com/forums/topic/180396-hoe-grundig-dtr2500s-omzetten-naar-seca/ bericht is het hardwarematig een strong 8000.

Defect betekent meestal voeding kapot maar deze ontvangers moeten er nog genoeg op zolders liggen om de voeding ui te halen .

Bovendien is zo'n voeding meestal wel te repareren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen