FalconerThe Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 Ik heb een probleem, ik heb iets verkeerd gedaan maar weet niet precies wat. Astra 19,23,28, quatro kopjes, spaun switch. Prima signaal sterkte. Maar als ik alleen Astra 19 selecteer dan krijg ik de kanalen van Astra 23 en omgekeerd (Astra 28 is wel goed). De Duo die ik heb had daar geen probleem mee, ik ontvang alles, maar de Arriva mini die ik net binnen heb gekregen heeft het er maar lastig mee. Ik zie Astra 19 en 23 op dezelfde Disecq en dat zal het probleem dus wel zijn. Nu ga ik over een paar maanden verhuizen en wil dus liever niet op zolder alle kabels gaan verleggen (ik denk dat het een kabel fout is). Is er wellicht iemand die een idee heeft hoe ik dit tijdelijk kan verhelpen?
satencom Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 In welke volgorde heb je de lnb's aan gesloten op de switch, je moet de zelfde volgorde aan houden als op de switch ,en ook zo in vullen in het lnb menu van Arriva mini Even een voor beeld 19,2 op A of 1 23,5 op B of 2 28,2 op C of 3 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
FalconerThe Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 In welke volgorde heb je de lnb's aan gesloten op de switch, je moet de zelfde volgorde aan houden als op de switch ,en ook zo in vullen in het lnb menu van Arriva mini Even een voor beeld 19,2 op A of 1 23,5 op B of 2 28,2 op C of 3 Daar zal de fout inderdaad wel zitten. Maar er is dus geen trucje om dat te veranderen zonder de koude zolder op te kruipen?
Sprietje Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 @FalconerThe schrijft: “Astra 19,23,28, quatro kopjes, spaun switch.” Quattro-lnb’s kun je niet op een diseqc-switch aansluiten, wel op een multiswitch. Je bedoeld waarschijnlijk quad-lnb’s.
FalconerThe Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 @FalconerThe schrijft: “Astra 19,23,28, quatro kopjes, spaun switch.” Quattro-lnb’s kun je niet op een diseqc-switch aansluiten, wel op een multiswitch. Je bedoeld waarschijnlijk quad-lnb’s. Sorry inderdaad.
wolverine Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 kijk even in je duo hoe je de tuner configuratie hebt gedaan en stel deze ook zo in op de arriva mini VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
FalconerThe Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 kijk even in je duo hoe je de tuner configuratie hebt gedaan en stel deze ook zo in op de arriva mini Dacht ik ook maar dat werkt niet.
satencom Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 Ik zie Astra 19 en 23 op dezelfde Disecq en dat zal het probleem dus wel zijn. Dat de 19,2 en 23,5 aan de zelfde disecq positie zijn toe gewezen, dat zal je wel aan moeten passen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen