Ga naar inhoud


Ervaring met Vu+ Solo 2


jbbrans

Aanbevolen berichten


Tot nu toe functioneert alles erg goed, ik zou niet weten wat er verbeterd zou kunnen worden.

Hooguit de plaatsing van de functies op de ab, maar alles went.

Mijn 160Gb harddisk vind ik eigenlijk te klein voor de Solo2, met welk merk en type hebben jullie goede ervaringen? 7200rpm of 5400rpm, hoeveel geheugen enz?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel jij met de plaatsing van de functies op de AB?

Bedoel jij dat de toetsen soms een andere functie hebben dan gewend?

Zo ja, dan kun je dit wijzigen.

 

Ik denk dat op de huidige moderne Linux ontvangers bijna alle gangbare merken / typen HDD's goed functioneren.

Op mijn SOLO2 heb ik een WD Scorpio Blue en op mijn Ultimo heb ik een Samsung HDD, beiden willekeurig besteld en zij functioneren uitstekend.

Gewoon even shoppen naar een voordelige aanbieding van de bekende merken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een Toshiba in zitten was het goedkoopst bij de pc winkel.

Toshiba SATA 1TB 32mb 7200rpm (DT01ACA100)

Er staat ook een lijst met werkende schijven in dit forum.

De afstandsbediening is wennen denk ik.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel jij met de plaatsing van de functies op de AB?

Bedoel jij dat de toetsen soms een andere functie hebben dan gewend?

Zo ja, dan kun je dit wijzigen.

Mijn Rebox had een iets andere layout, maar alles went.

 

Ik denk dat op de huidige moderne Linux ontvangers bijna alle gangbare merken / typen HDD's goed functioneren.

Op mijn SOLO2 heb ik een WD Scorpio Blue en op mijn Ultimo heb ik een Samsung HDD, beiden willekeurig besteld en zij functioneren uitstekend.

Gewoon even shoppen naar een voordelige aanbieding van de bekende merken.

Ik vraag me af of het niet verstandig is om toch te kiezen voor een 5400 rpm type ivm temperatuur.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

vindt je niet dat zo'n vraag betreffende de hdd een eigen topic zou kunnen zijn?

als die aan zo'n mooie Denon 3808A hangt zou ik overwegen een NAS in het netwerk te zetten.

 

maar het betreft een 2,5 inch hdd en daar is de spoeling dunner dan bij de 3,5 inch hdd's (alsook duurder)

neem een hitachi en klaar.

de capaciteit is ieders eigen kwestie, neem je veel op neem je weinig op (hoeveel gig/maand)

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist een 2.5 inch Western Digital Blue van 750Gb besteld.(57 eurootjes) Die draait op 5400 toeren en de fabrikant claimt dat hij fluisterstil is.

Ik vind het toch prettiger om een ingebouwde harddisk te gebruiken dan mijn nas. Als die 24/7 aanstaat verbruikt hij toch 14 watt per uur en een eenvoudige rekensom leert me dat zoiets minimaal 40 euro per jaar kost.

En het is maar de vraag of de harddisks die ik gebruik opgewassen zijn tegen continue gebruik.

Sorry dat ik een beetje offtopic ben gegaan....

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd voor 5400 toeren kiezen in ontvangers. Laag verbruik en minder warmte zijn belangrijk.

Dan heb ik de juiste HD besteld.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beschikbare lijst is al tijden niet meer bijgewerkt en dus niet meer actueel.

 

Ik zal altijd kiezen voor een 5400 HDD want behalve de hogere prijs voegt een 7200 HDD niets toe.

 

Dit klopt toch niet volledig.

 

Net na het aankopen van de duo en het insteken van de hdd 2.5 inch pm gestuurd naar wiz en die heeft de hd toegevoegd.

 

net zo met de werkende switchen.

 

waarschijnlijk wordt de datum niet up to date gezet maar de lijst voor zover ik weet wel.

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...