Ga naar inhoud


Ervaring met Vu+ Solo 2


jbbrans

Aanbevolen berichten


Hoi Alfons,

 

Dan kan ik je helaas ook niet verder helpen met het geschetste AB probleem.

Op de meeste gebieden ontlopen die 2 Images nauwelijks maar dit is toch wel enigszins specifiek en daar zal je de hulp van de OpenPLi goeroes moeten inroepen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

test juist de 3.3.8 in het VTI 6.0 image in  op de SOLO2

daar is dat probleem inmiddels opgelost

maar even aan het hoofd van Jürgen, in VTI 5.1.0 was geen issue met de numerische invoer per afstandbediening.

 

Alphons als het niet presseert, het komt in beide images goed.

Enkel de skin bakkers die niet synchroon lopen moeten eens uit de ligstoel komen. (skin is niet werk van de imageteams)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

test juist de 3.3.8 in het VTI 6.0 image in  op de SOLO2

daar is dat probleem inmiddels opgelost

maar even aan het hoofd van Jürgen, in VTI 5.1.0 was geen issue met de numerische invoer per afstandbediening.

 

Alphons als het niet presseert, het komt in beide images goed.

Enkel de skin bakkers die niet synchroon lopen moeten eens uit de ligstoel komen. (skin is niet werk van de imageteams)

ciao

 

Hallo Tonskidutch,

 

Heb jij inmiddels hier of daar al iets vernomen dat een tip van de sluier oplicht? :grin:

Mijn probleem van geen frequentie en SR te kunnen wijzigen speelt al een week of 3 en hij doet het nog steeds niet.

 

Het gekke is dat het tot de update ('pakketten') die ik 26 mei binnenhaalde, goed werkte. Ik kijk elke dag bij software update of er wat nieuws is en haal die dan ook binnen.

2 Keer dacht ik beet te hebben. Maar de ene keer dat ik het weer kon aanpassen, kreeg ik bij elke cijfertoets het getal 0 te zien en de andere keer alleen maar een 4. Was ook niet goed. :(

 

En anders moet ik maar verder wachten (of mijn Topfield van stal halen). Maar die heeft ook kuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet een hele nieuwe installatie van VTI 5.1, meestal worden daarmee alle problemen verholpen.

Als dan het probleem verholpen is de updates opnieuw installeren en kijken wat er dan gebeurt.

 

Het lijkt me althans geen structureel probleem van VTI en zeker niet van de SOLO2 want anders hadden we wel meer van gelezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, waarom dan niet eens VTI 5.1.0 proberen?

Hoe dat moet dat staat in de How-To boven in dit forum beschreven, hoef je niet eens na te denken en het is een prima Image, op zijn minst gelijkwaardig aan Open PLi.

Ook ik heb eerst altijd OpenPli toegepast maar nadat ik eenmaal VTI geproefd had wil ik nooit meer terug.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt weer, Jürgen,

 

Ik zal maandag het "How-To" verhaal uitprinten en dan na een paar keer diep ademhalen in de loop van de week dit proberen uit te voeren. Zal wel lukken. Het staat uitgebreid beschreven.  :)

 

Nog wel een vraag. Dit is als je zenderlijsten gaat inlezen. Ik lees namelijk niets over de CanalDigitaal Fastscanlijst. Moet die niet eerst ingelezen worden? Of zit die optie niet bij VTI?

Of wordt dit daarmee bedoelt: "Kies voor de Nederlandse CD kanalen (HD en SD) de favoriet 01_Dutch_paytv en kies daaruit een HD of SD kanaal naar keuze"?

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

De CD FastScan Plug-in staat gewoon in de Systeem Plug-in's van de VTI Image dus die kun je daarvandaan downloaden en installeren.

 

De tekst Kies voor de Nederlandse CD kanalen ... heeft betrekking op het 1e keer installeren van een zenderlijst en het kiezen van één van de Favorietenlijsten.

Omdat de bedoelde lijst echter verouderd is (wordt niet meer bijgehouden) zou ik willen adviseren om meteen een van de vele beschikbare zenderlijsten te downloaden en via DreamBoxEdit in de SOLO2 te zetten.

Maar je kunt ook eerst de Plugin FastScan downloaden en hiermee de CD lijst binnenhalen, die is in elk geval wel actueel.

 

Wellicht weet jij al waar je de meest recente Image kunt downloaden maar hierbij voor alle zekerheid nog even de link

 

http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Database&c=25&s=01ba88db217906aecfbbd10f7286c96b30eaf3ea

 

Succes met het upgraden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Jürgen en @Tonskidutch,

 

Even melden dat VTI er op staat en werkt. Het probleem met de cijfertoetsen is ook opgelost.

 

Wel nog één vraag: bij Open PLI had ik als applicatie o.a. Shoutcast. Bij VTI zie ik die nergens. Klopt dit, of zoek ik niet goed? Zou het wel jammer vinden.

 

Nogmaals bedankt voor jullie online hulp.  :)

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...