Ga naar inhoud


Afspeelprobleem met afspelen van opname´s


Emekli

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd heb ik een geluidprobleem bij het afspelen van opname´s.

Alles wat ik opneem met de Vu+ zelf, geen probleem, maar wel met overgezette videoclips van de laptop op de Vu+.

Deze worden afgespeeld in mono, eerst hielp het nog om de Vu+ te herstarten maar dat werkt ook niet meer.

Al deze muziek clips zijn in het mp4 formaat en voor versie v4.2.4 van VTi, had ik er nooit last van.

Ik heb veel van deze clips ook op een USB harddisk staan, als ik die aansluit, dan worden dezelfde clips wel in stereo doorgegeven.

Ook heb ik niets veranderd, zoals de interne disk geformatteerd of opnieuw gemount.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


uhhhhhhhhhhhhh

dat is echt een nieuwe die ik niet kan tackelen

 

ofwel je geeft iets meer info over het ding dat afspelen doet

ik had identiek probleem met de codecs en ook hd afspelen in de opensuse PC die dus inmiddels opgelost zijn

stilzwijgend worden de OS'jes stiller

 

met andere woorden ze houden zich strikter aan de licenties

 

wat draait daar?

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"meer info over het ding dat afspelen doet",

 

dit is een ingebouwde ATA(WDC WD10EARS-22Y) - Harddisk.

Zoals gezegd, heb zelf niks veranderd. In een laatste poging om het op te lossen, EMC (Enhanced Movie Center) verwijderd en zie daar,

er was weer stereo, maar niet voor lang!!. Een clip was ok, daarna ging alles weer fout.

Opname´s van de Vu+ zelf, hebben geen problemen, het gaat om clips die ik gedownload heb op het net en toen middels

DCC (Dreamb. Control Center) gecopieerd heb naar de Vu+.

99% is mp4, enkele in flv.

Dat kan je zien in DCC en het vreemde daaraan is dan weer, als je op de afspeelknop drukt, naast de menu knop, dan opent

zich de lijst en daar staan de flv nummers niet in en ook niet via menu>mediaplayer. Alleen daarvoor heb je al EMC nodig.

 

"met andere woorden ze houden zich strikter aan de licenties",

maar een aangesloten USB Harddisk werkt wel, die doet dan, helaas, niks meer met de laptop (Windows 7).

 

"stilzwijgend worden de OS'jes stiller", Olympische Spelen?, weet niet wat je hier mee bedoelt.

 

Zal eens opnieuw flashen en zien wat dat nog doet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE:

 

Heb VTi v5.0.0 opnieuw geflasht en 2 videoclips afgespeeld, resultaat, STEREO.

Welke EMC ik nu heb is onduidelijk, de applicatielijst geeft aan: 3.6.6beta..., terwijl ik de andere heb geinstalleerd.

Die staat overigens NIET meer in de zelfde lijst voor te verwijderen.

Ik ga het nauwlettend in de gaten houden, want een uur geleden, net na de flash, diverse clips afgespeeld zonder! dat ECM was geinstalleerd en dat ging ook goed.

Maar, EMC is natuurlijk wel gebruikvriendelijker, als er geen fouten in zitten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had problemen met films , als ik deze had gedownload en naar de vu duo kopieerde , dan bleef het beeld vaak hangen of stotteren , heb de dvdplayer gedownload en geinstalleerd en het probleem was weg , ik draai hier op openpli de nw versie , alleen de dvdplayer zie je nergens terug in het menu of blauwe knop ook niet , maar werkt nu wel goed

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martis,

 

Dat van jou is een ander probleem en is in VTi al enige tijd opgelost, dat had, zover ik het begrijp, met drivers te maken.

toch bedankt voor je antwoord.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had problemen met films , als ik deze had gedownload en naar de vu duo kopieerde , dan bleef het beeld vaak hangen of stotteren , heb de dvdplayer gedownload en geinstalleerd en het probleem was weg , ik draai hier op openpli de nw versie , alleen de dvdplayer zie je nergens terug in het menu of blauwe knop ook niet , maar werkt nu wel goed

 

bij pli komt de dvd player automatish op als je een externe dvdplayer hebt en er een dvd inschuift

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem in EMC zit, moest vanmiddag de ontvanger weer herstarten om naar stereo te gaan.

Als de gewone mediaplayer wat handiger zou zijn, met meer mogelijkheden, zou ik nu van EMC afstappen.

 

Wie EMC maakt weet ik niet, maar moet zelf maar eens zien of er "bugs" inzitten.

Voorheen had ik dit probleem niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit dus NIET in EMC, ook met de Mediaplayer van de Vu+ zelf gaat het fout.

En nogmaals, het gaat niet om opname´s van de Vu+ zelf, maar Clips opgenomen van het internet.

Ruim 2 jaar geen probleem gehad, het zou in VTi v5.0.0 kunnen zitten.

Alle versie´s hiervoor had ik dit probleem nog niet.

En ook een aangesloten USB-Disk, met zelfde clips, heeft nu dit probleem.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog één keer heb ik v5.0.0 er op geflasht en ga eens kijken en vooral luisteren of alles misschien wel naar behoren werkt.

Dit zonder EMC, gewoon via de toets rechts naast die van menu of, via menu>mediaplayer.

 

Mocht dit geen resultaat hebben, dan is er iets fout met de v-5.0.0 versie en zal ik terug moeten naar een vorige.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...