Gast Geplaatst: 3 oktober 2001 Geplaatst: 3 oktober 2001 Vanaf 1-10 werd C+ bij mij C-! <BR>Check met een vriend met identieke 3in1 Funcard geen probleem met onvangst C+(Fun was zelfde dag gemaakt)! Andere check, zijn Fun werkte bij mij wel! Na enige eliminatie, mijn conclusie. Hij had de laatste dagen niet naar C+ gekeken, ik wel. Ergo ik heb een signaal van C+ opgepikt wat mijn Fun alleen voor C+ zenders onbruikbaar maakte! Nu mijn vraag, Henri gaf aan dat dit gewoon de maandelijkse wissel was? Ik weet dat er gewisseld wordt maar had dit nog niet mee gemaakt. Maar als dit de maandelijkse wissel was hoe verklaar men dan dat 2 exact dezelfde kaartjes verschillende reageren op ontvangst van C+? <BR>Vraag was onterecht gesteld bij Topic Nieuws en informatie Canal+ neemt tegenmaatregelen. <P>(Mastera+Chipcat+Duck was goed voor weer een nieuw avontuur!) Theowl
xfiles69 Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 simpel toch,gewoon je kaart opnieuw proggen desnoods met een andere file is toch niet moeilijk.<BR>Of ben ik nu gek.
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 xfiles jouw oplossing is natuurlijk kort maar krachtig en juist maar wat<BR>owl graag zou willen weten is waarom 2 identieke kaartjes anders op key wissels<BR>reageren<BR>maar zie ik het verkeert of zijn die 3in1 fun kaarten niet AU op seca? <BR>dan waren het waarschijnlijk wel 2 verschillende kaarten(inhoud)<BR>-heb je de kaarten daarna al uitgelezen en vergleken op die manier kun je nog<BR> het een en ander uitsluiten.<BR>en ik heb met de humax ook wel eens meegemaakt dat ie muurvast op een<BR>bepaalde encryptie bleef hangen(op de kaart) kijk ff hoe het met de kaart-status<BR>is in de hummie menu's<P>sccczzzz
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 Nogmaals de uitgangspunten. 2 dezelfde Hummie's met exact dezelfde Fun 3in1 kaartjes.Dezelfde dag gekocht en gebruiksklaar gemaakt. Daarom ben ik zo zeker van de volgende zaken. Beide hebben dezelfde loader,settingslist, 3in 1 codes etc.etc.<BR>De ene gebruiker kijkt niet naar C+ kanalen in de periode eind september begin oktober de ander wel! <B>Nu heeft degene die geen C+ keek nog steeds een goed werkend kaartje voor C+ ! </B> Maar degene die wel keek kan C+ vanaf 1 Oktober niet meer ontvangen, alle andere kanalen geen probleem? Hoe kan dit?<BR>Stuurt C+ einde van de maand(elke maand?) fake keys die een kaartje kunnen ontregelen? <BR>Was dit nu een echte maand wissel? Dan zou niemand met z'n oude codes C+ nog kunnen ontvangen. <BR>P.S. Een probleem van het opnieuw proggen van een kaartje is er niet. Alles werkt al weer naar behoren. Ik ben slechts nieuwsgierig naar het hoe kan dit? <BR> Theowl
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 Waarschijnlijk komt het verschil tussen de 2 kaarten vanwege een fake key zoals je zelf al aangeeft. Na de maandwissel heb je hier over het algemeen wat meer last van. Bij mij is het ook wel gebeurt dat een GW-kaart onklaar gemaakt wordt door een fake key. <BR>Het gebruik van een pic-file met insert smartcard protection helpt bij mij wel goed.
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 jongens, die 3in1 funs hebben niet de mogelijkheid om te auto updaten op Seca. Daarom was het ook zo interessant geweest om de kaarten weer uit te lezen en te verglijken. zoals ik al eerder aanhaalde wil de pic programatuur nog wel een op 1 (meestal irdeto/via) blijven staan en er dan niet zo ff vrijwillig van af om dus weer helemaal autoswitching te zijn. Dit zou het geval kunnen zijn, echter omdat alle andere providers(seca) het volgens jou wel doen is dit uitgesloten. Het is waarschijnlijk gewoon ff fout gegaan en daardoor zijn de gegevens beschadigd geraakt, of dit door een attack van C+ komt durf ik niet te zeggen(de kans is vrij klein dat ze met de pic van een 3in1fun kunnen fucken) Dat het door de keywissel komt durf ik wel uittesluiten aangezien dit dus niet mogelijk is.<P>dat er veelal GWtjes aan het einde van de maand omzeep gaan is wel het gevolg van<BR>zogenaamde fakekeyz en attacks, gaat je kaartje op zwart en als je kijkt zijn<BR>je 0e keyz veranderd dan heb je een fake update gehad, deze maanden is dan de eindatum<BR>31-12-01. Sommige AU pic files zijn ook nog gevoelig voor de 'attacks' maar die kom<BR>je bijna niet meer tegen aangezien er best veel nieuwe pic files uitkomen.<P>het is dus belangrijk dat je de wijzigingen aangeeft die op de kaart zijn opgetreden<BR>t.o.v. de andere kaart<P>scczz<p>[ 05-10-2001: Message edited by: radxnl ]
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 Ahummmm.....niemand die zich aan een antwoord waagt! Theowl
nesajelka Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 Ik heb dat zelfde probleem gehad met GW voor paar maanden terug.Seca en irdeto kaart.Via seca deed die het wel en via irdeto niet.Op irdeto was continu "invalid card".Ik heb PMK en Pkeys op irdeto en seca zelfde gemaakt en geen problemen meer.Dat was mijn oplosing maar hoe het werkt met 3in1 weet ik niet.Ik doe nog steeds ouderwets met Aston module.
Gast Geplaatst: 6 oktober 2001 Geplaatst: 6 oktober 2001 Theowl ik heb 1 vraagje die niet beantwoord is:<BR>heeft 1 vd 2 hummies er een aston cam in zitten?<BR>Zo ja dan kan daar het probleem zitten <BR>Ander puntje heeft 1 naar Sexview gekeken en de ander niet! Ik weet dat op dat kanaal nog wele eens rare dingegn gebeuren(door overeeenkomende keys).<BR>Anders kan ik alleen voorstellen de volgende keer de eeprom eens uit te lezen en te vertellen wat daar in staat.<BR>Suc6
Gast Geplaatst: 11 oktober 2001 Geplaatst: 11 oktober 2001 Avensis. Beide Hummies waren exact gelijk! Geen Aston cam.<BR>Uitlezen is niet meer nogelijk daar ik Fun alweer overschreven heb. E.e.a. nalezend blijft m.i. mijn eigen conclusie staan. Mijn Funkaart werd "disabled" voor C+ doordat ik Fake keys ontving van C+. Hartelijk dank allen voor jullie reacties. Theowl
Aanbevolen berichten