Candisa Geplaatst: 22 december 2012 Geplaatst: 22 december 2012 Hoi, Een tijd geleden heb ik hier geïnformeerd omtrend een goed PCIe systeem om 2 tot 4 zenders tegelijk te kunnen bekijken/opnemen in Windows 7 (al dan niet Media Center) icm TV Vlaanderen en een Triax schotel met multi-feed en simpele 4>1 Diseqc switches. Toen concludeerde ik dat DigitalDevices een zeer mooi systeem levert dat aan al mijn eisen voldeed... Dit hele project werd toen gestaakt vanwege de beperkingen die TV-Vlaanderen invoerde en tevens heb ik mijn multifeed-rail, quad-LNB's en switches ingeruild voor een enkel houdertje met een Inverto single LNB met het idee enkel satelliet te behouden voor free-to-air ontvangst naast een televisieabonnement via DSL of kabel. De assemblage van dit systeem is er echter nooit gekomen en de motor is ook (nog) niet aangeschaft... Nu hebben we enkele redenen gevonden om toch maar weer TV-Vlaanderen in huis te halen: - Tegenvallende resultaten met BelgacomTV - Te hoge kostprijs om kabel te laten leggen in ons huis - Aanschaf camper waar misschien een schotelantenne en klein LCD-televisietje in komt We hebben tevens intussen enkele behoeftes als onnodig bestempeld in ons huidige huisje: - De mogelijkheid om meer dan 2 zenders tegelijk te bekijken/opnemen - De mogelijkheid om de tuners in de HTPC in de woonkamer te delen met één of meerdere clients (eigenlijk geen echte behoefte om TV te kijken in de slaapkamer, en vanuit de eethoek kunnen we de TV in de zithoek perfect zien). Terug TV-Vlaanderen dus en liefst met een systeem dat maximaal ongeveer evenveel kost als de hd-recorder die door TVV zelf aangeboden wordt... De eisen zijn intussen wel iets veranderd: - De Triax 88cm schotel met Inverto Single LNB blijft en wordt voorzien van een motor. Hiermee gaan we het voorlopig doen (dus even niet kijken en opnemen tegelijk) - Later komt er eventueel een tweede, vaste schotel met single-LNB bij die op Astra 1 of 3 wordt uitgericht - Mocht blijken dat Astra 1 OF Astra 3 op de tweede schotel een te grote beperking is, wordt deze uitgebreid met een twin-houder, extra LNB en 2>1 switch zodat beide posities met deze schotel te vangen zijn. Ik weet intussen dat de Cine S2 geen problemen heeft met Diseqc switches, maar... - Kan deze ook een motor bedienen? - Kan deze overweg met een motor op de ene tuner, en een switch op de andere? Ik veronderstel dat het nog altijd geen probleem is om met de DigitalDevices Cine S2 + CI-module nog steeds geen probleem is om 2 (of meer?) gecodeerde TV-Vlaanderen zenders tegelijk te ontvangen en ontsleutelen, mits gebruik van een compatibele CAM (terug die van TV-Vlaanderen zelf?) en uiteraard een TV-Vlaanderen smartcard met abonnement? groetjes, Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Terradon Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 Ik weet intussen dat de Cine S2 geen problemen heeft met Diseqc switches, maar... - Kan deze ook een motor bedienen? - Kan deze overweg met een motor op de ene tuner, en een switch op de andere? Ik veronderstel dat het nog altijd geen probleem is om met de DigitalDevices Cine S2 + CI-module nog steeds geen probleem is om 2 (of meer?) gecodeerde TV-Vlaanderen zenders tegelijk te ontvangen en ontsleutelen, mits gebruik van een compatibele CAM (terug die van TV-Vlaanderen zelf?) en uiteraard een TV-Vlaanderen smartcard met abonnement? groetjes, Isabelle Hoi Isabelle, Met de Cine S2 kun je idd tegelijk een motor op de ene tuner plaatsen en op de andere een switch je hebt dan wel software nodig zoals prog dvb of iets dergelijks want bij mijn weten zit de mogelijkheid tot het aansturen van een motor niet in de mediacenter software wel behoord een switch tot de mogelijkheden van mediacenter software, gebruik die dagelijks voor astra 19 en 23. Met mediacenter kun je een HD opnemen en een kijken, ik en vooral de vrouw des huizes zijn hier tevreden mee dus expirimenteer ik daar verder niet mee, ik heb er nog een derde tuner inzitten voor de hobby, en voor meer opname mogelijkheden heb ik nog 2 Vantage 8000s staan. De stand van zaken bij Digital divices is dat men momenteel versie 6,5 heeft en als je nog wat moet aanschaffen de de ci kaart hebben ze een dubbele versie van op de markt gebracht, dus je zou bv een TVV en CD kaart tegelijk kunnen gebruiken....of wie weet wat de toekomst brengt ik zou in ieder geval voor deze optie kiezen. Groetjes.............
Candisa Geplaatst: 24 december 2012 Auteur Geplaatst: 24 december 2012 Blij te horen dat een motor mogelijk is, en dat de opstelling op de 2 tuners niet per sé hetzelfde moet zijn. Wij hebben niet de behoefte om meerdere abonnementen te nemen, en 1 kijken (en al dan niet opnemen) + 1 opnemen of 2 opnemen zonder kijken is ook voldoende. 1 CI-slot en 1 dubbele DVB-S2 tunerkaart is dus voldoende, al kan een tweede CI-slot natuurlijk nooit kwaad. Ik zie dat die dubbele CI-slot modules enkel verkrijgbaar zijn als versie met ingebouwde PCIe bridge, dus moesten we hiervoor kiezen hebben we volgende set nodig: DD Duoflex S2 & Octopus Twin CI --> €298,- Als we voor een enkel CI slot gaan hebben we het volgende nodig: DD Cine S2 V6.5 --> €169,- (ik zie dat er hier een V6 aangeboden wordt voor €100,-, dus dat is eventueel een alternatief, maar hoe zit het met garantie e.d. als je niet de eerste eigenaar bent?) DD CI Expansion modul --> €79,- Bij elkaar maakt dit dus €248,- Beide opties geven de mogelijkheid op om termijn uit te breiden tot 2 dubbele tuners + 2 CI-sloten (als ik voor de tweedehandse V6 ga, is het kiezen tussen een extra CI-slot of een extra dubbele tuner). Een extra CI-slot op termijn zou €79,- kosten en een extra positie innemen. Als ik dit meteen doe spaar ik dus €30,- uit en heb ik de 2 CI-sloten in 1 kaart-positie zitten... Ik betwijfel toch of we ooit een tweede CI-slot gaan nodig hebben, dus ik denk dat we eerder €50,- nutteloos te veel gaan uitgeven, dan €30,- en wat plaats in de kast te besparen... Als de garantie geen probleem kan geven, is dan zelfs die tweedehandse V6 à €100,- prima en sparen we nog €69,- extra uit tegenover een nieuwe V6.5... De enkelvoudige CI uitbreidingsmodule geeft me ook de mogelijkheid om een 3.5" bay bracket er bij te kopen, waardoor ik afhankelijk van de behuizing (moet ik nog kopen) een kaart-positie kan uitsparen én de CAM/smartcard makkelijk bereikbaar kan plaatsen. Dit laatste is wel een voordeel, aangezien de mogelijkheid bestaat dat er een eenvoudig ontvangertje + televisietje in de camper komt, en het dus wel makkelijk is om zonder al te veel gedoe de CAM+smartcard mee te nemen... Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Melchiorskystar Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Voor dat geld kun je toch beter een Vu Duo kopen? Daarmee kun je ook zo'n 8 opnames tegelijk doen en delen dan wel streamen...
Candisa Geplaatst: 28 december 2012 Auteur Geplaatst: 28 december 2012 Een ontvanger hebben we ook overwogen, en komt er in meest eenvoudige uitvoering (single-tuner, geen opname) waarschijnlijk in de camper, tenzij we daarin ook een mediacenter knutselen (lijkt me wel handig voor muziek en navigatie)... Maar ik zie momenteel meer voordelen aan een HTPC/Mediacenter in de woonkamer: - Erg veel functies die allen bij elkaar in losse toestellen een mooie duit kosten: satellietontvanger, BluRay-speler, media-speler met grote hardeschijf die alles kan afspelen wat een gewone computer kan afspelen, bestand- en print-server, toestel waarop snel even de e-mails te controleren zijn zonder een laptop te moeten opstarten of internetverbinding te maken met een smartphone... - Plaatsbesparing: Alle nodige functies, spelers, ontvangers... zitten in 1 behuizing die ongeveer dezelfde grootte heeft als onze audio-versterker, dus met 2 toestellen in de kast hebben we een super-de-luxe, interactieve audio/video-installatie. - Flexibiliteit: Makkelijk te upgraden/aanpassen is in functies en mogelijkheden, snelheid, opslag, interface... We stoppen de functies die we willen via de hardware en software die we willen in de behuizing die we willen en hoeven dus weinig keuzes te maken bij het samenstellen én upgraden/aanpassen... Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen