Ga naar inhoud


Ryanair en ruimbagage


mapi

Aanbevolen berichten

Voor ons is het grote voordeel dat ze vertrekken en landen op Eindhoven.

Redelijk dichtbij, minder filegevoelig, korter inchecken en goedkoper parkeren

zijn zomaar een paar voordelen, uiteraard zijn er ook nadelen maar meestal

vliegen we maar 4 uurtjes en ach . . . dan overleef je de vlucht wel.

Het is zeker niet alleen allemaal top, elk voordel heb z'n nadeel zal ik

maar zeggen.

 

In mijn geval vetrekt Ryanair vanaf Hahn. Dan hebben ze het lef om dat Frankfurt-Hahn te noemen. Hahn ligt 110km !!!! van Frankfurt in the middle of f***ing nowhere...werkelijk, ergens ver weg in de Eifel. Weer een reden om voor mij met een boog om die airline heen te lopen. Con, sorry dat ik zo negatief over ze ben maar ik kan geen sympatie voor ze opbrengen.

 

Natuurlijk voor de mensen die in de buurt van Eindhoven wonen is het interessant...maar in de buurt van Hahn woont niemand.

Je hebt geen idee hoeveel mensen per dag, per vergissing naar Frankfurt Main Airport karren om hun familie en kennisen af te halen terwijl ze in Frankfurt-Hahn moeten zijn. Laat staan de reizigers die vanaf Frankfurt-Hahn moeten vertrekken.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je mag rustig negatief doen, ik zei al "het is zeker niet allemaal top".

Bijvoorbeeld op Gran Canaria, daar hebben ze een incheckbalie in

een of andere uithoek dat je eerst helemaal op bent als je daar

aankomt en dan moet je weer net zo hard terug voor paspoortcontrole.

 

En zo zijn er meer dingen te noemen, nee, ik zeg absoluut niet heilig

maar een spel qua kosten want je moet constant op je hoede zijn.

 

Voor vluchten buiten Europa zal ik ook zeker een ander overwegen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, sorry dat ik zo negatief over ze ben maar ik kan geen sympatie voor ze opbrengen.

Natuurlijk voor de mensen die in de buurt van Eindhoven wonen is het interessant...maar in de buurt van Hahn woont niemand.

Je hebt geen idee hoeveel mensen per dag, per vergissing naar Frankfurt Main Airport karren om hun familie en kennisen af te halen terwijl ze in Frankfurt-Hahn moeten zijn. Laat staan de reizigers die vanaf Frankfurt-Hahn moeten vertrekken.

 

Kijk, en voor dat soort mensen, die 110 km. verkeerd rijden, alleen omdat ze denken dat iets daar ligt waar ze denken dat het ligt zonder het van te voren te controleren kan ik geen sympathie voelen.

Eigen schuld dikke bult komt bij mij op.

Ik sprak laatst iemand die dacht een proces te beginnen omdat hij (niet bij ryanair wel zelf vlucht geboekt) op een ander vliegveld terug kwam dan dat hij was vertrokken.

Hij moest zelf voor vervoer naar het andere vliegveld regelen/betalen.het was een schande!!!!

Je boekt zelf en kijkt toch waar je vertrek en aankomst vliegveld is?

Ik zou me diep schamen omdat ik zo olie dom was geweest, en me stil houden,maar nee tegenwoordig schreeuw je je eigen stommiteiten van de daken en geven de meeste je ook nog gelijk.

Dit soort mensen moet gewoon bij een reisburo blijven of alles laten regelen door professionele mensen.

Als je de verantwoording wilt nemen om het zelf te regelen en je gaat hopeloos in de fout, neem dan ook de consequenties voor je rekening.

Uitzonderingen zijn er altijd wel maar het overgrote deel is nog niet toe aan de verantwoording om alles op eigen houtje te regelen.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als ze schrijven vliegveld Dusseldorf ga je ervan uit dat het Dusseldorf en en niet

Hahn 70 km verder

Of Barcelona en niet 150km vanaf Barcelona

 

Dadelijk zeggen ze vliegveld LAX (los angelas) en je komt in havanna cuba uit

Kijk zo simpel is het

post-31993-0-25028900-1356351747_thumb.jpg

 

er staat dusseldorf -weeze

En als je geboekt hebt krijg je een bevestiging,en daar staat nog eens.

Van Düsseldorf (Weeze) (NRN) naar Tenerife South (TFS)

Maar moet iedereen dan alles voor gekouwd worden hoe ze de huisdeur moeten openen,weer dicht doen,in auto stappen,deur dicht,auto starten,in versnelling,weg rijden,etc..

Zoals ik zei, sommige mensen zijn (nog) niet toe aan de verantwoording.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, en voor dat soort mensen, die 110 km. verkeerd rijden, alleen omdat ze denken dat iets daar ligt waar ze denken dat het ligt zonder het van te voren te controleren kan ik geen sympathie voelen.

Eigen schuld dikke bult komt bij mij op.

 

Ik kan het niet met je eens zijn. De naam Frankfurt-Hahn is gewoon FOUTIEF !! Het heeft niets met Frankfurt te maken maar wordt wel door Ryanair gebruikt om de illusie op te wekken dat je van Frankfurt vertrekt. Pure misleiding!

Oudere mensen die hun kinderen ophalen of zelf nog reizen raken daardoor in de war.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet met je eens zijn. De naam Frankfurt-Hahn is gewoon FOUTIEF !! Het heeft niets met Frankfurt te maken maar wordt wel door Ryanair gebruikt om de illusie op te wekken dat je van Frankfurt vertrekt. Pure misleiding!

Oudere mensen die hun kinderen ophalen of zelf nog reizen raken daardoor in de war.

Zoals ik zei, uitzonderingen zijn er altijd maar, in voorbeeld 1 zouden de kinderen toch iets helderder mogen zijn.

voorbeeld 2 zouden de ouderen het geen tweede keer doen,en beter opletten.

Ik ben zelf ook niet het meest heldere punt, maar de alle eerste keer heb ik me goed voorbereid op de vlucht,en alle info opgehaald die ik moest hebben.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet met je eens zijn. De naam Frankfurt-Hahn is gewoon FOUTIEF !! Het heeft niets met Frankfurt te maken maar wordt wel door Ryanair gebruikt om de illusie op te wekken dat je van Frankfurt vertrekt. Pure misleiding!

 

Nou, om eerlijk te zijn heeft dat niets, maar dan ook helemaal niets met Ryanair te maken, is gewoon de naam van het vliegveld.

Dus misleiding is zwaar overdreven.

Daarvoor moet je bij de duitse autoriteiten zijn, heeft puur een commerciële reden.

De naam van het vliegveld is gewoon zo, kijk ook maar naar goolge maps, etc:

http://goo.gl/maps/4rpCs

 

http://goo.gl/maps/GyNif

 

post-37495-0-70453100-1356365308_thumb.jpg

Dus goed uitkijken waar je moet zijn is gewoon slim, en dom als je naar Frankfurt Main gaat!

 

Net als bij London: het vliegveld London Luton ga je toch ook niet naar Heathrow?

 

 

Trouwens, Nederland heeft daar ook een handje van, en ook duidleijk om commerciële redenen.,

Het kleine vliegveldje net boven Maastricht, wordt ook door verschillende airlines Airport Aachen genoemd......is een compleet ander land!!!]

Dat vliegveld ligt ook ruim 25 km verderop dan de stad Aken.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar vertrokken wij uit Las Palmas alwaar ook de handbagage werd gecontroleerd

op omvang, daar hebben ze zo'n rek voor waar een en ander in moet passen.

Zo ook een passagier, deed zijn "koffertje" in het pasrek en kreeg hem met geen

mogelijkheid meer uit, dat heeft zeker 15 minuten geduurd. Tenslotte maakte hij zijn

koffer (heel ongelukkig) in het rek open, spulletjes eruit en zodoende kwam de

handbagage weer vrij. Fantastisch schouwspel maar je staat wel enorm voor tulp

ten opzicht van alle andere passagiers.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar vertrokken wij uit Las Palmas alwaar ook de handbagage werd gecontroleerd

op omvang, daar hebben ze zo'n rek voor waar een en ander in moet passen.

Zo ook een passagier, deed zijn "koffertje" in het pasrek en kreeg hem met geen

mogelijkheid meer uit, dat heeft zeker 15 minuten geduurd. Tenslotte maakte hij zijn

koffer (heel ongelukkig) in het rek open, spulletjes eruit en zodoende kwam de

handbagage weer vrij. Fantastisch schouwspel maar je staat wel enorm voor tulp

ten opzicht van alle andere passagiers.

 

En dat zijn oa. mijn favorieten.

Of ze doen het nooit meer of ze hebben een plaat voor de kop

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als je zelf online een vlucht wil boeken en dan met ryanair wil vliegen moet je ook een grote jongen zijn om de regels te lezen EN na te leven.

Ik vlieg nu al een jaar of 5 zo'n twee a drie keer per jaar met hun en nooit problemen gehad, niet met gedrag,personeel,overgewicht van koffers,te grote afmetingen van koffers,etc.

altijd netjes voor vertrek van thuis of vakantie adres alles controleren.

Wel valt me vaak op dat er als laatste,nog schreeuwers binnen komen die er op staan om nog even naast elkaar te zitten,of bij binnen komst de boarding pas alweer onder in de tas hebben gestopt,en zo een opstopping veroorzaken.of even lekker handig hun tas gaan uitpakken, staand midden in het gangpad.grrr.

ook zijn er passagiers, die al bij de gate flink doen omdat zij vinden dat zij WEL een tas met grotere afmetingen mogen mee nemen.

Maar bedenk eens, als iedereen een grotere afmeting van handbagage mee neemt....de stouw ruimte boven je hoofd, passen drie stukken handbagage in van ........precies

En als er dan iemand met een grotere afmeting aankomt kun jij je handbagage niet meer kwijt,alleen omdat een ander zijn eigen regels bedenkt.

Verder is er een normale boarding, priority boarding, en reservering van (een beperkt aantal) zitplaatsen

TS als jij je koffer draagt in de gunstige stand is er niks mis mee.mits je zo maar binnen de maten blijft.

 

Sommige mensen zouden gewoon niet mogen reizen...

 

Ik heb een keer meegemaakt in een vlucht naar NL dat een man bezig was op zijn laptop en weigerde deze af te zetten en op te bergen toen we gingen landen. Hij had geen reden, hij wilde het gewoon niet.... Uiteindelijk nadat zo een beetje iedereen zich ermee had bemoeit en hij een brief van de stewardesse had gehad bergde hij hem op... maar toen waren we inmiddels 10-15m verder.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima ervaringen met Ryanair binnen Europa. Gewoon zorgen dat je de voorwaarden goed leest en je er aan houdt zoals eerder gezegd. Misschien zouden ze als service in 50 talen in de advertenties en op de kaarten voor sommige vliegvelden erbij kunnen vermelden dat die niet bij de stad liggen waar ze naar genoemd zijn. Zat daardoor de 1e keer in Dusseldorf i.p.v. vlak bij Nijmegen omdat ik niet op de kaart was gaan checken waar het vliegveld lag. Geen probleem overigens want ik was vroeg genoeg; hou bij dit genre vervoer niet van het laatste moment. Dat doe ik bij de fiets (na gecheckt te hebben of de banden hard genoeg zijn en bel en licht het doen).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als je zelf online een vlucht wil boeken en dan met ryanair wil vliegen moet je ook een grote jongen zijn om de regels te lezen EN na te leven.

Ik vlieg nu al een jaar of 5 zo'n twee a drie keer per jaar met hun en nooit problemen gehad, niet met gedrag,personeel,overgewicht van koffers,te grote afmetingen van koffers,etc.

altijd netjes voor vertrek van thuis of vakantie adres alles controleren.

Wel valt me vaak op dat er als laatste,nog schreeuwers binnen komen die er op staan om nog even naast elkaar te zitten,of bij binnen komst de boarding pas alweer onder in de tas hebben gestopt,en zo een opstopping veroorzaken.of even lekker handig hun tas gaan uitpakken, staand midden in het gangpad.grrr.

ook zijn er passagiers, die al bij de gate flink doen omdat zij vinden dat zij WEL een tas met grotere afmetingen mogen mee nemen.

Maar bedenk eens, als iedereen een grotere afmeting van handbagage mee neemt....de stouw ruimte boven je hoofd, passen drie stukken handbagage in van ........precies

En als er dan iemand met een grotere afmeting aankomt kun jij je handbagage niet meer kwijt,alleen omdat een ander zijn eigen regels bedenkt.

Verder is er een normale boarding, priority boarding, en reservering van (een beperkt aantal) zitplaatsen

TS als jij je koffer draagt in de gunstige stand is er niks mis mee.mits je zo maar binnen de maten blijft.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry er ging wat mis met de vorige posting. Maar het was wel het citaat.

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Je komt met het probleem aan dat er mensen zijn die met hun tassen en andere bagage in het middenpad staan te hannesen. Dat probleem is er niet alleen bij Ryanair maar bij alle andere vliegmaatschappijen en dus niet uniek bij Ryanair. Met de andere maatschappijen zonder de Ryanair regels kom je ook op je eindbestemming. Ik vlieg al mijn hele beroepsleven veel..en geloof me, het is heel veel. En dat geklooi in het middenpaden de ceremonie aan de gate gaat mij schrammend am Arsch voorbij. Mijn lijfarts heeft me gezegd dat het goed is er me niet over op te winden.

Ik wil gewoon een lekker kopje koffie en op langere vluchten een natje en een droogje zonder de regels van buiten te hoeven leren.

 

Wat ik ook een lachnummer vind is dat als je online wilt boeken, er met een prijs begonnen wordt waarbij je denkt: "hoe kunnen ze het er voor doen". Toen ik het eens probeerde kreeg ik bijna medelijden met ze. Maar op het einde van de boekingsrit, had ik al gegeten en gedronken (vooral bij het boeken van de return vlucht) omdat de prijs meer dan het 3 á 4 voudige werd. Je moest zelfs betalen voor het boeken online. Hoe kun je in Godsnaam niet -online boeken- bij die gasten?

En ik ben iemand die zijn itinerary nog al eens veranderd. Of van vorkvluchten gebruik maakt. Kom daar niet mee bij Ryanair aan want dan is de pret gauw voorbij. Heeft iemand wel eens geprobreerd een enkele reis te boeken bij Ryanair..? Geloof dat dat niet eens gaat of zo duur wordt dat het oninteressant is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...