Ga naar inhoud


ET-9500, meeste kanalen geen beeld of geluid...(zelfs de standaard kanalen)


Bassius

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik ben sindskort de eigenaar van een Xtrend / Clarke-Tech ET-9500 met 2x DVB-C tuners.

 

Nu heb ik CCCam 2.3.0 erop geïnstalleerd en vind ik via het handmatige zoeken nadat ik wat dingen heb ingesteld (netwerk, symbolrate, frequentie) wel nagenoeg alle zenders (+- 300), maar krijg ik op veel kanalen zwart beeld. Ook is er geen geluid.

 

Als er nu iets mis zou zijn met de gecodeerde kanalen, dan zou ik verwachten dat ik Ned1/2/3 en nog een aantal wel goed door zou moeten krijgen, toch? Helaas is dat ook niet het geval. Gek genoeg werkt Ned 1 wel, maar bijvoorbeeld Ned. 2 weer niet. Als ik er zo over nadenk, werkt 90% niet.

 

Via Google heb ik al allerlei dingen kunnen vinden over het aanpassen van CCcam.cfg, cables.xml en het aanpassen van de camkey/camdata voor mijn smartcard, maar is dat inderdaad de enige remedie tegen dit euvel? Met de card zelf is niets mis, als ik hem in de irdeto module steek en die in mijn tv steek dan werkt alles prima.

 

Ik vraag nu vast iets wat al tig keer is besproken, maar als ik op dit forum zoek krijg ik zo'n groot aantal resultaten waarvan ik niet weet welke nu de goede is... ook vraag ik me af of oude topics van 2009 bijv. nog wel relevant zijn ...

 

Mijn regio is 1111 trouwens, al denk ik niet dat dat er veel toe doet.

 

Iemand die het antwoord weet, of mij misschien even kan zeggen waar ik het kan vinden?

 

Cheers,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey,

 

Nou ik heb het euvel gevonden. Blijkbaar gaat de tekst op de smartcard 'Deze kant naar boven' niet op als je een Xtrend hebt.

Bij het debuggen met die entitlements optie van CCCam zag ik dat hij continue aangaf dat er geen smartcard gevonden was. Kaartje omgedraaid en 'TRY ALL CHIDS: /dev/sci0' toegevoegd aan de config en het werkt!

 

Ik moet nu alleen nog even mijn 2e Tuner aansluiten en kijken hoe ik de zenders een beetje gesorteerd krijg.

 

Bedankt voor de reacties! btw, de kaart werkt wel gewoon in m'n tv ... maarja wat wil je als ie eigenlijk ondersteboven in de xtrend moet hehe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...