Ga naar inhoud


Doorlussen van Vu+ (Duo)


FreekBos

Aanbevolen berichten

Hallo daar,

 

Als ik toch naar een 2e tuner wil/moet... en mijn 1e tuner is een Duo....(maar die heeft nu alleen 2 ingangen en niet 2 uitgangen), wat moet ik dan doen? Een Ultimo (met 2 tuners) erbij zetten? Waar zou je die dan halen (de Ultimos die ik zie hebben namelijk 2 tuners).

 

Dank,

 

F

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een duo hebt, dan heb je ook al twee tuners, niets verder nodig, enkel instellen.

Die tuners zitten er ook vast in, daar kan je geen bijsteken of uithalen.

er moet helemaal geen extra kabel aan, die tweede laat je gewoon ongebruikt, enkel in instellingen softwarematig doorlussen das alles.

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freek, het is even onduidelijk wat jij nu precies met de 2e tuner wilt doen.

 

Als het voor mij om onduidelijke reden daadwerkelijk de bedoeling is om via de fysieke UITGANG van de 1e tuner naar de INGANG van een 2e tuner te gaan dan is op dit moment alleen de Ultimo hiervoor geschikt want dat is de enige VU met 2 zowel fysieke in- als uitgangen.

Als dat inderdaad de bedoeling is dan sluit de DUO aan op de uitgang van de Ultimo maar nogmaals, waarom?

 

De Ultimo kun je natuurlijk in elke Satelliet Shop kopen, gewoon even googelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ok....

Ik heb 2 tv's op 2 plekken in het huis.

Ik heb nu 1 Duo.... daar zitten 2 INGANGEN op

Ik heb GSO .... dws 2 kabels met 5 schotels.... daar kan ik niets aan veranderen. Kan ook geen 2 LNB's of 2 kabels vanaf de GSO erbij trekken.

Mijn idee was eerst.... een box waarmee ik kan streamen vanaf de Duo zodat ik de 2e tv kan gebruiken..... maar daar kom ik niet achter hoe dat precies zou gaan... bv met een popcorn....

Als ik dan bedenk dat ik toch een 2e tuner moet... dan zou dat er een moeten zijn waar de huidige Duo ACHTER zou moeten... dus met 2in en 2out.

Welke zou ik dan aan moeten?

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi... geweldig dank voor jouw reactie ppua.

Ik kan dan een Vu+ erbij kopen.

Ik heb een NAS met al m'n dvd's, opgenomen films, al m'n muziek... die staat altijd aan en ook m'n Vu+ staat altijd aan.

Als ik precies datgene met m'n 2e box wil doen, welke zou je dan adviseren?

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja en misschien koopt FreekBos iets dat z'n TV al kan en geen extra receiver voor nodig heeft

mits ethernet aansluiting en DNLA

 

ik begrijp nog steeds niet hoe enkele wensen en terminologie door elkaar gebruikt worden door jullie in dit bericht

 

--receivers doorlussen, softwarematig doorlussen zijn al twee verschillende technieken

--doorlussen sowieso, je zus op een paar scheve schaatsen nu het water opsturen is geen oplossing voor fatsoenlijke sateliet ontvangst (blubblub)

--partnerbox plugin werkt overigens enkel op dreambox (merlin plugin team licentie geldig voor dreambox) en wordt niet ondersteund door de VU+

--de prestatie van LAN ethernet 100Mbit/s minimaal moet ook gegarandeerd zijn om te streamen Wlan of Dlan is erg afhankelijk van de situatie

 

als je enkel je films van de NAS wilt afspelen op de slaapkamer, is er of een TV met DNLA+ethernet of een Laptop voor nodig.

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Tonskidutch....

 

Leuke analogieën.... ik HEB

- een Vu+ Duo met 2 volwaardige GSO aansluitingen

- een bedraad en een WiFi netwerk 11n

- een Samsung B6000 en D6000 met DLNA clients

 

Ik WIL

- op beide TV's satelliet-tv kunnen kijken zonder beperkingen (ik weet dat ik niet meer dan 2 kabels heb en ken de beperkingen daarvan)

- liever geen 2 boxen kopen maar als het moet, dan moet het maar

- geen super-moeilijke configuraties bouwen in soft of hardware

 

Ik zou inderdaad ook zeggen dat het niet héél moeilijk moet zijn maar daar vergis ik me dan toch vaak weer in ;-)

 

Dank,

 

F

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Ik wil geen wellis nietes spelletjes gaan doen, kan alleen maar aangeven dat hier op een vu+ duo gewoon een partnerbox plugin loopt.

Op de slaapkamer heb ik een XP1000 met openpli waar ook in de standaard feed van openpli de partnerbox plugin zit.

 

Dus mocht iemand meer over de setup willen weten hoor ik het wel anders houd ik m'n mond wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik heb de kabels uit de meterkast naar de woonkamer verlengd en die komen nu op de Duo uit. Daar ligt ook een UTP voor (inter)net. Een tv heeft ook een bedraad (inter)netwerk. De andere tv zou ik kunnen bedraden maar dat is nu nog niet nodig (daar staan overigens wel de xBox, Wii enzo maar die gaan nu Wifi.

Hoezo stel je de vraag?

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat dat streamen dus wel als het effe kan per LAN moet gebeuren

en

omdat je met LAN in de slaapkamer ook opties hebt + wii en xbox kun je ook de stream oppikken van de VU+

ik heb tijden terug een heel interessante site gevonden hoe de wii "te firmware hacken" en daarmee is er geen noodzaak een tweede receiver aan te schaffen

WAT JE NATUURLIJK WEL MAG DOEN indien je dat liever hebt ;)

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...