Ga naar inhoud


Doorlussen van Vu+ (Duo)


FreekBos

Aanbevolen berichten

Hihi.... ALS het goed werkt... en dat is, zo merk ik vaak, voor verschillende mensen en geslachten multiintepretabel....

Het probleem zit em in het kiezen van kanalen, volume en de dingen die je met de ene box wel en de andere box niet kunt doen.

Heb je een site waar in beschreven staat hoe het streamen van de V+ (of vergelijkbaar) werkt?

De Wii gaan patchen is ook leuk maar ik wil me even concentreren om beneden ook beeld te krijgen en geen kinderen te frustreren ;-)

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je wel die coax wilt gebruiken zul je eens naar een stacker destacker moeten kijken opdat twee receivers gelijktijdig met de aanvoer van die GSO kunnen werken

moet je wel ook weten wat voor GSO headend ervoor gekoppeld is.

 

sprietje kan dar waarschijnlijk als techneut veel meer over zeggen in het schotel subforum

 

de keuze is dan snel gemaakt, een VU+solo2 voor de woonkamer en de duo naar de slaapkamer... ;)

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonskidutch, all,

 

Prima tip! Ik zie de volgende mogelijkheden:

 

- ik kan gaan streamen... dan heb ik iets nodig om mee te streamen (dat kan de Duo doen) en een device om mee af te spelen (dat kan b.v. een Solo zijn maar kan ook iets als een Popcornhour zijn). Dat is niet zo eenvoudig om te bedienen denk ik. Waar vind ik hoe dit werkt en bediend wordt?

- ik kan gaan stacken: een goedkopere tuner of een Solo op de 2e set aansluiten. Dan kan ik mn kaarten in de Duo gebruiken op de tuner in de slaapkamer door die te laten wijzen

- ik kan naar een Ultimo gaan en van daaruit 2 kabels doortrekken naar m'n huidige duo (die dan naar de slaapkamer verhuist). ook dan kan ik de kaarten in m'n primaire tuner gebruiken op de 2e tuner.

 

De hamvraag:

- werkt dat streamen handig en waar kan ik vinden hoe dat werkt

- ik zal in het schotelforum eens informeren naar stacking

- als de prijs van de Ultima niet te gek is, lijkt me dat de veiligste oplossing of zie ik dat verkeerd?

 

Wellicht een impertinente vraag maar wat is een goede (online) shop?

 

Groet en nogmaals dank ;-) (opvoeden is moeilijk, ik weet het)

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht een impertinente vraag maar wat is een goede (online) shop?

Dit is naar mijn mening geen impertinente maar wel een onnozele vraag.

Een goede On-line Shop is een Shop die op dat moment een goede prijs vraagt voor het gewenste type en goede referenties heeft.

De prijzen zijn vaak dagprijzen dus bijna dagelijks research uitvoeren en de referenties kun je op de verschillende site opzoeken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is je oplossing van ultimo ook nog altijd 1 die ervoor zorgt dat je beperkt gaat zijn in het kijken in de slaapkamer terwijl de ontvanger in de living ook nog gebruikt wordt.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wolverine - dat realiseer ik me terdege... is dat de enige beperking? Als beide receivers 2 tuners hebben, "ziet" de 2e receiver dat?

@Jürgen - die kwalificatie krijgen mijn vragen niet vaak maar bedankt. Ik heb geleerd dat er geen domme vragen zijn.... ik ben ook maar zoekende en degene die het weten, en deelnemen aan forums, krijgen vaak dezelfde, beginners, "onnozele" vragen.... toch? Het antwoord bevat jammer genoeg geen inhoudelijk statement van "www.***geen-reclame***" of "reclame verwijderd" of juist "www.xyz.nl" moet je niet doen.... jammer.

aangepast door wiz
reclame verwijderd

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord bevat jammer genoeg geen inhoudelijk statement van "www.***geen-reclame***" of "reclame verwijderd" of juist "www.xyz.nl" moet je niet doen.... jammer.

Ik hoop dat je nu zelf ziet dat de vraag onnozel was want als je de huisregels zou hebben gelezen dan zul je moeten weten dat je een dergelijk inhoudelijk antwoord niet mag verwachten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geljk.

Ik zie dat je een Ultimo gebruikt. Gebruik je de Solo2 achter de Ultimo? Maw op de uitgangen van de Ultimo?

De vraag is dan: ziet de Solo wanneer de Ultimo op 1 poort iets in gebruik heeft waardoor de Solo (liefst automatisch) de 2e poort moet gaan gebruiken?

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer. Ik zie net in mijn nieuwe BH een goede optie... Tunerserver.... daar zou een Djmount aan gehangen kunnen worden.

Als die in de Solo2 zit.... dan zou mijn "probleem" wellicht opgelost kunnen zijn...

Heeft er iemand ervaring met de BlackHole Tunerserver, mediatmb of minidlna? Minidlna geeft bij mij een dump :-(

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...