Ga naar inhoud

Sommige zenders slecht signaal astra 23,5

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

zou het kunnen dat mijn satelliet op nog een andere satelliet staat afgesteld?

of in de rand een andere satelliet mee ontvang

doch mijn signaal staat op 94% en kwaliteit op 95%.

ik krijg de meeste zenders goed binnen maar als ik de diseque instelling naar 1/4 2/4 3/4 (op 4/4 niet ) plaats krijg ik ook een goed ontvangst

Ik krijg op een bepaalde nummer van zender een Duitse post door wel alleen geluiden heel slecht beeld.

aangepast door satencom
titel aangepast
  • Like 1

Geplaatst:

je gaat toch even wat meer info moeten geven want zo gaat er niemand je kunnen helpen

welke satellieten kun je allemaal ontvangen?

geef ook aan welke switch je gebruikt (of bvb duo lnb etc)

welke ontvanger gebruik je etc......

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Inderdaad, met deze informatie kunnen we niets mee.

Wat heb je voor een schotel?

Welke lnb’s gebruik je of heb je een duo-lnb?

Welke ontvanger heb je?

Welke zenders krijg je goed binnen?

Zender Duitse post? Geef eens precies aan welke zender je bedoeld.

Nee, je zult nooit op de rand van je schotel nog een andere satelliet ontvangen.

Verder schrijf je:

“zou het kunnen dat mijn satelliet op nog een andere satelliet staat afgesteld?”

Je bedoeld:

“zou het kunnen dat mijn schotel op nog een andere satelliet staat afgesteld?”

Geplaatst:

een uitgebreider info;

een triax schotel van 88 cm

twee quad lnb hd

een rebox 9000 ontvanger gescheiden afgesteld

ik heb de lnb maximaal afgestemd op astra 23.5

met een ontvangst op de receiver afgelezen van sterkte 95% en kwaliteit van 96%..

op astra 19.5 is de sterkte 86%en kwaliteit 89%..

Met de afstelling en ontvangst van de kanalen gericht op astra 19.5 loopt alles correct.

ik heb een groene balk diseqc op 1/uit 2/uit

geen groene balk op 3/uit en 4/uit.

als ik naar de afstelling zie van astra 23.5 krijg ik op tuner 1 een groene balk met

als afstelling van de diseqc 1/uit een groen balk 2/uit een groene balk en de rest 3/uit en 4 /uit geen groene balk

op tuner 2 krijg ik op alle diseqc instellingen en groene balk variërend van 90 tot 96%

De hd zenders en de nederlandse regionaal zenders komen goed binnen

Maar vt4 ,2be, vijf,acht, vitaya komen er blokvormen of gecodeerde zender te voorschijn.

als de receiver een tijdje opstaat ongeveer 5 min komt het beeld goed .

Als ik op 3 / uit afstel in het menu komt er een Duitse post binnen althans het geluid kan niet bepalen welke zender

er is geen beeld

Ik heb de diseqc en lnb vervangen en de kabels goed nagezien zonder resultaat.

hoop dat ik met deze genoeg informatie heb gegeven en hier een oplossing kunnen vinden.

Zou het kunnen dat dit een software matig probleem is?

Geplaatst:

@Erik56, even alles op een rij,

Normaal gesproken gebruik je een diseqc-2 voor 2 lnb's, jij hebt een diseqc-4.

Normaal gesproken zit bij een diseqc-4 Astra 1 op 1, Astra 3 op 2, Astra 2 op 3 en Hotbird op 4.

Als jij een groene balk hebt op 1 en 2, zou het zo moeten zijn dat jij op 1 Astra 1 moeten hebben en op 2 Astra 3.

Je moet even checken op je de juiste Astra op de juiste uitgang hebt ingesteld in je Rebox.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste erik56

Je verhaal is moeilijk te volgen.

Je schrijft dat je twee quad-lnb’s hebt, lnb’s met vier uitgangen.

Verder heb je een twin-tuner.

Je hebt dus minimaal twee diseqc-switches nodig, een 2/1 diseqc-switch of 4/1 diseqc-switch waarvan je alleen de ingangen 1 en 2 gebruikt.

Op beide switches sluit je op ingang 1 de lnb van de Astra 19,2 aan en op ingang 2 de lnb van de Astra 23,5.

In principe mag het helemaal niets uitmaken op welke satelliet je de schotel hebt uitgericht, de volgorde blijft hetzelfde. De voorkeur gaat er wel naar uit om de schotel op de Astra 23,5 uit te richten.

Beide tuners in je Rebox 9000 moeten dus afgesteld worden op diseqc 1.0 met Astra 19,2 op 1 of A en Astra 23,5 op 2 of B.

Gebruik je naast die Rebox ook nog andere ontvangers, dan zul je daar ook nog diseqc-switches voor nodig hebben.

Geplaatst:
Hier en hier zijn nog een paar berichten van erik 56

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen