Ga naar inhoud


snel een lampje vervangen..... iemand ervaring met dit type armatuur?


dvbs

Aanbevolen berichten

Goede middag

 

Weet er toevallig iemand hoe je bij deze armatuur (zie bijlage) een lamp vervangt?

 

Vermoedelijk is er een truukje voor, helaas werden ze niet door mij geplaatst en voor ik ze "verniel"....

 

Alvast bedankt.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan niet goed zien welk type lamp erin zit.

je hebt 2 varianten.

1 de meest voorkomende is met 2 gladde insteek pinnen die kun je er gewoon uittrekken.

Kunnen wel vast gaan zitten want ze worden heet.

het tweede type heeft een bajonet sluiting dus een pinnetje met aan het eind een knop.

Die moeten naar links losgedraaid worden en kunnen er dan uitgetrokken.

 

succes

 

hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is waarschijnlijk nummer 1, het stekertje. (gewoon eruit proberen te trekken)

18152-The-Ever-popular-Mr16-Dichroic-Halogen-Lamp-1.jpg

De bajonet (GU10) heeft vaak een porceleinen onderkant.

aangepast door Ronsworld

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, allen bedankt voor de snelle antwoorden!

 

Het is waarschijnlijk nummer 1, het stekertje. (gewoon eruit proberen te trekken)

18152-The-Ever-popular-Mr16-Dichroic-Halogen-Lamp-1.jpg

De bajonet (GU10) heeft vaak een porceleinen onderkant.

 

Ja dat is em, probleem is dat ik het al geprobeerd had om er eentje "zomaar" uit te trekken en de beide pinnetjes zijn blijven steken. Nu weet ik dat ik ze er zal moeten uittrekken met een tang.

 

heinb, paardengek,Ronsworld

 

Bedankt!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat dacht ik eerst ook maar niet dus.

 

Nu heb ik ondertussen een nieuwe lamp erin gestoken en terug uitgehaald en het klemt genoeg om vast te zitten.

 

Vermoedelijk gaan ze idd vastzitten na verloop van tijd.

 

(ook bij het vervangen van een tweede brak de lamp af van de pinnetjes)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 van die lampjes staan wel gelijk aan een lamp van 100W.

Je kunt ze natuurlijk gebruiken als bijverwarming voor in je huis want zo'n lampje in een metalen behuizing wil flink warm worden en is waarschijnlijk ook de reden waarom ze vast in de voet zitten.

Maar waarschijnlijk is er ook wel een oplossing voor die een stuk minder energie gebruikt en dus ook veel minder warm wordt.

Wellicht iets om bij de volgende keer lampjes vervangen eens aan te denken.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de volgende herinrichting zullen ze idd vervangen worden....

 

Toch bedankt voor de tip.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je goed zoekt vindt je een LED vervanger voor deze , ze bestaan ook in warm wit , ps het armatuur is nog redelijk standaard en wordt veel in vb restaurants gebruikt

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

katwezel, bedankt!

 

Heb ze ondertussen ook gezien.

 

(btw; ik vind het wel gepruts om ze te vervangen; als je ze niet diep genoeg steekt, maken ze geen contact en als je het wel doet bestaat de kans dat je het lampje "doordrukt")

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "doordrukken" van het lampje gebeurt over het algemeen alleen bij de goedkope lampjes... Een Osram of Philips lamp zal het veel minder mee gebeuren... En ze zijn niet echt veel duurder, maar wel veel beter van kwaliteit.. (En als je de Osram IRC serie gebruikt dan zal de licht opbrengst ook hoger zijn dus kan je af met een lager vermogen lamp...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, de lampjes die ik kapot gekregen heb waren toch wel van Osram. (teveel geforceerd zeker? :sick: )

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...