fsmidt Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 hoi, sinds een hele tijd weer aangemeld. heb sindskort een digitale set aangeschaft via een aanbieding van C D. het betreft een sat801 M7. bestaande schotel (60cm) en duallnb signaal 75% kwaliteit 70 % soms valt het weg tot 30% signaal en 17% kwaliteit. mijn vragen: -kan het zijn dat de percentages 75 en 70 voldoende zijn voor SD en onvoldoende voor HD kanalen? -is de sat801 M7 een goede ontvanger? -als ik de schotel verplaats hoeveel meter kabel kan ik maximaal gebruiken? freddie
satencom Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 In de meeste gevallen is 50 meter of meer geen enkel probleem ,maar met de sat801 moet je het maar afwachten dat het werkt, ik zal de problemen allemaal maar niet noemen ,je moet al blij zijn dat je beeld hebt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
wolverine Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 ik denk dat de schotel niet goed staat uitgericht VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Sprietje Geplaatst: 23 december 2012 Geplaatst: 23 december 2012 Heb je de schotel zelf uitgericht of is dat door een installateur gedaan? De signaalsterkte en signaalkwaliteit die je noemt is dat van de Astra 19,2 of 23,5? Welke kop staat in de klem? Die van de Astra 1 of 3?
fsmidt Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Geplaatst: 23 december 2012 bedankt voor de reply ik kom hier op terug. de schotel is door mezelf geinstaleerd en staat daar al 14 jaar. ik moet zeggen dat de bomenrij steeds hoger worden en als obstakel steeds lastiger worden. het vreemde vind ik dat het signaal soms in een keer terug valt van ruim 70 naar 30. op dit moment na een reset ,fabrieksinstelling en kanalen opnieuw laten zoeken is het signaal omhoog gegaan. zoals gezegd ik kom hier op terug.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen