Ga naar inhoud

Probleem bij afstemmen Canal Digitaal Astra 23,5

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

als newbie hier zal ik me allereerst even voorstellen:

Ik ben Hans, woon in Limburg ben 26 jaar en kijk al jaren digitale TV via de satelliet.

Voorheen keek ik via een losse receiver echter sinds kort heb ik een Samsung tv (UE46ES6300) gekocht met ingebouwde DVB-S tuner. Deze staat echter niet in de Canal Digitaal gecertificeerde tv's-lijst (kwam ik zojuist pas achter na wat googlen dat deze lijst bestond).

Het is een tv gekocht in Duitsland waardoor ik in eerste instantie niet naar Canal Digitaal kon afstemmen. Ondertussen is het me gelukt de nationaliteit van de tv om te zetten naar Nederland en kan ik via het menu ook afstemmen op CD TVV Telesat.

Echter... Probleem is dat ik Ned1 HD, Ned 2 HD, Ned3 HD niet door krijg. Ook bij het automatisch afstemmen laat de tv alleen zien dat deze zoekt op de 19,2 en laat deze geen enkel 23,5 kanaal zien. De HD kanalen worden wel weergegeven in het menu maar ik krijg geen beeld als ik ze aan klik.

Op de losse Ariva ontvanger die ik heb staan ontvang ik wel gewoon de HD kanalen en heb daar ook prima beeld op.

Heeft iemand advies??

Alvast bedankt!

Groet Hans.

aangepast door Honfje

Geplaatst:

Ondertussen is het mij zelf al gelukt aan de hand van een handleiding die ik op internet tegen kwam. Blijkbaar stonden de verkeerde settings in de tv voor de 23,5 satelliet.

Ik heb nu voor de Astra 23,5 de 11739 frequentie gehanteerd en daarna alles opnieuw af laten stemmen en daarna werkte het.

Geplaatst:

Beste Honfje

Waarschijnlijk stond de voorkeursfrequentie van de Astra 23,5 op een transponder die niet bestaat. Nu heb je de laagste transponderfrequentie genomen die op de Astra 23,5 wordt uitgezonden. Daarom is je probleem opgelost.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hallo,

Ook wij hebben zo 'n zelfde tv gekocht maar wij krijgen het niet voorelkaar om via de DVB-S tuner aftestemmen op Canal Digitaal.

Het lukt mij dus niet om de nationaliteit van de tv om te zetten naar Nederland, de keus ik ik moet/kan maken is Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland.

Via het menu afstemmen op CD TVV Telesat gaat dan dus ook niet.....

Hans, het is jou gelukt maar hoe heb jij hem om kunnen zetten op Nederland?

Iemand enig idee?

Alvast super bedankt voor de reactie!

Met vriendelijk groet,

Femke Kuterman

Geplaatst:

Ondertussen heb ik het gevonden, ergens op ditzelfde forum:

Je toestel staat niet ingesteld op Benelux. Hiervoor moet je het onderstaande precies opvolgen, ik heb dit vanaf een ander forum, maar het heeft mijzelf zoveel geholpen dat ik vind dat dit zoveel mogelijk verspreid moet worden. Het duurde even, en je moet er een beetje Duits voor kunnen, voordat ik het helemaal precies door had, maar daarna werkt het meteen.

1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.goo...inerullrich.de/)

2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.

3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.

4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):

Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).

5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:

Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.

Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.

Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.

Geplaatst:

Klopt bij ons ook!

Bedankt voor het starten van dit onderwerp, daardoor zijn wij net zo lang gaan zoeken tot het werkte.

Is het jou ook gelukt om de nederlandse apps te krijgen? Wij zien nu alleen nog de Duitse.

Nu zou dit ook kunnen komen door het IP-adres wat bij ons inderdaad Duits is omdat we in Duitsland wonen...

Geplaatst:

Ik heb ook Nederlandse apps. Bij mij heb ik alle taal instellingen die op Duits stonden omgezet naar Nederlands. Alleen de teletext heb ik over het hoofd gezien. Daarna had ik de Nederlandse apps. Toen de taal op Duits stond had ik ook Duitse apps er tussen staan. Wellicht dat het helpt? Ik heb ook ooit een site gezien waar beschreven stond hoe je buitenlandse apps kon downloaden. Maar ik weet niet meer waar...

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Hallo Hans

ik heb zojuist je verhaal gelezen over de samsung land instellingen.

zelf loop ik tegen het probleem aan dat ik niet de landcode kan veranderen ook niet als ik inlog via  http://translate.goo...inerullrich.de de tv wordt herkend.

volg de instuctie die je hebt beschreven.

kan dan niet de instellingen veranderen het toestel staat ingesteld op frankrijk en deze optie kan ik niet bij komen.

wat doe ik verkeerd.

groetjes

wouter

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen