Ga naar inhoud


met welke schotel en LNB kan je alles van Nilesat ontvangen in België


haramo

Aanbevolen berichten

Heb eerst wat gelezen over Nilesat op dit forum. Het viel me op dat afhankelijk waar je bent, je een andere schotel nodig hebt. In NL alleen al waren verschillende diameters naarmate de plek men woonde.

 

Omstreken Brussel, Leuven, Vilvoorde zijn naast elkaar.

 

Wat is beste om alles te ontvangen? of kan je nooit ALLES ontvangen van NILESAT?

 

Als ik de andere onderwerpen goed begrepen heb, zijn er verticale en horizontale transponders en dat je niet zeker bent of je wel de juiste ontvangt, (lees: de transponders van NILESAt, dus dat je van een andere satelliet ontvangt?)

 

plus: een opmerking van iemand: bericht 24 onderwerp: Nilesat in Tilburg met een 110CM en een goede LNB...

Ps, verwacht echter maar niet dat je van de nieuwe 201 erg veel zal krijgen te zien, die heeft namelijk door nieuw technieken een veel strakkere footprint........

 

Kan ik die nieuwe 201 dan ook niet ontvangen, eender wat ik heb als schotel, lnb?

 

Zou een offset schotel dan afgeraden worden en is het andere type beter (naam vergeten), of maakt dit niet uit?

aangepast door haramo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste haramo

In Nederland zou ik geen prime focus schotel kopen. Als het sneeuwt, blijft daar veel te gemakkelijk sneeuw op liggen omdat die te veel omhoog kijkt. Een offsetschotel staat ongeveer verticaal. Je kunt ook voor grote schotels uitstekend een offsetschotel gebruiken. Wat dacht je van deze 3 meter hoge Laminas AS-2700.

http://www.laminas.com.pl/english/as-2700en.htm

Hij kost helaas wel 2800 euro.

Met welke schoteldiameter je al een deel van de Nilesat kunt ontvangen, zou ik niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omgeving van gent had ik met triax 110 cm en inverto ultra black lnb heel veel kanalen.

Nu in zelzate met mijn 130cm Vizyosat (gekocht in de bekende brusselse straat)en een inverto ultra black lnb, heb ik met dreamboxedit eens zitten kijken en er staan 723 tv kanalen in en 23 data kanalen(?) en 78 radio kanalen. Heb ze wel nog nooit allemaal altijd zien werken maar de laatste tijd heb ik toch zo goed als geen uitval op de voor mij belangrijkste kanelen (MBCs, panorama action, topmovies, al-nahar, en dan een tiental arabisch sprekende kanalen)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Sprietje, als je echt alles wilt ontvangen (en hopelijk ook goed signaal) dan is de schotel van 2800,00 euro de oplossing? Dan een normale LNB?

Hmm, zal dat tegen hem zeggen die zal direct nee zeggen :). Maar is goed om te weten dat het toch kan om alles te kunnen ontvangen, mits iemand deze prijs wilt neerleggen.

 

 

wolverine, Kun je me een lijst meedelen van die arabisch sprekende kanalen? dan zal ik je opsomming (MBC's, panorama action, .... ) aan hem laten zien. of zijn dat de kanalen op alle verticale transonders? dus als ik op lyngsat kijk waar V staat, dan zijn dat de kanalen? ook de V transponders op die nieuwe 201 die iemand in dit forum over had (zie mijn eerste bericht)

 

Maar dan denk ik dat die NILESAt niet nodig gaat hebben want er is genoeg op badr en hotbird.

 

hmmm

Link naar reactie
Delen op andere sites

time cinema 1 en 2, cairo cinema, al hayat cinema,melody aflam, rotana cinema, rotana aflam, moga comedy tv,time comedy, star cinema 1 en 2.

PS nog even nuanceren, het kan wel gebeuren dat we een aantal van deze kanalen soms even niet kunnen ontvangen maar dat we dan toevallig naar een ander kanaal zitten te kijken. de laatste tijd heeft het al redelijk wat geregend in zelzate en voor zover mijn vrouw me verteld heeft kon ze altijd nilesat kijken

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste haramo

 

Nee, dat schrijf ik helemaal niet dat je een 3 meter schotel nodig hebt. Ik schrijf zelfs dat ik de schotelmaat voor de Nilesat helemaal niet weet. Ik gaf alleen maar aan, dat je ook met offsetschotels tot een behoorlijke diameter kunt gaan en dat je daar echt geen primefocus schotel voor nodig hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wolverine heeft nu dus een Visiosat SMC 120, een polyester schotel. Die zie ik voor een scherpe prijs van 185 euro staan. Een fractie groter is de Gibertini OP 125 L, een aluminium schotel die ik voor 129 euro zie staan. Eventueel kun je ook een Gibertini OP 150 S nemen, die zie ik voor 240 euro staan. Opgemerkt dient te worden dat de getallen van de drie schotels de breedte maat betreft en dat de schotel dus hoger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet van Nilesat afhouden hoor...maar ik of beter gezegd mijn vrouw kijkt er veel naar en ik word er helemaal plemplem van.

Dubaí one, MBC2, MBC-Max, City7, Fox...alles dezelfde onzinnige troep.

Goedkope prut die in America er allang uitgedonderd is wordt op die kanalen aangeprezen als het nonplusultra van entertainment.

De reklame´s rammen ze er zo hard in dat ik iedere keer weer met een hartverlamming van schrik wakker wordt. Dat komt omdat ik er iedere keer weer uit verveling bij inslaap.

Van mij hoeft het al lang niet meer. Ik heb een abonnement op OSN met tenSport genomen en dat is prima zo.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet van Nilesat afhouden hoor...maar ik of beter gezegd mijn vrouw kijkt er veel naar en ik word er helemaal plemplem van.

Dubaí one, MBC2, MBC-Max, City7, Fox...alles dezelfde onzinnige troep.

Goedkope prut die in America er allang uitgedonderd is wordt op die kanalen aangeprezen als het nonplusultra van entertainment.

De reklame´s rammen ze er zo hard in dat ik iedere keer weer met een hartverlamming van schrik wakker wordt. Dat komt omdat ik er iedere keer weer uit verveling bij inslaap.

Van mij hoeft het al lang niet meer. Ik heb een abonnement op OSN met tenSport genomen en dat is prima zo.

 

ten dele kan ik dit beamen maar op Top Movies heb je toch veel recentere films maar wel heel veel reclame die ik gelukkig meestal kan skippen doordat we op dit kanaal regelmatig opnemen om de reclame te kunnen uitknippen.

 

ivm OSN kan ik melden dat ik met mijn opstelling op slechts één transponder een goed signaal heb en dan is het wel wat duur om daar een abbonement voor af te sluiten. Indien geinteresseerden het ART pakket zouden willen nemen heb ik dus eveneens maar signaal op 1 transponder.

 

En om een fout te herstellen van een vorige posting ik heb dus geen vizyosat maar een Vizyon heb ik nu net gezien dus sorry voor het misleiden.

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allen,

 

Vond zelf City7 anders wel een leuke zender veel van die ausie politie serie's ed toch weer een andere kijk dan al die Amerikaanse troep die je overal ziet.

 

Maar ja ook die is verhuist naar de 201 en dus niet meer te zien voor ons....

 

Groetjes.........................

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

de meeste zenders die men hier noemt worden uitgezonden via de eutelsat 7 op 7,2 west en niet via de nilesat op 7,0 west

sommige zenders zoals de mbc sd zenders zijn op beide satellieten te ontvangen (eutelsat 7 via 12322 v /nilesat via 11938 v)

 

heb voor de nilesat en de eutelsat 7 west elk een positie aan gemaakt voor mijn 120 cm schotel om voor beide satellieten een zo sterk mogelijk signaal te ontvangen.

zo zit op mijn vbox II de nilesat op 119 en de eutelsat 7 op 120 . het scheelt dus maar een klein tikje met de schotel maar zorgt er wel voor dat ik op beide satellieten een zo sterk mogelijk signaal heb.

 

zit je midden in de beam in zuid europa/midden oosten dan kun je net als de hier de 28,2 en 28,5 oost met èèn positie volstaan.

maar hier in noord nederland zit ik op de rand en heb dus voor elk van deze satellieten een aparte positie nodig om een zo sterk mogelijk signaal te krijgen.

 

via de eutelsat 7 op 7,2 west ontvang ik 636 tv zenders

(zowel horizontaal als verticale transponders)

 

via de nilesat 101/102 op 7,0 west ontvang ik ongeveer 100 tv zenders

(alle verticale transponders en 3 horizontale transponders)

de nilesat 201 via 7,0 west kan ik hier niet ontvangen

 

 

ik maak dus gebruik van een draaibare echostar schotel en echostar accurator in combinatie met de vbox II en een black ultra lnb

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

de meeste zenders die men hier noemt worden uitgezonden via de eutelsat 7 op 7,2 west en niet via de nilesat op 7,0 west

sommige zenders zoals de mbc sd zenders zijn op beide satellieten te ontvangen (eutelsat 7 via 12322 v /nilesat via 11938 v)

 

heb voor de nilesat en de eutelsat 7 west elk een positie aan gemaakt voor mijn 120 cm schotel om voor beide satellieten een zo sterk mogelijk signaal te ontvangen.

zo zit op mijn vbox II de nilesat op 119 en de eutelsat 7 op 120 . het scheelt dus maar een klein tikje met de schotel maar zorgt er wel voor dat ik op beide satellieten een zo sterk mogelijk signaal heb.

 

zit je midden in de beam in zuid europa/midden oosten dan kun je net als de hier de 28,2 en 28,5 oost met èèn positie volstaan.

maar hier in noord nederland zit ik op de rand en heb dus voor elk van deze satellieten een aparte positie nodig om een zo sterk mogelijk signaal te krijgen.

 

via de eutelsat 7 op 7,2 west ontvang ik 636 tv zenders

(zowel horizontaal als verticale transponders)

 

via de nilesat 101/102 op 7,0 west ontvang ik ongeveer 100 tv zenders

(alle verticale transponders en 3 horizontale transponders)

de nilesat 201 via 7,0 west kan ik hier niet ontvangen

 

 

ik maak dus gebruik van een draaibare echostar schotel en echostar accurator in combinatie met de vbox II en een black ultra lnb

 

En hoeveel procent haal jij gemiddeld? Ik heb een triax 110 cm , lnb inverto ultra black en ik haal met mijn dreambox max 35 procent. Hoe zit dat met jou? Ik denk dat ik ga overschakelen naar een 125cm schotel, Misschien dat dat beter werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Drs. IJzerbout,

 

RTL brengt geen meuk?.

Nou ik dacht van wel, RTL 4, nog nooit een goede documentaire gezien, en films, ook Amerikaanse shit.

RTL 5, 7 en 8, zijn een soort herhaal zenders van RTL 4.

 

Ik heb al diverse mooie programma´s op Arabische zenders gezien.

Laatst van MBC 1, Majed al Mohandes opgenomen, dit is een live concert opgenomen in Amsterdam.

En ja, hier ontvangst van alle kanalen van Nilesat 7 west en indien een schotel erbij, ook Arabsat (Badr) op 26 oost.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...