Ga naar inhoud


met welke schotel en LNB kan je alles van Nilesat ontvangen in België


haramo

Aanbevolen berichten

Ook maar even een reactie aan gezien ik ook al tijden met Nilesat en andere zwakke satelieten aan het zoeken ben geweest als hobby..

Vlak voor een renovatie beurt moest het balkon opgeruimt worden om 6 weken later weer opnieuw van start te gaan met nieuw materiaal.

 

Eerst een tegelvoet gehaald (4 x 60) en een triax 110 schotel . De inverto black ultra had ik al in mijn bezit.

De triax had ik ee tijdje binnen achter 2dubbel glas en ontvangst van astra hotbird was mogenlijk alleen niet zo sterk, maar 6 weken later de handel buiten geinstalleerd en ik moet zeggen dat deze 110 niet veel onderdoet voor de 140 primefocus die nog in mǹ schuur ligt te wachten..

 

Eerst had ik niet zo`n denderende onvangst omdat de schotel niet helemaar recht op de rotormast zat maar na dit verholpen te hebben en alles op nieuw afgesteld (schotel paal haaks nul graden sirius max signaal daarna rotor naar amos en optimaal afgeregeld heb ik dus op de Triax 110 Nilesat met totaal 700 services en ook Badir 26 oost komt goed door en dat is niet slecht op mǹ Dreambox 7020 HD ;)

 

Ook heb ik her en der gelezen dat een offset schotel een beter randement heeft dan een prime focus schotel en alleen zichzelf bewijst bijven de 140 M .. Nu heb ik nog een prime 140 liggen daar wil ik nog wat proeven mee doen en dan is kijken of ik een laminaat van 180 op mijn balkon kwijt kan .. We zullen zien ;)

 

Allemaal nog een gelukkig satelietjaar toegewenst vanaf Beverwijk beverland ;)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@drs.ijzerbout,

 

"Ik wil je niet van Nilesat afhouden hoor...maar ik of beter gezegd mijn
vrouw kijkt er veel naar en ik word er helemaal plemplem van.
Dubaí one, MBC2, MBC-Max, City7, Fox...alles dezelfde onzinnige troep.
Goedkope prut die in America er allang uitgedonderd is wordt op die kanalen aangeprezen als het nonplusultra van entertainment.
De reclame´s rammen ze er zo hard in dat ik iedere keer weer met een
hartverlamming van schrik wakker wordt. Dat komt omdat ik er iedere keer
weer uit verveling bij inslaap".

 

Vind je RTL beter dan, er is zover ik weet maar een land met fatsoenlijke commerciële TV en dat is The UK met ITV, Channel Four en 5 .

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@drs.ijzerbout,

 

, er is zover ik weet maar een land met fatsoenlijke commerciële TV en dat is The UK met ITV, Channel Four en 5 .

Off topic, ik weet het, maar In welk opzicht zouden die beter zijn, dan? Ze doen dingen vergelijkbaar met de comm. zenders in Duitsland of waar dan ook. Wat zij uitzenden, zenden andere comm. zenders in Europa ondertiteld of nagesynchroniseerd uit. Ook Australische soaps. En verder ook invloed Endemol, op allemaal.

 

Misschien dat je de Britse comm. zenders een beetje ziet als moeder van de andere vanwege de taal. Maar beter?

 

En zelfs de dagprogrammering van de BBC doet aan dit spel van zendtijdvulling mee.

Cash in the Attic, huizen kopen, verkopen, jonge stellen koppelen, bij de dokter, obesitas bestrijden, en noem maar op.

 

Alleen de taal verschilt per land.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen hebben de UK commerciëlen prachtige Detectives, die hoeven niet onder te doen voor die van de BBC.

Omdat ik vér buiten de footprint zit, zie ik deze Detectives dan bij de KRO.

Ook regelmatig te zien bij de NPO, films van Channel Four en dit alles vind ik toch echt beter dan de ingekochte meuk uit de VS.

Bij de NCRV was onlangs nog "Downton Abbey", kostuumdrama, ook uit de stal van ITV.

 

En dat bedoel ik nu, wat wij commerciële TV noemen, is meestal plat en meer kwantiteit.

De Britten gaan hier duidelijk voor de kwaliteit.

Jammer dat ik het  hier niet kan ontvangen, ja misschien met een schotel van 8 meter?.

 

En omdat het hier om de Nilesat gaat, die ik hier perfect ontvang, misschien terug on topic?.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Omgeving van gent had ik met triax 110 cm en inverto ultra black lnb heel veel kanalen.

Nu in zelzate met mijn 130cm Vizyosat (gekocht in de bekende brusselse straat)en een inverto ultra black lnb, heb ik met dreamboxedit eens zitten kijken en er staan 723 tv kanalen in en 23 data kanalen(?) en 78 radio kanalen. Heb ze wel nog nooit allemaal altijd zien werken maar de laatste tijd heb ik toch zo goed als geen uitval op de voor mij belangrijkste kanelen (MBCs, panorama action, topmovies, al-nahar, en dan een tiental arabisch sprekende kanalen)

Hey Wolverine

 

het is nu bijna een jaar voorbij, maar ik heb een vraag over je opstelling.

 

had je veel last van uitval toen je de triax 110 gebruikte?

Nog steeds tevreden over je 130 cm vizyon?

 

schoonzus van een vriend van me wil nu ook nilesat hebben.

 

ze beschikt over een tuin dus ruimte genoeg om een grote schotel te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in vergelijking met de vyzion had ik veel minder kanalen met mijn triax.

 

De vraag zal zijn waar je woont natuurlijk.

 

Hoe noordelijker hoe slechter de triax zal presteren.

 

Maar moet er wel bijzetten dat de laatste tijd beetje bij beetje het aantal kanalen aan het verminderen is.

 

Bvb Panorama action kunnen we niet meer ontvangen en er waren er nog wel een paar die we vroeger hadden die nu weg zijn.

 

Ik zou nog willen vergroten naar bvb 150 o f 180 cm maar da gaat niet goed zijn voor mijn hart als het eens stormt :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Storm? Wil je zeggen dat je schotel enorm gaat bewegen of dat m bliksem kan opvangen?? Hmmm

 

Aangezien nilesat een zwak signaal is in Leuven ( naast brussel in Belgie),

 

Zal ik een schotel moeten vinden met beste signaal ontvangst.

 

Maar moet ook qua prijs meevalllen. Ik den niet dat ze 400 euro willen uitgeven voor een schotel maar ik ga ze zeker uitleggen wat de voordelen zijn ( minder uitval, meer kanalen, ... ) van een dure schotel , misschien dat ze er dan toch voor gaat.

 

Misschien zal ik eerst moeten vragen welke kanalen ze zeker wilt, lijkt me een goede vertrekpunt.

 

Volgende schotels heeft sprietje genoemd. Heb er extra info bij gezet:

 Visiosat SMC 120 (is dit de 130 cm vizyosa?), een polyester schotel.  185 eur hoogte 123 breedte 127cm

 

Een fractie groter is de Gibertini OP 125 L, een aluminium schotel die ik voor 129 euro zie staan

1245 x 1335 mm 

 

Gibertini OP 150 S nemen, die zie ik voor 240 euro staan

Reflector Afmetingen (cm): 155 x 166

Reflector-actieve oppervlak (cm): 150 x 161

 

 

Bij sommige van de genoemde schotels stond meegedeeld dat ze goed zijn om zwak signaal te ontvangen.

Ik begreep uit een ander forum dat de signal gain van belang is. Hoe hoger hoe slechter of moet deze db juist hoog zijn?

De signal gain zou afhangen van de diameter, frequentie en de 'geometry kwaliteit (focus), efficientie.

 

Welk frequentie wordt hier bedoeld is beter voor nilesat? En de focus??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

de meeste zenders die men hier noemt worden uitgezonden via de eutelsat 7 op 7,2 west en niet via de nilesat op 7,0 west

sommige zenders zoals de mbc sd zenders zijn op beide satellieten te ontvangen (eutelsat 7 via 12322 v /nilesat via 11938 v)

 

heb voor de nilesat en de eutelsat 7 west elk een positie aan gemaakt voor mijn 120 cm schotel om voor beide satellieten een zo sterk mogelijk signaal te ontvangen.

zo zit op mijn vbox II de nilesat op 119 en de eutelsat 7 op 120 . het scheelt dus maar een klein tikje met de schotel maar zorgt er wel voor dat ik op beide satellieten een zo sterk mogelijk signaal heb.

 

zit je midden in de beam in zuid europa/midden oosten dan kun je net als de hier de 28,2 en 28,5 oost met èèn positie volstaan.

maar hier in noord nederland zit ik op de rand en heb dus voor elk van deze satellieten een aparte positie nodig om een zo sterk mogelijk signaal te krijgen.

 

via de eutelsat 7 op 7,2 west ontvang ik 636 tv zenders

(zowel horizontaal als verticale transponders)

 

via de nilesat 101/102 op 7,0 west ontvang ik ongeveer 100 tv zenders

(alle verticale transponders en 3 horizontale transponders)

de nilesat 201 via 7,0 west kan ik hier niet ontvangen

 

 

ik maak dus gebruik van een draaibare echostar schotel en echostar accurator in combinatie met de vbox II en een black ultra lnb

 

 

 

Wolverine

 

Ik kom vandaag te weten dat Nilesat niet te verkijgen is in europa(enkel een stuk van europa in het zuiden. Deze nilesat is op 7° W te vinden (Nilesat

102, Nilesat 201 and Eutelsat 7W A ).

 

Maar jij ontvangt wel kanalen, kan het zijn dat jij het over de 26° east hebt?

 

maar De vrije fries zegt dat hij wel de nilesat op 7°W ontvangt. Waar ontvang je dit de vrije fries? in NL?? hmmm

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

schotel staat in friesland na bij drachten.

 

van nilesat 102 zijn hier alleen de verticale transponders te ontvangen 

de andere nilesat satellieten 201/202 zijn hier niet te ontvangen

 

van de eutelsat 7 zijn hier vrijwel alle transponders te ontvangen

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang kanalen op 7°W in zelzate dus dit is nog een stuk noordelijker dan Brussel dus je zou beter signaal moeten hebben.

 

Er is een bekende straat in Brussel waar je makkelijk aan sat schotels kan geraken (ik heb daar ook mijn 130 cm schotel gekocht) ==> rue de brabant

 

Het zal niet de beste kwaliteit zijn maar ik vond dat de prijs daar goed was.

 

Ik ontvang ook horizontale kanalen van Nilesat 7W.

 

In totaal staan er nu 710 kanalen in de lijst (meeste FTA)

 

Dus momenteel is het zeker mogelijk om in België Nilesat te ontvangen.

  • Like 1

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolverine, holang ontvang je nilesat? Meer dan een jaar? Ooit opgemerkt dat signaal verlies optreed op bepaalde periodes?

 

Ik hoor op een andere forum dat het normaal niet kan om nilesat te ontvangen maar dat de eigenaars van nilesat wellicht testen doen en zo heb je dus ontvangst in NL.

Maar eenmaal de testen stoppen, valt het signaal weg.

Daarom stel ik mijn bovenstaande vraag.

aangepast door haramo
Link naar reactie
Delen op andere sites

ehm even denken.

 

ik heb al nilesat sedert 2008. eerst met de 110cm en nadien met de 130 cm.

Ik ben ook niet de enige op dit forum hier die nilesat heeft

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...