Gast Henri Aalten Geplaatst: 26 december 2012 Geplaatst: 26 december 2012 Mijn vaste computer start niet meer op. Windows 8 Scherm geeft aan: bootmrg ontbreekt. Wat heb ik geprobeerd Met de originele Windows 8 cd geprobeerd te repareren. Dit gaat niet, omdat mijn computer met wachtwoord in beveiligd. Kan ook niet wachtwoord invullen, geen scherm.
Psychosammie Geplaatst: 26 december 2012 Geplaatst: 26 december 2012 http://windows7themes.net/how-to-fix-bootmgr-is-missing-in-windows-8.html Heb je het zo gedaan? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Henri Aalten Geplaatst: 26 december 2012 Geplaatst: 26 december 2012 Ja inderdaad. Heb verschillende drive letters geprobeerd, ook diegene als omschreven. Maar krijg de melding: apparaat is niet klaar. Wat kan ik verder nog proberen ?
Gast Henri Aalten Geplaatst: 26 december 2012 Geplaatst: 26 december 2012 Even een aanvulling er zit ook een tweede HD in de computer.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 26 december 2012 Geplaatst: 26 december 2012 Verder kan ik pas donderdag in de middag antwoorden, en of proberen. Fijne tweede kerstdag
ArsLP Geplaatst: 26 december 2012 Geplaatst: 26 december 2012 (aangepast) Misschien het proberen waard: Hang de hardeschijf in een andere pc en installeer hem als slave, misschien dat je dan een kopie van die bootmrg kan plaatsen. Of even Googlen op bootmgr windows 8: http://windows7themes.net/how-to-fix-bootmgr-is-missing-in-windows-8.html Succes. 26 december 2012 aangepast door ArsLP Met vriendelijke groet, Leo.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Deze laatste mogelijkheid heb ik niet. Maar eigenlijk wel meteen een reden om de HD te vervangen voor een grotere. Ik denk hierbij meteen aan een SSD schijf. Wel een paar vragen over een SSD schijf. Als ik zon schijf plaats, in plaats van de huidige C schijf, kan ik dan direct Windows 8 er op installeren, of heeft zon schijf eerst wat handelingen nodig voor de installatie van Windows 8 Weke merken SSD schijven zijn goed?
Psychosammie Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Alleen in de BIOS voor AHCI kiezen ipv IDE. Op dit moment zijn de Samsung 830 SSD's erg goed. Zo'n 100 euries voor 128GB Zie ook: http://nl.hardware.info/reviews/2426/samsung-830-ssd-serie-review Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Misschien het proberen waard: Hang de hardeschijf in een andere pc en installeer hem als slave, misschien dat je dan een kopie van die bootmrg kan plaatsen. Of even Googlen op bootmgr windows 8: http://windows7theme...-windows-8.html Succes. Bij moderne harde schijven (lees sata) bestaat er geen Master, slave meer... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Probleem moet simpel te repareren zijn als je vanaf de DVD opstart => kies Computer herstellen => opdrachtpromt => intypen bootrec.exe /fixboot Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Na het intypen van het geen hierboven staat, geeft de computer aan succes vol gerepareerd te hebben. Maar na opnieuw opstarten komt de melding: An operating systeem wasn t föhnt. Try disconnecting Amy drivers Thatcher don,t contain An operating systeem. Maar nog een vraag, hoe kan dit ontstaan, hen de computer altijd op de originele manier uit en aan gezet. Is dit een Buck in Windows 8
winwiz Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Nee. Het kunnen een paar dingen zijn. De harde schijf is defect De sata kabel of voedingskabel van de harde schijf zit niet goed vast of is beschadigd. Met een verkeerd tooltje is de partitietabel om zeep geholpen. (dit kan ook een vervelend virus/malware geweest zijn) De pc is uitgezet terwijl hij belangrijke data aan het wegschrijven was. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Harde schijf is goed. De aangesloten kabels sata en voeding zijn goed Geen virus of andere zaken aangetroffen De PC is op originele wijze uitgezet, ik neem aan dat het systeem wacht voor afsluiten. Dit gecontacteerd door computerzaak. De PC gaat nu voor de 8e keer terug, maar nu naar een andere zaak. En dit voor een PC van 3 maanden out.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Nieuw C schijf in de computer. SSD schijf. Heb voor de zekerheid de tweede HD even afgekoppeld, voor het opnieuw installeren van Windows 8. Windows 8 nieuw geïnstalleerd ging zonder problemen (heb namelijk de volledige versie, dus geen update) Nu de tweede schijf weer aangekoppeld computer opnieuw opgestart, maar de computer ziet nu mijn tweede schijf niet, wat nu te doen?
winwiz Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 formatteren?? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen