Ga naar inhoud

Sky en Canal Digitaal ontvangen in Zuid Spanje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit 2 1/2 maand in zuid Spanje en beschik over een satellietschotel en een decoder voor Sky en een aparte decoder voor Canal Digitaal (M7). Sky kan ik prima ontvangen, de singnaalsterkte op Astyra 23,5 is prima. Ik kan alleen de Canal Digitaal kanalen niet vinden, zowel op de skydecoder als op de CD decoder. Deze zitten toch ook op Astra 23,5? Iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle reactie. Inderdaad zit Sky Uk op 28.2. Maar daarnaast zie ik op de Sky decoder astra 23,5 en 19,2, waarbij ongeveer de helft van de transponders een prima signaal geeft. Canal Digitaal zie ik daar niet tussen zitten. Of moet ik daarvoor instellingen veranderen, want de schotelrichting is toch dezelfde?

Geplaatst:

Was even zoeken maar dat zijn ook de Engelse zenders, BBC en ITV. Ik vermoed dat de schotel alleen op Engelse zenders is ingedteld.

Geplaatst:

Volgens mij werkt die nieuwe astra 2f(?) op 28.2 niet ik Spanje betreft sky uk beam.

Geplaatst:

Beste Davi

Momenteel is men bezig de Engelse zenders van de Astra 28,2 graden over te zetten naar nieuwe satellieten, ook op de 28,2 graden oost positie.

Een aantal Engelse zenders is reeds overgezet van de Astra 1N naar de Astra 2F. Het betreft de zenders die op de volgende transponders zitten:

10964H, 10994H, 11023H, 11053H, 11126V. Welke zenders dat dat precies zijn kun je op deze site zien: http://www.lyngsat.com/Astra-2F.html

In de loop van 2013 worden alle overige zenders van de Astra 1N overgezet naar de nog te lanceren Astra 2E die begin 2013 gelanceerd wordt, zie hier:

http://www.lyngsat.com/Astra-1N.html

Als je op dit moment de zenders kunt ontvangen op bovenvernoemde transponders, dan zul je straks ook de zenders van Sky kunnen ontvangen maar dan moet je wel een behoorlijk grote schotel hebben, waarschijnlijk een stuk groter dan dat je nu hebt.

Ik hoor graag van je wat voor schotel je hebt (een prime-focus-schotel of een offset-schotel en welke diameter) en of je bovengenoemde zenders kunt ontvangen. Lukt het niet die zenders te ontvangen, dan zal dat straks met Sky ook niet meer lukken of je moet een grotere schotel aanschaffen.

Het is in ieder geval het beste om voor de Astra 19,2 en 23,5 een aparte schotel te nemen met twee koppen. Vanwege de geringe signaalsterkte in Zuid-Spanje heb je voor de Astra 23,5 ook een schotel nodig van 110cm.

In welke regio zit je ongeveer in Zuid-Spanje?

Geplaatst:

Volgens mij werkt die nieuwe astra 2f(?) op 28.2 niet ik Spanje betreft sky uk beam.

Ligt eraan waar je woont, kijk hier http://tinyurl.com/axdvvqe voor afmetingen schotel.

Ik ontvang omgeving Girona de 2F transponders (uk beam) niet met een T90, meer naar het zuiden lukt het wel met een schotel van ca. 100 cm.

Ik wacht tot 2E operationeel is alvorens een dish-upgrade te proberen.

Heb overigens begrepen dat het Sky betaalpakket op de PE beam zal blijven uitzenden, dus te ontvangen in bijna geheel Europa.

Geplaatst:

Sky uk gaat helemaal geen gebruik maken van de 2F satelliet,nu niet en in de toekomst ook niet

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Sky uk gaat helemaal geen gebruik maken van de 2F satelliet,nu niet en in de toekomst ook niet

Dat laat ik in mijn bericht in het midden, ik meld slechts dat (volgens Engelse fora) Sky UK op de Pan European beam blijft zitten of dat nu 2F, 2E of 2G wordt.

Reden zou o.a. zijn dat Sky UK zijn expat klanten buiten UK niet wil verliezen.

Geplaatst: (aangepast)

en dan nu het goede antwoord : TS heeft maar één schotel en die staat op astra2 28.2 afgesteld. Als hij scant op 19.2 en 23.5 dan krijgt hij op bepaalde transponders reaktie. Dit heeft echter helemaal niks met 19.2 of 23.5 te maken, bepaalde frekwenties worden op elke satelliet hergebruikt, de ontvanger weet niet van welke satelliet een signaal afkomstig is, hij ziet gewoon op bepaalde frekwenties een signaal en rapporteert dit.

Als TS ook CD wenst te ontvangen in zuid spanje, dan zal hij ervoor moeten zorgen dat hij 3 LNB's gebruikt, eentje voor 28.2 die wordt verbonden met de sky ontvanger, en eentje voor 19.2 en voor 23.5 die via een disecq schakelaar verbonden worden met de ontvanger van m7.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Nee, maar er komt nog een 2E en de Disney Channels op 10862/H en RTE-Ierland (beide transponders gecodeerd) zullen toch ergens naartoe moeten als 1N vertrekt.

En deze transponders zijn (ook volgens KingofSat) ook spotbeams UK.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen