Ga naar inhoud


VU+ Solo 2 Benelux versie


MAD-Sat

Aanbevolen berichten

Ben van plan om een Solo 2 aan te schaffen. Ik zie op sommige Webshops de vermelding "Officiele Benelux versie".

 

Ik woon aan de grens met Duitsland en vraag mij af of er dus inderdaad een verschil is, tussen de Solo 2 versie die in Nederland wordt verkocht en de versie die in Duitsland in de handel is.

 

Weet iemand of en zo ja wat het verschil is?

 

Groet, MAD-Sat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Prijs is uiteraard het verschil. Is iets goedkoper (inclusief gratis WIFI-USB-adapter) en ik kan hem meteen meenemen.

 

Ik vraag me dus af of er Technisch nog verschil is. Al kan ik mij dat eigenlijk niet voorstellen.

 

Met ander woorden kan ik de verkoop omschrijving "Benelux versie" bij Nederlandse leveranciers als leuke verkoopspreuk zien zonder enige vorm van betekenis?

 

Groet, MAD-sat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen enkele dan een commerciële reden waarom het uit Duitsland afkomstige apparaat anders zou zijn dan het type dat hier in Nederland wordt verkocht.

De prijzen ontlopen nauwelijks, ook hier tussen de € 320,= en 329,=, ook hier een WiFi stick inbegrepen en bij de meeste shops kun je de SOLO2 ook zo meenemen, dus waarom moeilijk doen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jürgen

 

Prijs verschil is inderdaad minimaal. Duitsland ligt echter zo dicht bij, dat het voor mij makkelijk is om daar te shoppen. Wil hem bij voorkeur liever direct afhalen i.p.v. online bestellen en wachten. En als er dus geen verschil is...dan is er dus ook niks op tegen. :D Hier in de buurt zijn namelijk niet veel Nederlandse sat winkels.

 

Bedankt voor je reactie.

 

Groet, MAD-Sat

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorinstelling van de taal zal wel op Duits staan bij de orginele meegeleverde software. Voor de rest is benelux versie pure onzin.

 

Ik kocht 2 weken geleden een VU+Uno hier in Dubai en hij was exact hetzelfde als de Vu+Uno die ik in Duitsland heb staan. Behalve het netsnoer was voor de stopkontakten hier en de prijs was 21% lager.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat MAD sat, in ieder geval ikzelf, in totale verwarring wordt gebracht. De reacties van Drs IJzerbout en Tonskidutch enerzijds en de reactie van Sjaak (k) anderzijds staan lijnrecht tegen over elkaar. Ik volg de onderwerpen en de reacties van dit forum altijd met grote belangstelling en vaak zie ik dat de verschillende reacties, voor een doorsnee gebruiker zoals ik, meer vragen oproepen dan er duidelijkheid wordt gegeven. Daarom kijk ik ook bij andere forums en vergelijk de reacties met elkaar. Wat is nu het juiste antwoord op de vraag van MAD sat?

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een " Nederlandse " Duo en een " Duitse " Ultimo en ze werken het zelfde.

De enige verschil is het voor geïnstalleerde image. In Nederland is meestal OpenPli omdat die gericht is voor "Nederlandse" gebruikers, maar dat wil niet zeggen dat je hem in een "Duitse" box niet kunt installeren.

Vergeet niet, dit is geen apparatuur die gemaakt is voor een provider, of je moet hem gebruiken met de originele image.

De image (Pli, Vti, BH, Vix ....) flash't u, en dat bepaalt jij zelf welke het is.

Tonskidutch heeft gelijk: " Het zijn alleen Benelux handelaars "

De enige " voordeel " bij een Nederlandse box is het garantie. Mocht die kapot gaan dan kun je het zelf langs brengen.

De rest is: "same s..t"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gelezen dat er alleen een Europese versie bestaat en dus het verhaal van alleen Benelux handelaren lijkt me juist.

bij de xtrend ontvangers, maakt het inderdaad wel uit, hier heb ik et6000 die ik op een Nederlandse site gekocht heb bij een internationale handelaar en heb een Europese et6000 die geen hbbtv uit nederland kan weergeven als ik update naar pli3.0. waar ik wel gigantisch van baal

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige " voordeel " bij een Nederlandse box is het garantie. Mocht die kapot gaan dan kun je het zelf langs brengen.

Hierbij toch wel even een kleine kanttekening t.g.v. de garantie.

Sommige Duitse Webshops geven op de VU's 3 jaar garantie in tegenstelling tot de Nederlandse waar maar 2 jaar van toepassing is.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om het image wat je installeert, het gaat om de nederlandse hbbtv of dat werkt op een Duitse box, bij de xtrend werkt de Nederlandse hbbtv er niet op, zou met licentirechten te maken hebben zegt men, vandaar de Benelux versie (silverline), of dat ook zo zal gaan bij vu?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Xtrends is er inderdaad een verschil, heb ik inmiddels zelf ook al gelezen, m.b.t. o.a. het functioneren van HbbTV. Wordt op diverse plekken over gesproken. Zoals ook hier

 

Bij VU+ zou wat betreft hardware beperking alleen de SOLO 1, als ik het goed heb begrepen geen HbbTV ondersteunen, i.v.m. te weinig beschikbaar geheugen.

 

Dus als ik alle reacties hier zo lees, dan denk ik dat de verwarring dus onstaat door de beperking van sommige Xtrend uitvoeringen????

aangepast door MAD-Sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...