satelliet123 Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 (aangepast) Hoe is het mogelijk om Astra 3 goed te ontvangen, soms doet Astra 3 het namelijk wel en soms niet. Momenteel kan ik Astra 1 en 2 goed ontvangen. Voordat ik hier woonde lag de schotelaansluiting er al; op deze factuur is de zien wat de vorige bewoners hadden gekocht en wat nu nog steeds ligt: http://i50.tinypic.com/1zwm8ep.png Ik gebruikt momenteel 2 ontvangers; een oude Arion AF 9300PVR en een TV met ingebouwde DVB-S2 turner (Philips 42PFL6007K). Als alle Astra 3 zenders het niet doen, dan werken BBC HD en BBC One HD vreemd genoeg ook niet, terwijl die volgens mij op Astra 2 zitten, en andere Astra 2 zendersdoen het dan wel bijv. de iTV zenders en Channel Four HD. De Astra 1 zenders doen het altijd. Wat heb ik nodig en wat moet ik doen om er voor te zorgen dat dit alles opgelost is, en hoeveel gaat dat kosten. En hoe is het mogelijk om Hot Bird te ontvangen, en hoeveel zou dat weer extra kosten? 27 december 2012 aangepast door satelliet123 Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
Sprietje Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Beste satelliet123 Ik denk dat de lnb voor de Astra 2 niet al te best staat uitgericht, anders kan het nooit gebeuren dat je daarmee ook de Astra 3 ontvangt. Dit verklaart tevens waarom jij soms ook bepaalde zenders van de Astra 2 niet kunt ontvangen. De diseqc-switches kun je in ieder geval niet meer gebruiken want daar kunnen maar twee lnb’s op aangesloten worden. Ze zullen dus vervangen moeten worden door 4/1 diseqc-switches. Of je de lnb’s (koppen) nog kunt gebruiken hangt er van af of het smalle lnb’s betreft of normale lnb’s. Ook de rail zal waarschijnlijk te kort zijn. Zou je eens een foto kunnen maken van de schotel waarop ook de lnb’s en de rail te zien is, dan is het een stuk makkelijker meedenken. Een foto kun je als bijlage meesturen als je de volledige editor gebruikt, zie de knop rechts onderaan.
satelliet123 Geplaatst: 27 december 2012 Auteur Geplaatst: 27 december 2012 (aangepast) Beste Spiertje, bedankt alvast voor de informatie! Ik heb vier foto's van de schotel toegevoegd aan dit bericht. 27 december 2012 aangepast door satelliet123 Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
Sprietje Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 Oeff, wat ziet dat er uit. Wil je de lnb’s nog gaan gebruiken? Hoeveel aansluitingen wil je in de nieuwe situatie hebben?
satelliet123 Geplaatst: 27 december 2012 Auteur Geplaatst: 27 december 2012 Oeff, wat ziet dat er uit. Wil je de lnb’s nog gaan gebruiken? Hoeveel aansluitingen wil je in de nieuwe situatie hebben? Als het nog mogelijk is en het nog goed kan werken het liefst wel, ik weet niet hoeveel nieuwe lnb's kosten. Ik wil graag twee aansluitingen. Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
Sprietje Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Beste satelliet123 Tja, het is op afstand moeilijk te beoordelen waarom je de Astra 3 soms niet goed ontvangt. Ik zie wel dat je voor de Astra 3 een Alps-lnb hebt. Dat kan wel maar ik zie liever een normale lnb maar die past niet op een Triax 78 omdat de koppen niet dicht genoeg bij elkaar kunnen. Verder heb je twee Edison-lnb’s die je eventueel nog zou kunnen gebruiken. Ik zou ze wel even schoonmaken. Ik zou je het volgende willen adviseren. Koop een Triax 88, die zie ik in Amsterdam al te koop staan voor 30,49 euro. De rail heb je al. Koop er dan nog twee Inverto Black Ultra Twin-lnb’s bij. Die kosten 20,59 euro per stuk. De diseqc-switches heb je al hoewel ik de staat daarvan natuurlijk niet kan beoordelen. Verder zou ik wel de coaxkabels even controleren. Als je daar 2cm vanaf snijdt, moet de middenader mooi blank zijn. Is deze mat en geoxydeerd, dan is er water in je coax gekomen. Dit geeft flink verlies. Koop dan ook nieuwe coax. Neem dan goede zoals Koka 799 of Belden H125. Als je besloten hebt wat je gaat doen, wil ik wel voor he uitrekenen hoe alles afgesteld moet worden op de rail. Hoe je de coax opnieuw aan moet snijden, heb ik in de bijlage aangegeven.
satencom Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Wat ik wel een beetje vreemd vind, de vorige eigenaar had volgens het factuur 2 quad lnb's en 3 x een 2/1diseqc switch, wat ik nu zie op de schotel zitten 3 lnb's op de 2/1 switch kunnen maar 2 lnb's ,wat van switch zit er nu tussen want voor 3 lnb's heb je een 4/1 switch nodig, er komen uit elke lnb 3 antenne kabels dus je hebt voor drie ontvangers een aan sluiting ,loop alles even na wat er nu op aan gesloten zit Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 De installatie is duidelijk niet meer zoals op de factuur vermeld is. Oorspronkelijk volgens de factuur ging het om twee quad-lnb’s (dit moeten de twee Edisons-quad geweest zijn) die op een duo-houder geplaatst waren en voor 3 aansluitingen gebruikt werden. Het moet voor de ontvangst van de Astra 1 op 19,2 graden en de Astra 2 op 28,2 graden zijn geweest. Astra 1 en 3 kan niet omdat de koppen niet dicht genoeg bij elkaar kunnen voor een Triax 78. Bovendien had CanalDigitaal in 2006 de Astra 3 nog niet in gebruik. Dit was pas eind 2007. Zoals de foto’s laten zien, is de zaak omgebouw. De duo houder (waarschijnlijk een TD 6 graden Duo-block) is vervangen door een Triax-rail voor vier lnb’s. Er is een Alps quad lnb bijgeplaatst om de Astra 23,5 te ontvangen. Het kan niet anders dat toen ook de drie 2/1 diseqc-switches vervangen zijn door drie stuks 4/1 diseqc-switches.
satelliet123 Geplaatst: 31 december 2012 Auteur Geplaatst: 31 december 2012 (aangepast) Bedankt voor al jullie hulp! Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat moet ik nou doen om Astra 1, 2, 3 goed te kunnen ontvangen (Hotbird het liefst ook nog maar dat hoeft niet perse), en zo min mogelijk geld uit te geven? 31 december 2012 aangepast door satelliet123 Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
wolverine Geplaatst: 31 december 2012 Geplaatst: 31 december 2012 schotel beter uitrichten ofwel de lnb's op de multirail een beetje verschuiven. Denk dat dit hetgeen is wat er moet gebeuren VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Sprietje Geplaatst: 31 december 2012 Geplaatst: 31 december 2012 (aangepast) Het goedkoopste is de schotel te laten zoals die nu is. Maak dan wel de voorzijde van de lnb’s schoon. De hart op hart afstand tussen de lnb’s moet voor Nederland zijn: Tussen de Astra 19,2 en de 23,5 graden, 47mm Tussen de Astra 23,5 en de 28,1 graden, 50,5mm Wil je ook de Hotbird, koop dan een lnb en zet die op 69,5mm van de Astra 19,2 lnb. Dit alles aan de voorzijde van de lnb gemeten. De lnb-klem staat al op de rail aan de juiste zijde. Ik zou de schotel nog wel wat beter uitrichten. Gebruik daarvoor de Astra 23,5 want die heeft het meeste signaal nodig. 31 december 2012 aangepast door Sprietje
trust Geplaatst: 31 december 2012 Geplaatst: 31 december 2012 Bedankt voor al jullie hulp! Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat moet ik nou doen om Astra 1, 2, 3 goed te kunnen ontvangen (Hotbird het liefst ook nog maar dat hoeft niet perse), en zo min mogelijk geld uit te geven? Zou het niet aan de switch kunnen liggen ? dat die soms niet schakeld ? Koppel eens de kabel van de astra 3 lnb rechtstreeks aan je ontvanger . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 1 januari 2013 Geplaatst: 1 januari 2013 Beste trust Er zitten 3 diseqc-switches op de installatie. Dan zouden ze alle drie kapot moeten zijn. Daar geloof ik dus niets van want ik mag aannemen dat het probleem zich op beide aansluitingen voordoet die gebruikt worden.
trust Geplaatst: 1 januari 2013 Geplaatst: 1 januari 2013 Beste trust want ik mag aannemen dat het probleem zich op beide aansluitingen voordoet die gebruikt worden. Dat kan ik uit zijn postings niet op maken , vandaar mijn suggestie . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
satelliet123 Geplaatst: 9 mei 2013 Auteur Geplaatst: 9 mei 2013 (aangepast) Ik had het even gelaten voor wat is het, maar heb nu besloten om het op te lossen vandaar bump. @truste Het probleem doet zich op alle 2de aansluitingen voor. Gezien de rails afgebroken is en los zit, wil ik eerst een nieuwe rails kopen. Welke zouden jullie aanbevelen? En zouden de huidige LNB's er nog op passen? 9 mei 2013 aangepast door satelliet123 Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen