Ga naar inhoud


Verschillende zenders slechte kwaliteit


ZarkoRSK

Aanbevolen berichten

Het aarden van de reciever kan helpen,maar is geen garantie dat alle storingen verholpen zijn ,zeker met het gebruik van die KPN antennes,is de kans op storing zeer groot,zeker met een binnen ant.

Overigens is de beeldkwaliteit niet afhankelijk van de signaal sterkte.

Het zijn de stoorimpulsen die het beeld doen klippen/blokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mies welk antenne en ontvanger heb je?

 

Vonkstoringen zoals het aanslaan van je koelkast zijn harde signalen. De nieuwste antenne en ontvangers kunnen hier beter mee omgaan dan hun voorgangers. Vooral Samsung tuners zijn er om berucht.

 

Van de antenne zou ik sowieso een nieuwe regelen. De versie die KPN nu uitlevert heeft een beter GSM filter waardoor je van die storing ook verlost bent.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu kreeg ik een advies om mij ontvanger te aarden aan het stopcontact.. iemand daar ervaring mee?

mvg

 

Interessant wat er allemaal voor een "wijsheden" in omloop zijn.

Je ontvanger aarden moet je nooit doen. Je kreeerd er alleen maar andere problemen mee zoals aardlussen, etc.

De randaarde van het stopkontakt is al helemaal geen "schone" aarde en is een bron van storing voor zich.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nergens staan ( of ik heb niet goed gekeken) dat de antenne (zeker een richt antenne) verticaal gepolariseerd moet staan voor de Digitenne zenders. De Duitse zenders zijn (mogelijk) nog horizontaal gepolariseerd. Tevens moet de antenne breedbandig zijn en een goede antenne versterker is zeker een uitkomst. Dan moeten alle kanalen van Digitenne probleemloos, ook 50 KM ver, te ontvangen zijn.

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De Duitse zenders zijn (mogelijk) nog horizontaal gepolariseerd.

 

Mij is altijd verteld dat bij digitale transmissies het grote voordeel zou zijn dat je programma's op dezelfde frequentie vanuit meerdere locaties kunt uitzenden zonder dat dat elkaar stoort. Daarom heb ik nooit begrepen waarom bijvoorbeeld de zenders Kleve en Wesel weliswaar een aantal zenders parallel uitzendt maar de één met verticale en de ander met horizontale polarisatie. Ik ontvang beide zenders maar Wesel zendt meer programma's uit dan Kleve waardoor ik heel gemakkelijk het verschil kan waarnemen tussen de beide locaties. Er is volgens mij geen sprake van een "nog", voor zover ik weet zijn het bewuste keuzes en geen overschakeling van het een naar het ander. Verticaal lijkt wel de norm te zijn en horizontaal de uitzondering, in elk geval in NRW.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nee hoor. Is over heel Duitsland een mix van horizontaal en vertikaal. Een norm is er niet. Heeft ook te maken met ondelinge storing van zenders op dezelfde frequentie.

In bergachtig terein heeft vertikale polarisatie voordelen en wordt meer toegepast, zeker in de tijd dat het nog analoog was.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Kanaal 33 was vanouds ( heel oud :) ) het kanaal waarop apparaten zoals een VHS recorder of DVD speler het signaal weer moduleerden om die te kunnen afspelen op een TV zonder AV ingang. (Misschien de digitenne ontvanger zelf wel...) Kijk daar ook neer naar.

Dit was en is nog altijd kanaal 36 maar kon/kan je altijd op een ander kanaal zetten als bij jou dat kanaal al in gebruik is.

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij buitenantenne gebruiken, ev. zelfs richtantenne, goed uitrichten, goede coax gebruiken...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op fmscan kijkt voor jouw locatie dan is Hoogersmilde ook sterker dan Groningen en buiten de kanalen 37, 41 en 59 van resp. NDR en ZDF zelfs de sterkste signalen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...