michaelangelo Geplaatst: 27 december 2012 Geplaatst: 27 december 2012 (aangepast) Ik heb even een vraagje. Wij maken in onze blok gebruik van een gezamenlijke schotel ontvangst systeem. Er staan 4 schtotels op het dak van onze appartement complex met vrij zicht. In eerste instantie stonden ze gericht op 13, 19.2, 23 en 42. Nu wilden we de schotel gericht op 23 graden verschuiven naar 28,2 graden. Wat we ook proberen we krijgen maar geen signaal. Hoe kan dit in godsnaam. Ik ben onbekend met het instellen van schotels. Ik ben nu al een paar dagen bezig en ik krijg niet eens het minste signaal van Astra 2. Terwijl 19.2 graden zo gevonden wordt. Wat zou ik nog kunnen doen? De schotel heeft overigens een afmeting van 94 bij 104 cm. 27 december 2012 aangepast door michaelangelo [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Sprietje Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Gaat het om ontvangst in Nederland of in het buitenland?
michaelangelo Geplaatst: 28 december 2012 Auteur Geplaatst: 28 december 2012 Ontvangst in Nederland. En schotel staat in Den haag. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
michaelangelo Geplaatst: 28 december 2012 Auteur Geplaatst: 28 december 2012 Uit mijn eerste verhaal bedoel ik dat ik bekend ben met schotes uitrichten. Helaas krijg ik het nu niet voormekaar. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
trust Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Lopen er van elke schotel / lnb , kabels direct naar de gebruikers of gaat het via een multiswitch ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Beste michaelangelo Je moet de schotel niet alleen verder naar het oosten draaien, maar je moet ook de elevatie 1,4 graden laten zakken. Als hij nu goed staat afgesteld op de Astra 23,5 graden, markeer je eerst met viltstift waar de schotelklem precies op de pijp zit. Je stelt dan de elevatie van de schotel 1,4 graad lager in. Ik ga er van uit dat je mast een diameter heeft van 50mm. De schotel moet 5,5 graad naar het oosten gedraaid worden. Op de mast komt dit overeen met een verplaatsing van 2,4mm. Als je die 2,4mm nu even van te voren op de mast aftekent, dan weet je precies hoe ver je de schotel moet verdraaien. Het lijkt me sterk dat je de Astra 28,2 dan niet gevonden krijgt of er moet een obstakel in de weg zitten die de signalen belemmeren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen