Raphie Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 (aangepast) Ik heb een DM800 en draai met PLI, maar eigenlijk heb ik alleen maar CCCAM nodig. Nu wil wel een nieuwe receiver kopen maar ben totaal niet op de hoogte wat op dit moment hip is. Ik heb een Wavefrontier met 13LNB's via SPAUN netwerk en die wil ik graag blijven gebruiken. Wat zoek ik: - Een SUPERSNELLE receiver, na dik 6 jaar DM800 wil ik graag véél sneller - ondersteuning voor CCCAM (toe te voegen in image, of alternatief image) - minimaal 1 sattuner + DVB T? C? tuner voor UPC kabelTV) - indien mogelijk in combi met CI+ slot welke werkt met de UPC CI+ module (zoals vele moderne TV's ook doen - Goede Mediaspeler die net zoals bijv de HDI DUNE ALLES speelt (niet hetzelfde gestuntel zoals op de DM800 waar 2/3 niet speelt, en de 1/3 die wel beeld geeft hapert/vastloopt etc..... ik wil dan namelijk met m'n C+ terug naar FTA en voor 5 euro met CI+ gewoon HD kijken met UPC Kan wat ik wil? en zo ja, welke receiver heb ik nodig? 28 december 2012 aangepast door Raphie VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
wolverine Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 ivm mediaspeler denk ik dat je als je daarvoor een satontvanger wil gebruiken je altijd tegen beperkingen zult aanlopen .. voor de rest kijk eens naar de VU serie daar zou wel iets moeten tussenzitten dat je interesseert VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
columbo Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 (aangepast) Een DM7020HD is momenteel het snelste wat er is.Met standaard 2 tuners 1x DVB -S1/2 & DVB C/T Ci +module word niet door Linux recievers ondersteund, 28 december 2012 aangepast door columbo
Raphie Geplaatst: 28 december 2012 Auteur Geplaatst: 28 december 2012 (aangepast) ok, m'n UPC smartcard werkt niet met EMU had ik begrepen?Het enige wat ik dan met een 7020 win is dus snelheid, de mediaspeler blijft dezelfde brakke DNLA player als er in Pli voor m'n 800 zit? had gehoopt dat we inmiddels wel wat verder waren. Een CI+ slot voor een DVB-C tuner lijkt me geen vreemde vraag toch? 28 december 2012 aangepast door Raphie VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
Zuppelan Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Ja, maar een CI+-module wil alleen met een ontvanger samenwerken als deze het CI+-beleid van de zender naleeft. Bijvoorbeeld een zender kan bij CI+ opnames verbieden of voorkomen dat je tijdens reclames doorzapt. Als de software van een ontvanger die beperkingen correct implementeert, dan krijgt deze een licentie zodat CI+-modules de ontvanger dan accepteren en ermee gaan samenwerken. Bij een Linuxontvanger kan je zo de software wijzigen. Enige poging de CI+-beperkingen erin te stoppen zijn dan ook bij voorbaat kansloos. Een Linuxontvanger zal daarom nooit een CI+-licentie krijgen, waardoor CI+-modules er niet mee zullen samenwerken. Probeer UPC te overtuigen je een gewone CI-module te verstrekken. En anders blijf je lekker klant bij Canal Digitaal.
Zuppelan Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Wat verwacht je precies van de mediaspeler dat je DM800 niet doet? De concurrentie van Vu+/Xtrend ondersteunt meer codecs dan de Dreamboxen doen. Als snelheid een criterium is, dan kan de 1,3GHz-processor van de Solo2 niet onbesproken blijven. Helaas kan daar geen DVB-C-tuner in.
all4sat Geplaatst: 28 december 2012 Geplaatst: 28 december 2012 Kijk eens of de SAB UNIX TRIPLE niets voor jou is, al te vinden op het net vanaf 169 euro thuisgestuurd, drie tuners, waarvan één dvb-c/dvb-t tuner. Maar of die voor jou snel genoeg is? geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.
Raphie Geplaatst: 28 december 2012 Auteur Geplaatst: 28 december 2012 misschien heb ik het niet goed uitgelegd, upgraden heeft alleen zin als de nieuwe speler firmware heeft die ook een betere mediaspeler heeft als dat DNLA brol wat in Pli zit, die speelt maar 1/3e van wat m'n HDI DUNE speelt, daarnaast heb ik al een CI+ module van UPC, die draait prima in een CI+ compatible Samsung TV op de slaapkamer. Maar in de huiskamer heb ik een Pioneer plasma die geen CI+ ondersteund. Dus wanneer er een box zou zijn waar ik DVB-S en C kan draaien, met cccam voor de schotel en CI+ voor UPC en een goede mediaspeler, vergelijkbaar met de DUNE HDI, dan kan ik een hoop samenvoegen. Kan dit niet hoef ik ook niet te upgraden natuurlijk, voor een beetje meer snelheid alleen ga je natuurlijk geen 400 euro uitgeven. UPC werkt met een RSA Boxkey heb ik begrepen, dus EMU's zoals voor ZIGGO werken niet voor UPC, de CI+ compatibiliteit is de de enige oplossing. Wat betreft CI+ was die niet zo zeer op zoek naar een gecertificeerde receiver, als wel naar een receiver die met een alternatief image met een CI+ module overweg zou kunnen VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
Raphie Geplaatst: 29 december 2012 Auteur Geplaatst: 29 december 2012 Tadaa http://miraclebox.se/product/85/miraclebox-7-hd-c-t2-hybrid.html VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 uh, plaats je nu je eigen vindeling? favoriet? ci+ wtf heeft dat op een enigma2 receiver van doen een supersnelle dm800se was ik nog niet tegengekomen True North Rebekka Bakken
Beheerder Michel Geplaatst: 29 december 2012 Beheerder Geplaatst: 29 december 2012 Nee, jij bent lekker objectief Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Zuppelan Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 misschien heb ik het niet goed uitgelegd, upgraden heeft alleen zin als de nieuwe speler firmware heeft die ook een betere mediaspeler heeft als dat DNLA brol wat in Pli zit, die speelt maar 1/3e van wat m'n HDI DUNE speelt Dat ligt niet aan PLi, maar aan de hardware. Een losse mediaspeler werkt meestal softwarematig, het resultaat is dat er voor zowat elk bestand software bestaat die het af kan spelen en met firmware kan daardoor ondersteuning voor zowat alles worden toegevoegd. Een Enigma2-ontvanger, zoals de DM800, werkt hardwarematig. Dat heeft veel voordelen, zoals laag energieverbruik en grotere robuustheid, maar ook een groot nadeel: De mediaprocessor die in het apparaat zit kan maar een vast aantal formaten afspelen. Voor televisie is dat geen enkel probleem, waardoor voor televisietoepassingen bijna altijd voor hardwarematige ontvangers gekozen wordt. Voor mediabestanden is het wel een probleem. Desondanks ondersteunen met name de modellen van Vu+ en Xtrend veel meer formaten dan je DM800, dus je zult wel degelijk meer media kunnen afspelen. Zo goed als je Dune zal het nooit worden, een Enigma2-ontvanger is inherent slechter in mediabestanden dan een losse mediapeler. Wat betreft CI+ was die niet zo zeer op zoek naar een gecertificeerde receiver, als wel naar een receiver die met een alternatief image met een CI+ module overweg zou kunnen Tadaa http://miraclebox.se...-t2-hybrid.html Ik heb je gezegd hoe het zit. Als je desondanks een Linuxontvanger aantreft die CI+ beweert te kunnen dan moet je argwanend zijn en de vraag stellen of het wel een Enigma2-ontvanger is, of de broncode wel netjes te downloaden is en of je daadwerkelijk firmware waarin aangepaste broncode zit kunt installeren. En zoek het verhaal achter "tivoization" eens op.
Raphie Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Geplaatst: 30 december 2012 Ok, duidelijk, hoe zijn Vu+ en xtrend op dit moment kwalitatief? Ik hoorde een paar dealers over voedingsproblemen? VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
Zuppelan Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 DMM heeft goede en ook slechte apparaten gemaakt. Ik denk dat we ondertussen kunnen stellen dat er bij DMM meer hardwareproblemen zijn geweest dan bij de concurrentie. Bij Vu+ is op dit moment maar 1 bekende kwaal bekend, maar dat is wel een serieuze: In de Vu+ Duo overlijdt condensator C807 nog wel eens voortijdig, waarna het apparaat niet meer opstart. Bij Xtrend zijn wat meer kwaaltjes bekend, maar die zijn weer minder ernstig, zoals een te traag kwartskristal op de tweede tuner, het apparaat werkt niet meer als je de veiligheidsbatterij verwijdert, en niet hitte-resistente elektronica in combinatie met het ontbreken van ventilatoren. Bekende kwalen in de voedingen zijn mij niet bekend, dat was juist altijd het zwakke punt bij DMM.
columbo Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 (aangepast) Voedingen (losse) worden niet door DMM gemaakt ,maar geleverd door derden. Wat beterft de 8000 en de 7020HD ,die hebben een ingebouwde voeding ,die gaan niet stuk,tm niet bij normaal gebruik met voldoende ventilatie. Vergeet niet dat andere linux recievers veel minder hoefden te investeren dan DMM ,daar hebben andere merken zoals VU veel dingen van nagemaakt. Ook het beroemde magic module van DMM ,was veelvuldig gekopieerd. 30 december 2012 aangepast door columbo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen