Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

"In de Vu+ Duo overlijdt condensator C807 nog wel eens voortijdig" .

En dat is nu ook niet de kost om die voor een zwaardere te laten vervangen.

Onderdeel kost 2x niks, maar wat is het loon wat er gevraagd wordt?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

De Xtrend 9000 is een aantal keer doorontwikkeld totdat we bij de 9500 uitkomen. De 9500 is daarmee hardwarekwalitief stukken beter dan het eerste model en vermoedelijk een zeer goede koop. Of hij ook het meeste waar biedt is moeilijk te beantwoorden; dat is op het moment zeer subjectief omdat met name de Solo2 de grenzen behoorlijk aan het verleggen is. Het hangt puur af van waar je je hart als koper legt.

Hoofdboodschap is dat beide merken geen slechtere reputatie op hardwarekwaliteit hebben dan DMM.

• Beheerder
Geplaatst:

...Alleen het feit al dat onze boardbeheerder een ET9500 in huis heeft zegt toch al genoeg, al zal hij dat nooit toegeven en zeggen dat de Dream beter is ;)

Onzin. De DM8000 blijft kwalitatief de beste receiver die ik ooit gezien heb. Ik heb nu een ET9500 staan omdat die mij uitstekend bevalt en twee tuners nu meer dan genoeg zijn. Sinds er hier een kleine man in huis is, heb ik toch nooit meer tijd om TV te kijken en op de momenten dat er tijd is, wordt er wat uit de nieuwsgroepen (download) aangezet.

Feit is dat het ontwerp van de DM8000 alweer 4 jaar oud is en de ET9500 wat meer geheugen en een iets modernere chipset heeft. Dat voordeel is te verwaarlozen, maar aanwezig.

Daarentegen kan de ET9500 geen 4 DVB tuners herbergen en al helemaal geen 4 stuks DVB-S2.

Voedingen van de ET9000 gaan regelmatig kapot en dat komt wel degelijk door hitte. Dat gebeurt vroeg of laat met de ET9500 ook, behalve als je de luidruchtige ventilator laat draaien.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Jaja, dat zeiden 'ze' anderhalf jaar geleden ook over de ET9000 en feit is dat die steeds vaker kapot gaat vanwege de hitte.

De ET9500 is qua ontwerp vrijwel identiek aan de ET9000. Exact dezelfde behuizing, vrijwel dezelfde hardware.

Het enige verschil is dat de elco's die in de voeding zitten theoretisch iets beter tegen de warmte zouden moeten kunnen.

Ik verwacht dat de ET9500 zonder gebruik van actieve koeling uiteindelijk ook kapot zal gaan door de vrij forse warmteontwikkeling.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Bij mij staat hij in een heel kleine kastje dat aan de voorzijde open is en aan de achterzijde een rond gat heeft met daarachter een 12CM fan.

Mijn ET9500 klaagt vaak over de kou ;)

Mvg,

Michel

Geplaatst: (aangepast)

Om de warmete in een receiver ook tegen te gaan kan je het beste de harddisk met de printplaat om hoog plaatsen dus omgekeerd inbouwen, de warmte kan dan sneller weg en de harddisk zelf wordt niet zo warm als voorheen.

Op deze wijze heb je een cooler minder nodig (in mijn ET9000 heb ik ook wel een cooler ingebouwd).

Mijn ET9000 is op dit moment, staat aan vanaf 16:00 uur, 30.1 graden gemeten boven de harddisk.

aangepast door catw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen