Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil een hdd aansluiten met Esata op db 500hd met pli.

kan de schijf zien in menu info maxtor 200gb

Maar als ik een opname start gebeurt er niks.(geeft wel aan dat de juiste zender weergegeven wordt)

Wat doe ik fout of wat gaat er niet goed??

Groet Jan

Geplaatst:

Hangt een beetje van de image af in de 500HD. Via menu HDD initialiseren en eventueel laten mounten. Box herstarten en dan even in het menu de opnamelocatie controleren. Meestal HDD/Movies..

Geplaatst:

Groet Jan

Bij een esata op een DM500HD moet de externe schijf apart worden voorzien van een externe 5-volts voeding.

Heb je dat ook gedaan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Wil een hdd aansluiten met Esata op db 500hd met pli.

kan de schijf zien in menu info maxtor 200gb

Maar als ik een opname start gebeurt er niks.(geeft wel aan dat de juiste zender weergegeven wordt)

Groet Jan

Ik weet niet hoe het nu is met OpenPli omdat ik allang geen hdd meer geformatteerd heb, maar ik had toen wel last van Pli die kon ook geen Hdd op de juiste manier formateren. Moest toen de originele image van Dmm gebruiken om dat te doen. En dat werkte prima daarna Pli weer terug gezet en de Hdd kon je weer normaal gebruiken.

Geplaatst:

Ik weet niet hoe het nu is met OpenPli omdat ik allang geen hdd meer geformatteerd heb, maar ik had toen wel last van Pli die kon ook geen Hdd op de juiste manier formateren. Moest toen de originele image van Dmm gebruiken om dat te doen. En dat werkte prima daarna Pli weer terug gezet en de Hdd kon je weer normaal gebruiken.

Zo lukte het bij mij ook, originele image om de externe esataHD te formateren

Geplaatst: (aangepast)

Hallo bedankt voor de antwoorden.

Na de juiste bootloader geinstalleerd te hebben en de originele image er op gezet te hebben kon ik formatteren.

Heb toen pli 3.0 er op gezet en werk prima.

Groet Jan

aangepast door dreammaster
  • 11 maanden later...
Geplaatst:

Ik neem aan dat je dan terug moet naar de fabrieksinstellingen om de originele image erop te zetten?   Maar ben ik dan al mijn Favorieten kwijt?

Ik kan nl. nu met  de PLI van de blauwe bergen de WD 2.0TB niet formatteren. Hij houdt er al na 3 minuten mee op.

De harde schijf staat dan WEL in het systeem, maar als ik iets wil opnemen geeft de DM500 aan dat er "geen harde schijf is/niet geformatteerde HD is." 

Geplaatst:

Klopt. De snelste manier is om de originele Dream firmware erop te zetten. Met deze image je externe schijf laten formatteren. Als dit succesvol is gedaan kun je OpenPli er weer op terugzetten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...